طراحی سایت


داده های ساخت یافته غیر قابل تفسیر

همانطور که در مقالات گذشته همانند مقاله ی کنسول جستجوی گوگل عنوان کردیم قصد براین داریم تا ادامه روند ارائه مقالات آموزشی مربوط به وب مستر را دراولویت کاری قرار دهیم، بنابراین ارائه ی این مقاله نیز گستری ادامه دهنده در این فرآیند خواهد شد تا همچنان بتوان دید بهتر و دقیق تری نسبت به بهینه سازی سایت و حتی طراحی اپلیکیشن توسط این فرآیند داشت منظور از طراحی اپلیکیشن به این شکل است که نکات مربوطه را در این نوع از طراحی به کاربرد. این گزارش عنوان کننده ی این می باشدکه داده های ساختاری یافت شده در سایت شما لیست شده است که به دلیل خطای نحوی تجزیه نمی شوند، به دلیل خطای تجزیه، نوع برنامه ریزی شده داده ها (Job ، Event و غیره) قابل تعیین نیست. با استفاده از این گزارش می توان همه موارد موجود و مربوط به خطاهای داده شده ساختاری را مورد بررسی قرار داد. خطاها به طور خودکار بر اساس شدت طبقه بندی می شوند که توسط بیشترین صفحات تحت تأثیر و سایر عوامل تعیین می شود. شایع ترین علت ایجاد یک خطای منفرد بر روی چندین صفحه، یک خطای الگوی اساسی است.برای مشاهده این گزارش باید در وب مستر روی گزینه ی Unparsable structured data که در زیرلیست Enhancements قرار دارد، کلیک کرد که به محض انجام این کار در قسمت سمت راست یک صفحه ی مربوط به Unparsable structured data به نمایش در خواهد آمد. دو بخش اصلی این صفحه را تشکیل می دهند. یکی بخش نمودار و یکی بخش جدول جزئیات. حال توضیحات مختصری در این مورد را ارائه می دهیم.

بخش نمودار

در این بخش فقط و فقط خطاهای رخ داده شده را خواهیم دید که به رنگ قرمز درآمده است. محور X این نمودار مربوط به زمان رخ دادن این خطا می باشد و زمان نمایه سازی این رخداد را نمایش می دهد، در محور Y ها ما این امکان و یا توانایی را داریم که تعداد صفحاتی که خطا بوسیله ی آن ها رخ داده شده، را ببینیم. شایان ذکر می باشد که در ادامه ی مطالب به ارائه ی خطاهای رخ داده در این گزارش خواهیم پرداخت.

داده های ساخت یافته غیر قابل تفسیر

بخش جدول جزئیات (Details)

در این بخش ما جزئیات خطا را مشاهده می کنیم به عنوان مثال در ردیفی از این جدول توضیحاتی همانند زیر ارائه شده است.
همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید می توان با کلیک بر روی ردیف مورد نظر که خطایی روی آن رخ داده است به صفحه ای رفت که تمام این جزئیات را به شکل کامل تشریح ساخته و می توانید با مشاهده URL مورد نظر که خطا روی آن رخ داده است ببینید که این خطا به چه شکل می باشد و چگونه می توان آن را رفع کرد. با مشاهده تصویر زیر می توان درک بهتری نسبت به این موضوع پیدا کرد.

بخش جدول جزئیات

همانطور که در تشریح بخش نمودار بیان داشتیم در این قسمت خطاهای مربوط به این گزارش را معرفی خواهیم کرد چرا که معرفی این خطاها امکان شناسایی و عیب یابی را به شما بدهد تا بتوانید این عیوب یا خطاها را رفع کنید.
نکته: این گزار ش را با زدن دکمه ی Export در بالای صفحه سمت راست، را می توان در قالب های نختلف دانلود کرد.

details

انواع خطا

خطاهای زیر در این گزارش لیست خواهند شد:
Invalid JSON document: JSON دارای یک خطای نحوی سطح بالا می باشد.
Incorrect value type: مقدار مشخص شده برای یک متغیر از نوع اشتباه می باشد. به عنوان مثال ، هنگامی که یک عدد یا آرایه تعریف می کرده اید، یک رشته را ارسال کردید.
':': Parsing error: Missing علامت ":" وجود ندارد.
'}'Parsing error: Missing ',' or: براکت یا “,” از بین رفته است.
Parsing error: Missing '}' or object member name: براکت بسته شدن یا نام عضو شی از دست رفته است.
Parsing error: Missing ',' or ']' in array declaration: خطای تجزیه “,” یا ‘]’ در آرایه یکی از این دومورد را از دست داده ایم.
Unable to parse token length: به دلایلی، شروع و پایان یک ویژگی یا ارزش یافت نشد.
و..
در بخش جزئیات اطلاعات زیر را می توانیم مشاهده کنیم:
• Status:
اعتبار سنجی موضوع
• First detected:
تاریخی که این مسئله برای اولین بار در سایت شما شناسایی شده است. اگر همه مشکلات این نوع برطرف شده باشد و نمونه جدیدی از این مسئله ظرف 90 روز از زمان رفع آخرین نمونه ظاهر می شود، تاریخ برای اولین بار تاریخ شناسایی خواهد شد ، نه تاریخ ظاهر جدید.
• Example:
لیستی از نتایج غنی تحت تأثیر این مسئله. ممکن است به دلایل مختلف از جمله مواردی که از آخرین جستجوی سایت شما ظاهر شده اند یا مواردی که بیش از 1000 مورد را تحت تأثیر قرار داده اند، در سایت شما لیست نمی شوند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید