طراحی سایت


بهترین سیستم عامل های CMS در 2020

WordPress
در حقیقت می توان گفت محبوب ترین در بین رقبای خود در جهان می باشد و حدود 35 درصد از وب سایت های موجود در اینترنت را در برمی گیرد. نکته ی قابل توجه این است که WordPress.org را با WordPress.com اشتباه نگیریم. در واقع Wordpress.org یک CMS منبع باز رایگان است که در ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده است اما اکنون توسط انواع وب سایت های فروشگاه آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد، اما WordPress.com یک بستر میزبانی وبلاگ می باشد. اگر از تفاوت این دو اطمینان خاصی در ذهن شما شکل نگرفته می توانید با ارجاع به مقاله ی WordPress.com بهتر است یا WordPress.org به اطمینان خاصی دست پیدا کنید.
• مزایا
WordPress به شما امکان ساخت سایت (طراحی سایت فروشگاهی و...) را می دهد و شما به هیچ وجه نیاز به یادگیری مهارت کد نویسی یا برنامه نویسی نخواهید داشت. ویرایشگر این فرآیند طراحی سایت را به شکل بسیار جذاب برای شما را به شکل فوق العاده ای آسان می کند. شایان ذکر می باشد که شما آزادی کاملی در کسب درآمد اینترنتی از وب سایت خود به هر شکلی که می خواهید دارید. هزاران طرح زمینه و افزونه در این فرآیند وجود دارد در حقیقت این طرح ها هم شامل هزینه می شوند و هم رایگان می باشند که این روند فرصت اضافه کردن بخش های مفید را به وب سایت شما خواهد دادهمانند فرم های تماس، گالری تصاویر و... در ادامه خواهیم یافت که WordPress برای بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت به خوبی طراحی شده است.
• معایب
تنظیم کردن میزبان و نام دامنه بر عهده خودتان می باشد و مسئولیت مواردی مانند امنیت و تهیه نسخه پشتیبان برعهده خود شما می باشد. از آنجا که این فرآیند گزینه ها و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد در بعضی موارد در هنگام شروع کار می تواند برای مبتدیان کمی دلهره آور باشد به همین دلیل بسیاری از آن ها از drag & drop page builder برای WordPress استفاده می کنند.

بهترین سیستم عامل های CMS در 2020

Joomla

جوملا یکی دیگر از محبوب ترین پلتفرم های CMS منبع باز رایگان است که دارای تعداد زیادی الگو و پسوند مختلف می باشد. در حقیقت استفاده از آن رایگان است اما شما به میزبان و نام دامنه نیاز خواهید داشت. این فرآیند در سال 2005 برای اولین بار منشر شد. Joomla دارای ویژگی های زیادی می باشد با این حال واقعا یک پلت فرم ایده آل برای توسعه هندگان و سازندگان وب سایت می باشد بنابراین گزینه مناسبی برای مبتدیان نیست.
• مزایا
این فرآیند گزینه ها و انعطاف پذیری بالایی به شما می دهد اگر به دنبال ساختن چیزی پیچیده یا سفارشی هستید، انتخاب خوبی می باشد. اگر چه این رویه برای توسعه دهندگان مفید می باشد اما اگر نمی خواهید یک خط کد را لمس کنید همچنان می توانید از آن استفاده کنید و ویرایش محتوای شما آسان می باشد. در صورت گیر کردن در این رویه، جامعه ی پشتیبانی زیادی وجود دارد. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از این فرآیند استفاده کنید زیرا پسوند های اضافی برای این کار در دسترس می باشد.
• معایب
حتی طرفداران این فرآیند هم اعتراف می کنند که بسیار پیچیده می باشد و در ادامه بسته به آن چیزی که می خواهید انجام دهید ممکن است یک توسعه دهنده را برای کمک به استخدام در بیاورید. گزینه های زیادی برای پسوند های اضافی وجود ندارد.

Drupal

یکی دیگر از پلت فرم های منبع باز CMS، Drupal می باشد. این رویه برای توسعه دهندگان و یا افرادی که می توانند یک توسعه دهنده استخدام کنند گزینه خوبی می باشد اگر قصد ایجاد سایتی کاملا سفارشی را دارید که به کار با داده های زیادی نیاز دارد بسیار مناسب است. شما می توانید یک سایت از همین نوع فرآیند را در SiteGround میزبانی کنید. آن ها نصب رایگان را ارائه می دهند و حتی به شما در انتقال سایت مدنظرتان کمک خواهند کرد.
• مزایا
افزودن در این نوع از فرآیند بسیار آسان می باشد و انواع محتوای سفارشی، انعطاف پذیر می باشد و گزینه های زیادی را ارائه می دهند. درواقع تعداد زیادی ماژول مختلف موجود است که می توانید به سایت خود اضافه کنید. پشتیبانی این رویه شبیه به پشتیبانی دو گزینه ی بالا می باشد که تشریح ساختیم. مدیریت کاربر با داشتن یک سیستم داخلی آسان است که می توانید نقش های جدیدی را ایجاد کرده و مجوز های آن را تعیین کنید.
• معایب
با استفاده از این نوع فرآیند درک اینکه چگونه می توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید یا موارد جدیدی اضافه کنید مشکل است. اکثر وب سایت های ایجاد شده توسط این رویه، طرح های بسیار سفارشی دارند که توسط یک توسعه دهنده ایجاد شده و بسیار گران می باشد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید