طراحی سایت


بوت استرپ چیست؟

اگر با طراحی سایت سروکار دارید حتما با عبارت بوت استرپ bootstrap مواجه شده‌اید ممکن است که سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد که بوت استرپ چیست؟ ما در پاسخ به شما می‌گوییم که یک ابزار ضروری برای توسعه دهندگان سایت می‌باشد. بوت استرپ یک چهارچوب قدرتمندی می‌باشد که با قالب‌های طراحی بر اساس HTML,CSS می‌باشد. در واقع بوت استرپ این توانایی را به شما می‌دهدد که صفحه مورد نیاز سایت خود را به راحتی بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید.هدف از به وجود آمدن بوت استرپ این است که با خیال راحت بدون درگیری با سرعت بالا بتوانید لایه‌ها وقالب‌های سایت را با کمترین دانش و اطلاعات به وجود بیاورد.

مزایای بوت استرپ

با نصب بوت استرپ شما می‌توانید هر سایتی که دلتان می‌خواهید را ایجاد کنید و محدود به سایت خاصی نمی‌باشد. بوت استرپ دارای مزایایی می‌باشد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.اولین مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد صرفه جویی در زمان می‌باشد یعنی با استفاده از قالب‌های آماده در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. از دیگر مزایای بوت استرپ می‌توان به نمایش سایت در مرورگرهای مختلف اشاره کرد از آن‌جایی که با مرورگرهای جدید ایجاد شده است به همین منظور به راحتی در همه‌ی مرورگرها به خوبی نمایش داده می‌شود. اگر برنامه نویس هستید قطعا می‌دانید که یکی از کارهای سختی که ذهن برنامه نویسان را مشغول می‌کند نمایش دادن صحیح در مرورگرهای مختلف می‌باشد. با استفاده از بوت استرپ دیگر نگران مرورگرها نباشید.بوت استرپ دارای سیستم گرید بندی می‌باشد یعنی می‌توان صفحه وب را به 12 قسمت تقسیم بندی کند و در هر قسمتی که لازم دارید از آن استفاده کنید. بوت استرپ به راحتی راه اندازی می‌شود و کار کردن با آن نیازی به متخصص بودن ندارد. همچنین این ابزار دارای پشتیبانی خوبی می‌باشد یعنی هرکجا که به مشکل خوردید می‌توانید با تماس با پشتیبانان به حل مشکل خود بپردازید.این برنامه کاملا رایگان می‌باشد و برای دانلو آن نیازی نیست تا هزینه‌ای پرداخت شود به همین منظور می‌تواند در دسترسی عموم افراد قرار گیرد.

طراحی سایت

نکات مهم در یادگیری بوت استرپ

اگر به یادگیری به این برنامه بوت استرپ علاقمند هستید باید به نکات زیر توجه کنید:
شما باید برای یادگیری بوت استرپ از زبان‌های HTML,CSS آشناییت داشته باشید همچنین می‌توانید از دور‌ه‌های آنلاین برای آموزش آن استفاده کنید چرا که دوره‌های آنلاین یک منبع مهمی در این مسیر می‌باشد علاوه بر آن توجه کنید تا به پلاگین‌ها آشناییت داشته باشید و با استفاده از پلاگین‌ها و افزونه‌ها می‌توانید در سایت خود از آن‌ها استفاده کنید.اگر می‌خواهید که به سرعت بوت استرپ را یاد بگیرید می‌توانید فیلم‌های آموزشی را مشاهده کنید ویدیوهای آموزشی می‌تواند تاثیر به سزایی را برای شما داشته باشد علاوه بر آن اگر در آن با مفاهیم دشواری رو به رو شدید می‌توانید با جستجوی کوچک در اینترنت با آن مفاهیم آشنا شوید. پس از آن می‌توانید با شروع ایجاد سایت به تمرین‌های متوالی بپردازید هیچ چیزی به اندازه تمرین به صورت عملی همچنین کسب تجربیات نمی‌تواند به افراد کمک کند توجه کنید همیشه یک مرجع راهنمایی برای خود داشته باشید تا با استفاده از آن راهنمای کلی آن را بخوانید سپس آن را در تمرین خود پیاده کنید. توجه کنید که همیشه از آخرین نسخه بوت استرپ استفاده کنید در آخرین نسخه از بوت استرپ روش‌های به روزتر و راحت‌تری به کار رفته که کار افراد را راحت می‌کند.سعی کنید یک وبلاگی را برای خود انتخاب کنید و آن را دنبال کنید وبلاگی که دارای مطالب مفید و کاملی باشد و مدت زمان کوتاهی به به روزرسانی مطالب همچنین ایجاد مطالب‌های جدید بپردازد.

معایب بوت استرپ

بوت استرپ از آن‌جایی که از مزایایی برخوردار می‌باشد اما خالی از مشکلات و معایب نمی‌باشند معایب بوت استرپ را می‌توان به هم شکل بودن با سایر سایت‌هایی که با استفاده از آن طراحی شده‌اند نام برد همچنین هدر سایت باید مشکی باشد در حالی که با استفاده از بوت استرپ بوردر خاکستری و دکمه‌های آبی و قرمز نشان داده می‌شود که مورد پسند کاربران نمی‌باشد. یکی دیگر از معایبی که می‌توان برای استفاده از بوت استرپ نام برد همیشه بر اساس استاندارهای بهینه سازی نمی‌باشد که سایت شما برای بارگذاری آن نیاز به زمان بیش‌تری دارد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید