طراحی سایت


بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک رقبا در سال 2021

در این مطلب سعی داریم شما را با پرکاربردترین و تکنیکی ترین ابزارهای آنالیز بک لینک در مبحث سئو سایت آشنا کنیم. این ابزارهایی که آموزش می دهیم در سال 2021 جزء بهترین و پرطرفدارترین ابزارها به شمار می روند که آگاهی از چگونگی کار کردن با آنها به شما به عنوان یک کارشناس سئو کمک زیادی می کند. اگر می خواهید تحت هیچ شرایطی از رقبایتان عقب نمانید و همیشه بروزترین باشید، بایستی در قدم اول با ابزارهای سئو آشنایی داشته باشید. در ادامه با ما باشید تا به صورت تخصصی به معرفی بهترین ابزار های آنالیز بک لینک رقبا بپردازیم.

خلاصه مقاله

یکی از موثرترین و مهم ترین فاکتورها در سئو خارجی سایت ها، بک لینک ها هستند که کمک شایانی به پیشرفت و رتبه بندی سایت ها می کنند. بنابراین پیش از آن که به صورت طوطی وار شروع به ساخت بک لینک های مختلف کنیم، بهتر است ابزارهای آنالیز آن ها را بیاموزیم تا بتوانیم با تکنیک های حرفه ای پیش رفته و در مدت کوتاهی به نتیجه دلخواه دست یابیم و پا به پای رقبا به فعالیت بپردازیم؛

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک رقبا در سال 2021

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک کدامند؟

در این بخش ابزارهای مهمی که به شما آنالیزهای مفیدی در مورد سایت می دهند، را نام برده و شیوه کار و مزیت استفاده از هر کدام را برای شما بازگو می کنیم. اما پیش آن باید بدانید که این آنالیز کردن به چه دردی می خورد؟ و چرا برای ارتقا سئو سایت از آن استفاده می کنند؟ این آنالیزها بدین خاطر انجام می شوند که؛
• میزان مرتبط بودن انکر تکست ها و همچنین میزان کیفیت هر کدام را بسنجید.
• اطلاعاتی از تعداد لینک هایی که در حال حاضر دارید، به شما می دهند.
• اطلاعات مفیدی در مورد لینک های رقبا به شما می دهند و شما می توانید از آن لینک ها نیز استفاده کنید.
حال در ادامه شما را با این ابزارهای کاربردی و مهم آشنا می کنیم؛

1. ابزار Google link

این ابزار لیست کاملی از تعداد لینک هایی که به سایت ارجاع داده اید، به شما می دهد. علاوه بر تعداد لینک ها، سایت ها و یا دامنه هایی که از آن ها لینک گرفته اید را نیز به شما نشان خواهد داد. این ابزار کاملا رایگان بوده است و در حین سادگی، بسیار سریع عمل می کند. از معایب آن می توان به دقیق نبودن و همچنین نشان دادن بخش کوچکی از لینک ها، اشاره کرد.

2. ابزار open site Explorer یا SEOmoz

شما به وسیله آموزش استفاده از ابزار moz این ابزار آنالیزور بسیار قدرتمند می توانید اطلاعات جامعی از بک لینک ها به دست آورید. ثبت نام در آن کاملا رایگان بوده و همین دلیل باعث محبوبیت این ابزار در بین کارشناسان سئو می باشد. یکی از مزیت های این ابزار این است که شما می توانید قدرت دامنه خود را با دامنه ها و وب سایت های دیگر مقایسه کنید. بسیار سریع و آسان می باشد و همچنین به وسیله آن می توانید اطلاعات خود را به صورت یک فایل اکسل ذخیره کنید. این ابزار آنالیز انکر تکست ها را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین گزارشی دقیق از لینک های ارجاع داده شده به سایت، به شما می دهد.
به عنوان تنها عیب این ابزار می توان به این اشاره کرد که اگر بخواهید بیش از 1000 لینک را، تحلیل کنید، بایستی هزینه پرداخت نمایید، در واقع تحلیل تا سقف 1000 لینک به کمک این ابزار رایگان می باشد.

3. ابزار Majestic SEO

یکی از ابزارهای رایج و شناخته شده در دنیای سئو سایت و آنالیز بک لینک ابزار مجستیک سئو می باشد که توانایی تجزیه و تحلیل بسیار دقیق لینک ها را، دارد. از طریق این ابزار می توانید اطلاعات ارزشمندی از لینک ها با سرعت فوق العاده بالا، به دست آورید. این ابزار از جمله ابزاری است که به طور نسبی، رایگان می باشد و اجازه مقایسه وب سایت شما را با وب سایت های دیگر می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید شمار دقیق بک لینک و همچنین دامنه هایی که ارجاع داده اند، را به دست آورید و گزارش کلی را به صورت فایل اکسل ذخیره نمایید. استفاده از این ابزار به شما امکان آنالیز لینک ها را از دامنه های gov و edu می دهد.
از جمله معایب این ابزار می توان به رابط کاربری بسیار پیچیده آن اشاره کرد، همچنین برای آنالیز بیش از 1000 لینک بایستی حق عضویت پرداخت نمایید.

4. ابزار link diagnosis

این ابزار آنالیز بک لینک، نسبتا ابزار پیچیده ای می باشد که فقط در مرورگر فایرفاکس می توان آن را اجرا نمود. همچنین استفاده از آن نیاز به نصب برخی پلاگین ها دارد. این ابزار نیز جزء ابزارهای رایگان بوده که قابلیت آنالیز انکر تکست ها و همچنین نمایش لینک های نوفالو را به شما می دهد. می توانید در پایان، گزارشی در فایل اکسل داشته باشید و همچنین با استفاده از آن لینک های ارجاعی به صفحات مختلف را مشاهده کنید.

5. ابزار Ahref

این ابزار یکی از ابزارهای رایج و بسیار قدرتمند در زمینه سئو سایت می باشد که 100 بک لینک را به طور رایگان برای شما آنالیز می کند. این ابزار جزء قدیمی ترین و بزرگترین ابزارهای آنالیز است که در واقع ایران را فیلتر کرده است. اگر حساب کاربری در این سایت ثبت نمایید، می توانید تحلیل های عمقی تر و دقیق تری از بک لینک های خود و رقبا داشته باشید.

6. ابزار semrush

این ابزار اطلاعات مفیدی در مورد هر دامنه ای که وارد می کنید به شما می دهد، یکی از این اطلاعات، آنالیز بک لینک ها می باشد که می توانید از این طریق سایت های رقبا را ردیابی نموده و لینک های ارجاع داده شده به سایت آن ها را، دریابید. این ابزار در نسخه رایگان نیز اطلاعات محدودی را در اختیار شما قرار می دهد.

7. ابزار google search console

آموزش سرچ کنسول Google Search Console این ابزار یکی از معروف ترین ابزارهایی است که می توان از طریق آن تمامی لینک هایی که به سایت شما ارجاع داده شده است را مشاهده کنید. باید در نظر داشته باشید که تنها بک لینک های سایت هایی را می توانید چک کنید که به آن ها دسترسی وب مستر داده اید. شاید در مورد سایت های رقبا آن چنان به درد شما نخورد، اما آشنایی با این ابزار خالی از لطف نمی باشد، چرا که اطلاعات مفیدی در مورد پیشرفت سایت شما خواهد داد.

8. ابزار Backlink watch

ابزارbacklink watch کاملا برای چک کردن سایت رقبا ساخته شده است و می توان از طریق آن، تعداد کل بک لینک ها، متون لنگر و یا رتبه صفحه سایت رقیب را بررسی کرد. این ابزار به صورت کاملا رایگان در اختیار شا قرار گرفته است و می توانید هر زمان که احتیاج داشتید، از آن استفاده نمایید.

9. ابزار rank singnals

این ابزار یکی دیگر از سری ابزارهای مفید در آنالیز بک لینک ها می باشد که می توان از طریق آن اطلاعات ارزشمندی را کسب کرد. از طریق آن می توانید علاوه بر تعداد بک لینک ها، رتبه الکسا و یا رتبه صفحه مورد نظر را نیز بررسی کرد. این ابزار برای در اختیار گذاشتن اطلاعات محدودی، رایگان است، اما اگر به دنبال اطلاعات و گزارشات کامل تری می گردید، بایستی حساب کاربری ایجاد نمایید.

10. ابزار Advanced link manager

این ابزار، در واقع ابزاری کاربردی و فراتر از آنالیزهای بک لینک را شامل می شود. این ابزار قابلیت ساخت لینک به طور خودکار را دارد. کار کردن با این ابزار بسیار سریع و آسان است و با استفاده از آن قادر به آنالیز انکر تکست ها نیز هستید. این ابزار آنالیز در قالب یک نرم افزار می باشد و از طریق مرورگر نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

حرف آخر

یکی از مهم ترین تکنیک ها در سئو سایت، تکنیک بررسی و آنالیز بک لینک های رقبا است، ابزارهایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم جهت رسیدن به این هدف، طراحی شده اند. شما به عنوان یک مسئول سایت و یا یک کارشناس سئو حرفه ای، بایستی سایت خود را با سایت های رقبا مقایسه کرده و از طریق آن ها پله های ترقی را طی کنید. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشیم اطلاعات شما را در حوزه سئو سایت ارتقا بخشیم.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید