طراحی سایت


خصوصیات alt چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

سئو و بهینه سازی یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی وب سایت می‌باشد که برای صاحبان سایت بسیار حائز اهمیت می‌باشد. موارد مختلفی در سئوسایت دخیل می‌باشند از جمله: انتخاب کلمات کلیدی مناسب، داشتن محتوای مناسب و کاربر پسند، انتخاب موضوع مناسب همچنین داشتن تگ alt ما در این بخش به تگ alt می‌پردازیم. که یکی از آن‌ها تگ Alt Alternative Text یا متن جایگزین می‌باشد که نقش مهمی در سئو دارد تگ alt در واقع به راحت‌تر ایندکس شدن تصاویر کمک می‌کند و اگر به هر دلیلی تصویر مورد نظر بارگذاری نشد باعث می‌شود تا این تگ توضیحات لازم را برای کاربران و موتورهای جستجو بیان کند.تصاویر یکی از مواردی می‌باشد که جذابیت محتوای شما را چند برابر می‌کند اما ممکن است با وجود برخی مشکلات تصویر مربوطه نمایش داده نشود بنابراین باید موردی باشد تا کاربری آن تصویر را برای کاربران به خصوص موتورهای جستجو توصیف کند که با استفاده از امکان تگ alt این ویژگی امکان پذیر می‌باشد. مزایای این تگ alt این است که باعث می‌شود به راحتی محتوای مورد نظر درک شود همچنین دسترسی افراد نابینا به طراحی وب سایت مورد نظر بهبود یابد بنابراین اگر صاحب طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی می‌باشید حتما از این ویژگی در طراحی وب سایت خود بهره مند شوید. چرا که به افزایش دسترسی خواننده‌ها همچنین به بهبود سئو تصاویر کمک ویژه‌ای می‌کند. تاثیر Alt در سئو جزو مواردی است که اصلا نباید آن را فراموش کنید چرا که وجود آن به بهبود رتبه سئوی سایت موثر بوده همچنین طراحی وب سایت را به سرعت در جایگاه بهتری قرار خواهد داد. زمانی که شما alt را برای تصاویر قرار می‌دهید در واقع به موتورهای جستجو بیان می‌کنید که تصویر مورد نظر راجع به چه موضوعی صحبت می‌کند تا خزنده‌های گوگل به راحتی آن را ایندکس کرده و در دسته‌های مربوطه قرار دهند.

طراحی سایت

خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو به فرایندی گفته می‌شود که توسط سئوکاران بر روی طراحی وب سایت مورد نظر انجام شده تا در نظر گوگل از رتبه بالایی بهره مند شده سپس در اولویت گوگل قرار گیرند بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت با داشتن تیم حرفه‌ای و مجرب کلیه کارهای مربوط به خدمات سئو را با روش‌های متناسب و استاندارد گوگل انجام می‌دهند تا سایت‌های مربوطه در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از آن خود کنند. حتما سئو سایت خود را به شرکت‌های معتبر سئو سایت بسپارید تا با مشکلی مواجه نشوید.

نکاتی برای نوشتن alt مناسب

شما باید برای تصاویر خود یک alt مناسبی انتخاب کنید اما برای مطمئن شدن از این که آن متن شما یک alt مناسبی است باید چند گزینه را در نظر بگیرید چندین عبارت را برای تصویر مربوطه انتخاب کنید. سعی کنید تا متن شما تصویر را به صورت واضح، دقیق با جزئیات بیان کند به طوری که کسی تصویر را ندیده تصویر مربوطه را در ذهن خود تجسم کند سعی کنید تا متن انتخابی شما کوتاه باشد معمولا برای سئو و بهینه سازی خوب تلاش کنید تا از کلمات کلیدی که با تصویر مورد نظر مربوط می‌شود برای انتخاب نام alt بهره ببرید.همچنین به هیچ عنوان در متن از کلماتی مانند ( عکس یک... یا تصویری از...) خودداری کنید.به علاوه توجه کنید برای توضیحات تصویر از بمباران کلمات کلیدی یا keyword Stuffing استفاده نکنید. تلاش کنید تا در انتخاب متن جایگزین به جستجوهای افراد نیز توجه کنید تا به جسسجوی افراد نیز نزدیک شوند.به هیچ وجه دکمه‌ها را از یاد نبرید وجود دکمه‌هایی مانند ثبت نظر، جستجو، افزودن به سبد خرید گاهی با تصاویر همرا می‌باشند که باید از ویژگی alt بهره مند شوند تا در صورت عدم نمایش کاربران و موتورهای جتسجو متوجه شوند که تصویر مربوطه در مورد چه موضوعی می‌باشد.همچنین از تصاویر برای متن جایگزین استفاده نکنید چرا که موتورهای جستجو نمی‌توانند متنی که در تصویر می‌باشد را بخوانند.

تفاوت تگ alt و تگ title

تگ alt و تگ title هر دو با نام تگ شناخته می‌شوند تگ alt توضیحی برای تصاویر زمانی که تصویر به هر دلیلی لود نمی‌شود در طراحی سایت نمایش داده می‌شود اما در تگ title زمانی که کاربر ماوس خود را بر اطراف تصویر حرکت می‌دهد نمایش داده می‌شود. متن جایگزین همانند عنوان تصویر می‌باشد اما تفاوت آن‌ها در زمان نمایش دادن می‎باشد.اگر می‌خواهید تا متن alt تصاویر را در طراحی سایت مشاهده نمایید می‌توانید با زدن موس بر روی عکس مورد نظر آن را ببینید و یا با راست کلیک کردن بخش Inspect را بزنید.برویدهمین حالا به طراحی وب سایت خود بروید و در صورتی که مشاهده نمودید تصویری از تگ alt و تگ عنوان برخوردار نبود به سرعت برای آن‌ها یک تگ عنوان مناسبی قرار دهید.اگر دارای سیستم مدیریت محتوا وردپرسی هستید برای استفاده از ویژگی alt باید از منوی سمت راست به بخش کتابخانه‌ها وارد شده و تصویری که مد نظر شما می‌باشد را انتخاب کنید همچنین اگر در سمت چپ تصویر دقت کنید بخشی را مشاهده می‌کنید که در آن می‌توانید متن جایگزین را قرار دهید.

تگ alt در وردپرس

اگر دارای سیستم مدیریت محتوا وردپرسی هستید برای استفاده از ویژگی alt باید از منوی سمت راست به بخش کتابخانه‌ها وارد شده و تصویری که مد نظر شما می‌باشد را انتخاب کنید همچنین اگر در سمت چپ تصویر دقت کنید لخشی را مشاهده می‌کنید که در آن می‌توانید متن جایگزین را قرار دهید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید