طراحی سایت


بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2020

از آن جایی که در دنیای تکنولوژی و مدرن زندگی می‌کنیم معمولا همه کارهای خود را با استفاده از کامپیوتر و موبایل‌های هوشمند انجام می‌دهیم که این دستگاه‌ها دارای برنامه‌هایی می‌باشد که پشت هر کدام از آن برنامه‌ها طراحان بسیاری برای ساخت آن اپلیکیشن‌ها زحمات بسیاری را کشیدند تا یک اپلیکیشن کاربردی را به افراد ارائه دهند. اما کدام زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن بسیار مفید می‌باشد؟ ما در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. برخی زبان‌های برنامه نویسی در سال 2020 که بسیار مورد توجه برنامه نویسان قرار گرفته بود را در بخش بعدی برای شما بیان می‌کنیم. برنامه نویسان دوست دارند تا به برنامه نویسی همه موارد، مانند برنامه نویسی موبایل ( برنامه نویسی اندروید، برنامه نویسی IOS) برنامه نویسی کامپیوتر و... بپردازند اما برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار شروع به برنامه نویسی کنند تجربه بسیار پرخطری است توصیه می‌شود تا برای شروع از زبان‌های مورد علاقه خود شروع کنند تا علاقه خود را از برنامه نویسی از دست ندهند.

طراحی سایت

پایتون Python

پایتون Python یکی از زبان‌هایی است که در میان برنامه نویسان بسیار محبوب می‌باشد چرا که این زبان یکی از زبان‌های ساده بدون پیچیدگی می‌باشد به علاوه افرادی که می‌خواهند به آموزش زبان برنامه نویسی بپردازند این زبان گزینه مناسبی می‌باشد. این امکان را به کاربران می‌دهد تا پیچیده ترین اپلیکیشن‌ها را به راحتی مقیاس گذاری کند.اما لازم به ذکر است که از این زبان به دلیل کند بودن نسبت به Java وJava Script برای برنامه نویسی شرکت‌های بسیار بزرگ و سازمان‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. همچنین این زبان گزینه مناسبی برای برنامه نویسی موبایل مناسب نمی‌باشد.بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند اینستاگرام، یاهو، دراپ باکس، گوگل و... در برخی از کارهای خود از زبان پایتون استفاده می‌کنند. این زبان می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند.اما معایبی که این زبان دارد این است که استفاده از این زبان برای محاسبات همراه مناسب نمی‌باشد.

Java

یکی دیگر از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی که مورد توجه برنامه نویسان قرار گرفته است Java می‌باشد. که از این زبان برای شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان جزو زبان‌هایی می‌باشد که داری عملکرد بالا و پشتیبانی خوبی می‌باشد همچنین برای توسعه اندروید نیز بسیار گزینه مناسبی می‌باشد. این زبان دارای کتابخانه Open Source بسیار زیاد می‌باشد. از معایب این زبان می‌توان به مدیریت سخت حافظه و همچنین کندتر بودن نسبت به زبان‌های C و C++ اشاره کرد.

جاوا اسکریپت JavaScript

یکی دیگر از زبان‌های محبوب در سال 2020 جاوا اسکریپت می‌باشد که رایج‌ترین زبان در میان زبان‌های برنامه نویسی بوده. شرکت‌های بزرگی مانند فیس بوک، گوگل و بسیاری از برنامه‌ها از این زبان جاوا اسکریپت استفاده نموده‌اند. همچنین لازم است بدانید که از این زبان برای ساخت بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان از فرصت‌های شغلی بسیار زیادی بهره مند می‌باشد. دارای تنوع بالایی می‌باشد به صورت منظم آپدیت‌هایی از آن وارد بازار می‌شود. امکان پیاده سازی راحتی در آن وجود دارد. ظاهر بسیار خوبی را به طراحی وب سایت می‌دهد. با زبان‌های دیگر به خوبی سازگار می‌باشد.

Swift

همانطور که می‌دانید سیستم عامل اپل که IOS می‌باشد کاملا با اندروید متفاوت است به همین منظور برای نوشتن اپلیکیشن‌های آن از زبان Swift استفاده می‌کنند محبوبیت این زبان بسیار زبان زد است. مزایایی که برای این زبان می‌توان بیا کرد این است که انعطاف پذیر می‌باشد به سادگی می‌توان ویژگی‌های جدیدی اضافه کرد. در مقایسه با زبان‌های دیگری مانند پایتون از سرعت بالایی برخوردار است.همچنین دارای حافظه قدرتمند و مدیریت اتوماتیک بالایی می‌باشد. کدهای برنامه نویسی Swift به زبان انگلیسی نزدیک است بنابراین خواندن آن به راحتی انجام می‌شود.اما معایبی که می‌توان از این زبان نام برد این است که تنها برای IOS7 و بالاتر از مناسب است. به دلیل جدید بودن سیستم تقریبا ناپایداری می‌باشد.

PHP

PHP یکی دیگر از برنامه‌هایی می‌باشد که در سال 2020 جزو بهترین برنامه شناخته شده و از رقابت سختی در میان زبان‌های Python و Javascript بهره مند می‌باشد. بازار آن هم همچنان داغ است و همچنان شرکت‌ها به برنامه نویسی PHP بسیاری نیاز دارند این زبان از فریمورک‌های قدرتمندی برخوردار می‌باشد.اما لازم به ذکر است که این زبان از ضعف‌های امنیتی بهره مند می‌باشد و توسعه طراحی وب سایت این زبان نسبت به سایر زبان‌ها زمانبر می‌باشد. همچنین این زبان به دلیل نداشتن ابزار خطایی امکان اشکال یابی در آن خیلی مشکل است

C#

سی شارپ یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده که ساخت ویندوز، موبایل اپلیکیشن، اپلیکیشن‌های تحت ویندوز همچنین سیستم‌های تحت وب و بسیاری از مواردی از این زبان استفاده می‌شود که این زبان با Net مایکروسافت ادغام شده برای همه برنامه‌های ویندوزی ایده ال است دارای اجرای سریعی می‌باشد.از معایب این زبان می‌توان به انعطاف پذیری کمتری نسبت به C++ اشاره کرد. همچنین برای حل خطاهایی که در آن رخ می‌دهد نیاز به تخصص و علم زیادی دارد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید