طراحی سایت


تاثیر URL در سئو سایت

در میان موارد طراحی وب سایت URL اولین موردی است که الگوریتم‌های گوگل و کاربران با آن رو به رو می‌شوند همچنین URL یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت به حساب می‌آید پس انتخاب یک دامنه مناسب برای بهینه سازی سایت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.تاثیر url بر سئو به طور مستقیم نمی‌باشد اما وجود یک آدرس مناسب به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا سریع‌تر به ایندکس کردن طراحی سایتتان بپردازند. توجه کنید که وقتی شما آدرس طراحی سایت خود را تغییر می‌دهید الگوریتم‌های گوگل را با خطای 404 رو به رو می‌سازید که ممکن است آسیب بزرگی را به سایتتان وارد کند بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید چرا که با استفاده از این ریدایرکت به خزنده‌ها بیان می‌کنید که آدرس طراحی سایت مورد نظر تغییر پیدا کرده است. URL مفید URL است که خصوصیاتی را داشته باشد تا به راحتی کابران کمک کند ویژگی‌های URL مناسبی که در سئو تاثیر مثبتی را داشته باشد عبارتند از:
• مرتبط بودن URL با محتوا
URL حتما باید با محتوایی که شما ارائه داده‌اید مرتبط باشد زمانی که کاربران برای خواندن محتوای شما داخل طراحی سایت شما می‌شوند اگر با URL غیر مرتبطی رو به رو شوند باعث می‌شود تا اعتماد خود را نسبت به طراحی سایت مورد نظر از دست بدهند.
• کوتاه بودن URL
هر چه آدرس URL کوتاه‌تر و گویاتر باشد بهتر در خاطر کاربران می‌ماند کاربران آدرس‌های کوتاه را به راحتی حفظ می‌کنند بنابراین توجه کنید تا از URL کوتاه استفاده کنید تا شاهد نتیجه مطلوب آن باشید.
• ساده و خوانا بودن
آدرس URL شما باید ساده و درعین حال خوانا و گویا باشد تا کاربران به راحتی آن را بخوانند توجه کنید تا از عبارت پیچیده و به کار بردن اعداد و کاراکتر و Space جلوگیری کنید. مواردی که به تشکیل یک URL استاندارد می‌پردازند عبارتند از: حروف انگلیسی، اعداد، حروف فارسی وخط تیره – برای فاصله گذاشتن بین عبارت می‌توانید از خط فاصله – استفاده کنید.
• استفاده از کلمات کلیدی
یکی دیگر از نکاتی که باید آن را در طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی خود به آن توجه کنید این است که از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید. تا هم در سئو و هم در نظر کاربران بسیار موثر واقع شود.
• قرار دادن عبارت انگلیسی
توجه کنید که عبارت انگلیسی به جای فارسی می‌تواند به کاربران بسیار کمک کند چرا که حروف انگلیسی بهتر در ذهن کاربران میمانند پس به بهبود تجربه کاربری User Experience طراحی سایت هم بسیار کمک می‌کند.
• تعداد کلمات کمی انتخاب کنید
لازم به ذکر است که در انتخاب تعداد کلمات انتخابی دقت کنید تا بیش از حد نباشد چرا که وجوذد کلمات زیاد در URL وجه خوشایندی برای کاربران و موتورهای جستجو ندارد بنابراین تلاش کنید تا حدالامکان از کلمات کمتری استفاده کنید. تعداد کلمات استاندارد بین 50 تا 60 کاراکتر می‌باشد.
• استفاده کردن از حروف کوچک انگلیسی
توجه کنید برای راحتی کاربرانی که از سرور هاست لینوکس استفاده می‌کنند باید حتما از کلمات کوچک انگلیسی استفاده کنید تا آن‌ها بتوانند به راحتی آن را مشاهده نمایند چرا که در سرور لینوکس وجود حروف بزرگ در URL، باعث می‌شود تا آدرس متفاوتی در نظر بگیرند.
• Title و URL یکی باشد
از آن جایی که کاربران در صفحه جستجو ابتدا آن آدرس آبی رنگ را مشاهده می‌نمایند سپس به خواندن سایر موارد می‌روند بهتر است تا Title و URL خود را یکی کنید.

طراحی سایت

URL در موبایل

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید URL در نمایشگرهای دیگر مانند موبایل کاربران می‌باشد روز به روز به کاربران موبایلی افزوده می‌شود که شما به آن صاحب طراحی سایت .ظیفه دارید تا به آن‌ها هم توجه کنید تا در کسب و کارتان پیشرفت کنید. شما می‌توانید با اضافه کردن URLs Mobile به نقشه طراحی سایت خود می‌توانید موتورهای جستجو را مطلع سازید تا کدام urlها با موبایل سازگارند تا گوگل به آن طراحی سایت رتبه بالایی را دهند.

اضافه کردن Favicon

Faviconها به آیکون کوچک در کنار URL اطلاق می‌شوند.این ویژگی مزایای بسیار خوبی را برای طراحی سایت شما دارند که می‌توان به بهتر شناخته شدن طراحی سایت و بیش‌تر دیده شدن برندتان در میان URLهای دیگر اشاره کرد. اگر می‌خواهید تا سایت شما در نظر کاربران و موتورهای جستجو به خوبی شناخته شود حتما از این آیکون در URL خود استفاده کنید.برای انتخاب یک URL مناسب می‌توانید با تحقیق و بررسی‌های لازم، عبارت و کلمات مناسبی که با محتوای طراحی سایتتان مرتبط باشد را انتخاب کنید توجه کنید تا URL مناسبی را برای طراحی وب سایت کاری خود برگزینید.همچنین لازم به ذکر است که زود زود آدرس سایت خود را چک کنید تا در صورت بروز مشکلی و ایجاد آدرس شکسته و معیوب به اصلاح آن بپردازید. شما می‌توانید از بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت کمک بگیرید تا عبارات متناسب با کسب و کارتان را برای شما بیان کنند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید