طراحی سایت


بهترین زبان های برنامه نویسی برای موبایل

با به وجود آمدن تلفن‌های هوشمند و افزایش محبوبیت آن در میان کاربران دنیای مدرن ، برنامه نویسی موبایل هم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و افراد برنامه نویس هم کار خود را به سوی برنامه نویسی موبایلی پیش بردند. در کل، برای برنامه نویسی در موبایل از دو سیستم عامل می‌توان استفاده کرد سیستم عامل اندروید و سیستم عامل آیفون.در مرحله اول به معرفی زبان سیستم عامل اندروید می‌پردازیم که اکثرا سیستم عامل‌های موجود با استفاده از اندروید ایجاد می‌شود اولین زبان محبوبی که توسط برنامه نویسان ایجاد شد اندروید بود.
• جاوا Java
زبان برنامه نویسی اندروید با زبان JAVA ایجاد شد بسیاری از افراید که به برنامه نویسی موبایلی می‌پردازند زبان Java را مهمترین زبان در برنامه نویسی اندروید می‌دانند. لازم به ذکر است که اگر بخواهیم یک زبان رسمی برای اندروید را نام ببریم جاوا را برای شما معرفی می‌کنیم اگر شما بر جاوا مسلط باشید می‌توانید به کارهای حرفه ای و طراحی اپلیکیشن‌های کاملی بپردازید.جاوا فقط در اپلیکیشن‌ها کاربرد ندارد بلکه در بازی‌ها، طراحی وب سایت ها، اپلیکیشن‌های سرور، طراحی سایت و اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• پایتون Python
یکی دیگر از زبان‌های محبوب برنامه نویسی موبایل و طراحی اپلیکیشن پایتون Python می‌باشد این زبان جزو زبان‌های سطح بالا می‌باشد. مزایای اصلی که این زبان دارد خوانایی برنامه‌های نوشته شده همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن بازدهی بالایی را برای کاربران ارائه می‌دهد. طراحی سایت‌هایی که با استفاده از این زبان ایجاد شده‌اند عبارتند از: YouTube، Reddit، Instagram،Quora، OpenStack
• جاوا اسکریپت Java Script
برخی افراد ممکن است این زبان جاوا اسکریپت را با زبان جاوا یکی بدانند اما لازم است بگوییم که تنها تشابه آن‌ها در تشابه اسمی آن است و هیچ ارتباطی با هم ندارند. معمولا برای داینامیک کردن طراحی سایت ‌ها از این زبان بهره مند می‌شوند. با استفاده از فریم ورک‌های فون گپ، React Native و جی کوئری می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایلی عالی را بسازید. مزیتی که این زبان در ایجاد اپلیکیشن دارد این است که می‌توانید برای دو پلتفرم اندروید و IOS فقط یک بار به کد نویسی بپردازند. یادگیری این زبان بسیار راحت بوده و در چند روز می‌توانید آن را به راحتی آموزش ببینید. از سرعت بالا و بازدهی خوبی برخوردار است. همچنین می‌توانید به ساختن انیمیشن‌های جالبی برای طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی خود بپردازید. به علاوه در هر موضوعی از کتابخانه‌های فراوانی برخوردار می‌باشد.
• C#
یکی دیگر از زبان‌ها برنامه نویسی اندروید C# یا سی شارپ می‌باشد در سال 2000 توسط مایکروسافت یک زبانی ایجاد شد به نام سی شارپ C# مزایایی که این زبان دارد می‌توان به انعطاف پذیر بودن، متن باز و در عین حال ایمن بودن آن اشاره کرد. یکی از زبان‌های پر استفاده در برنامه نویسی سی شارپ C# است.
• زبان Basic
اگر بخواهیم یک زبانی را نام ببریم که خود را درگیر پیچیدگی برنامه نویسی نکنید زبان Basic را به شما معرفی می‌کنیم این زبان از نقطه شروع احساس لذت بخشی در فرد برنامه نویس ایجاد می‌کند.
• فون گپ Phone gap
یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی اندروید فون گپ Phone Gap می‌باشد که این زبان جزو برنامه‌هایی می‌باشد که می‌توانید بدون نیاز به یادگیری زبان دیگری، اپلیکیشن جدیدی را ایجاد کنید.
• کاتلین
یکی از زبان‌های برنامه نویسی مدرن، و سازگار با همه پلتفرم‌ها زبان کاتلین می‌باشد. این زبان برای برنامه‌های اندرویدی بسیار مناسب می‌باشد. که توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شود. از این زبان برای ساخت اپلیکیشن‌های مدرن استفاده می‌شود. که بهترین گزینه برای افرادی که می‌خواهند به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شوند می‌باشد.

طراحی سایت

زبان برنامه نویسی IOS

یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی، زبان برنامه نویسی مختص آیفون می‌باشد که در جهان از محبوبیت بالایی یهره مند می‌باشد. از آن جایی که پلتفرم آن IOS می‌باشد باید از زبان‌های مخصوصی که توسط آیفون پشتیبانی می‌شود بهره مند شد.
زبان برنامه نویسی Objective C: این زبان یکی از زبان‌هایی می‌باشد که اولین بار توسط اپل مورد استفاده قرار گرفت. این زبان جزو زبان‌های چند منظوره می‌باشد که کاربردهای بسیار زیادی دارد. پس اولین زبانی که توسط اپل معرفی شد این زبان Objective C است که پس از پیدایش سوئیفت جای این زبان را در دنیای آیفون و اپل گرفت.
زبان برنامه نویسی Swift: زبان برنامه نویسی Swift یکی از بهترین زبان‌هایی می‌باشد که برای اپلیکیشن موبایل‌های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل نیز از این زبان بسیار استقبال کرده و تصمیم دارد تا از آن به عنوان زبان برنامه نویسی سطح بالای خود استفاده کند که اگر این اتفاق بیفتد جایگاه این زبان بسیار در سطح بالاتری نسبت به جاوا و سایر زبان‌های محبوب قرار می‌گیرد. این زبان یکی از زبان‌هایی می‌باشد که در دنیای تجارت بسیار تحول ایجاد کرده و اگر شما هم در این زمینه به فعالیت می‌پردازید می‌توانید از این زبان بهره مند شوید. ما در این بخش با انواع برنامه نویسی موبایل اندروید و آیفون آشنا شدیم اگر به این زمینه علاقمند می‌باشید با تحقیق و بررسی می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس برای شروع آن قدم بردارید و به آموزش‌های لازم بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید