طراحی سایت


خصوصیات لوگو مناسب

زمانی که به طراحی وب سایت کسب و کارها وارد می‌شوید در بالای صفحه یک آرم و تصویر کوچکی را مشاهده می‌نمایید که به آن تصویر و آرم اصطلاحا لوگو گفته می‌شود. یکی از عناصر مهمی که هر کسب و کاری لازم است تا از آن برخوردار باشد وجود لوگو می‌باشد چرا که وجود لوگو حالت رسمیت به کسب و کارتان می‌بخشد داشتن لوگو به همین راحتی‌ها هم نمی‌باشد چرا که برای طراحی آن نیاز به اصول و قواعد و تخصصی دارد که حتما فرد گرافیست و متخصصی که با داشتن تجربه و حرفه‌ای باید آن را طراحی کند. دانش خود می‌تواند به طراحی آن بپردازد.

طراحی سایت

لوگو چیست؟

حال با معنای لغوی لوگو آشنا می‌شویم همانطور که می‌دانید لوگو یک واژه لاتین می‌باشد و به معنای آرم یا نماد می‌باشد. لوگو اولین موردی است که در جلوی دید افراد قرار می‌گیرد که باید بسیار زیبا و جذاب باشد تا مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین برای طراحی لوگوی خاص حتما از افراد متخصصی که در بهترین شرکت طراحی سایت و شرکت‌های گرافیکی می‌باشند استفاده کنید.زمانی که کسب و کار شما جلو رفت تصمیم دارید تا تبلیغات‌هایی را در این راستا کنید که با استفاده از روش‌های مختلفی مانند دیجیتال مارکتینگ و بسیاری از روش‌های دیگر محصولات و خدمات خود را به اطلاع افراد برسانید که وجود لوگو در طراحی وب سایت و کارت ویزیتتان می‌تواند بدرخشد و رسمیت کسب و کارتان را نشان دهید.داشتن لوگوی مناسب از مزایای زیادی برخوردار است از جمله که به کسب و کار شما رونق می‌دهد طراحی لوگوی مناسب هزینه‌های مربوط به آن را در کمترین زمان برمی‌گرداند. با داشتن لوگوی مناسب مشتریان بی شماری را جذب طراحی سایت خود می‌کنید. به کسب و کارتان هویت می‌بخشد. از برندتان تصویر حرفه‌ای در ذهن کاربرانتان هک می‌شود. با ایجاد لوگوی مناسب از رقبای خود جلو می‌زنید زمانی که افراد لوگوی شما را بسیار مشاهده کنند باعث می‌شود تا در ذهن آن‌ها به خوبی بماند و جذب شما شوند.

خصوصیات لوگو مناسب

هر لوگو از خصوصیاتی برخوردار است که باید گرافیست آن‌ها را در طراحی خود لحاظ کند که عبارتند از:
لوگوی شما باید منحصر به فرد باشد به این معنا که باید لوگوی مورد نظر فقط مختص برند شما باشد به هیچ عنوان نباید از آن لوگو در جای دیگری استفاده شده باشد همانند امضا و اثر انگشت باید مختص کسب و کار شما باشد. می‌توانید از طرح‌های دیگر الهام بگیرید اما اگر بخواهید که همانند خود آن لوگو را برای سایت خود ایجاد کنید آسیب بسیاری را بر کسب و کار خود وارد می‌سازید.نام برند را در لوگوی خود به کار ببرید، تجربه نشان داده تا اگر نام برند را در لوگوی خود به کار ببرید می‌تواند بسیار در زیبایی و جذب کاربران موثر واقع شود اما این روش اجباری نمی‌باشد. لوگو باید انعطاف پذیر باشد یعنی بدون این که ماهیت و شکل خود را از دست بدهد در هر شبکه اجتماعی و طراحی وب سایت به خوبی جا شود.لوگوی مناسب لوگویی است که هر چه سریع‌تر توسط افراد دیده و شناسایی شود همچنین در لوگو نباید بیش‌تر از 4 رنگ استفاده شود اگر از دو رنگ هم در لوگوی خود استفاده کنید می‌تواند بسیار جذاب باشد. لوگو باید برای زمان آینده هم مناسب باشد و با تغییرات مد به لوگو آسیبی نرسد توجه داشته باشید تا برای طراحی لوگو نباید بی دلیل از شکل‌های بیهوده‌ای استفاده کرد.در انتخاب رنگ‌ها در طراحی لوگو باید دقت شود و متناسب با کسب و کار مربوطه رنگ‌های مورد نظر انتخاب شود دنیای رنگ‌ها بسیار وسیع می‌باشد و هر کدام معانی و احساسات خاصی را در افراد القا می‌کنند که باید طبق آن رنگ مورد نظر را انتخاب کنیدلوگوی شما باید قابلیت کوچک و بزرگ شدن را داشته باشد. و در هر کجا به هر نمایشگری قابلیت نمایش آن بدون از دست دادن کیفیت را داشته باشد.نکانی که در سایز آن باید توجه کنید به این صورت می‌باشد که سایز مناسب لوگو هم بستگی به مکان استفاده آن دارد اندازه لوگو در کارت ویزیت و بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی دارای سایزهای مختلفی می‌باشد. همچنین فونت‌های به کار رفته هم دنیایی برای خود دارند و هر کدام از معانی خاصی برخوردار هستند که با توجه به معانی مورد نظر شما می‌توانید پیام خود را به کاربران ارائه دهید فونت‌های مدرن، اسکریپت، سریف، گروه تایمز

انواع طراحی لوگو

طراحی لوگو به سه دسته تقسیم می‌شود نوشتاری، آرم (تصویری و علامت اختصاری) و تصویری نوشتاری. همانطور که در سایت‌ها مشاهده کنید متوجه این لوگوها می‌شوید مانند Google، Yahoo، Coca Cola و بسیاری از موارد دیگر فرقی نمی‌کند که صاحب چه وب سایتی می‌باشید اعم از طراحی سایت املاک، طراحی سایت بیمه و یا طراحی سایت خبری و هر سایت دیگری حتما باید لوگوی مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.مکان قرار گیری لوگو در طراحی سایت‌های فارسی بالای صفحه سمت راست و در طراحی وب سایت‌های خارجی در بالای صفحه سمت چپ می‌باشد. در برخی از سایت‌ها هم به سلیقه خود لوگو را در بالای صفحه اما در قسمت وسط صفحه قرار می‌دهند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید