طراحی سایت


دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل

یکی از دغدغه‌های افراد کسانی که صاحب طراحی سایت هستند و یا کسانی که می‌خواهند اقدام به ساخت سایت کنند ، رتبه سایت می‌باشد. همانطور که می‌دانید گوگل برای افراد یک منبع معتبری می‌باشد بنابراین می‌خواهند تا همیشه در نتایج جستجوی افراد ظاهر شوند. به همین منظور هر کاری که لازم باشد انجام میدهند تا از کاهش رتبه سایت جلوگیری کنند. دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل مستلزم مواردی می‌باشد که در این بخش آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم توجه کنید که اگر هر کدام از آن‌ها در سایت خود مشاهده کردید اقدام به رفع آن کنید تا سریع‌تر رتبه سایت خود را افزایش دهید. مواردی مانند:
• کاهش سرعت بارگذاری
گوگل به رضایت کاربران اهمیت می‌دهد که یکی از مهمترین مواردی که کاربران و موتورهای جستجو بر روی آن حساس می‌باشند سرعت بارگذاری است که همیشه باید سرعت بارگذاری آن بالا باشد و افراد را در انتظار قرار ندهد. اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد هم کاربران خود را از دست خواهید داد و هم رتبه سایت شما کاهش پیدا می‌کند.
• انتخاب کلمات کلیدی نامناسب
یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید انتخاب کلمات کلیدی مناسبی می‌باشد که افراد از آن کلمه‌ها برای جستجوی خود استفاده کنند همچنین جایگاه قرارگیری کلمات کلیدی نیز بسیار دارای اهمیت می‌باشد. اگر با انتخاب کلمات کلیدی نتیجه مناسبی را دریافت نکردید باید استراتژی انتخاب کلمات خود را تغییر دهید.
• ریسپانسیو نبودن سایت
یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن اهمیت می‌دهند ریسپانسیو بودن سایت می‌باشد یعنی زمانی که طراحی سایت انجام می‌شود باید در نمایشگرهای دیگر مانند موبایل و تبلت بدون هیچ مشکلی به نمایش درآید. بیش‌تر افراد جستجوهای خود را با استفاده از موبایل خود انجام می‌دهند و اگر سایتی را هماهنگ با نمایشگر خود مشاهده نکنند سایت را بسیته و به سراغ سایت‌های دیگری می‌روند.
• محتوا
محتوا یکی دیگر از موارد مهمی که باید در طراحی سایت و سئو سایت به آن توجه کنید می‌باشد توجه کنید تا محتوایی که در سایت خود قرار می‌دهید جذاب و کاربرپسند یعنی اطلاعات مفیدی که افراد به دنبال آن‌ها می‌باشند را در اختیارشان قرار دهید تا در نظر موتورهای جستجو محبوب شوید و امتیاز بالایی را به شما دهند.
• وجود خطای 404
یکی از خطاهایی که معمولا در طراحی وب سایت‌ها مشاهده می‌شود وجود خطای 404 می‌باشد. این خطا در این صورت پیش می‌آید که شما لینکی را در سایت خود قرار داده‌اید اما بعدها به دلایلی آن صفحه‌ای که لینک آن را داده‌اید حذف کنید کاربر زمانی که بر روی لینک مورد نظر کلیک کند با خطای 404 مواجه می‌شود که این امر باعث کاهش رتبه سایت در گوگل می‌شود.
• اطلاعات متا
یکی دیگر از مواردی که در رتبه سایت مهم می‌باشد اطلاعات متا یا متا تگ‌ها می‌باشند. توجه کنید تا متاتگ‌هایی که نقش مهمی را در سئو سایت شما ایفا می‌کند تگ Title یا همان عنوان صفحه می‌باشد. توجه کنید که از متاتگ‌های تکراری در سایت خود استفاده نکنید.

طراحی سایت

دلایل افت رتبه الکسا

افت رتبه الکسا بسیار نگران کننده می‌باشد که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که ما در این بخش آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. موارد موثر در افت رتبه الکسا عبارتند از:
• سرعت بارگذاری سایت
توجه کنید تا سرعت بارگذاری سایت شما به هیچ عنوان پایین نباشد که کاربران را در انتظار بگذارید چرا که کاهش سرعت سایت یکی از دلایل افت رتبه الکسا می‌باشد.
• کیفیت پایین محتوا
محتوا مهمترین عوامل از تمام استراتژی‌هایی که نیاز به رشد دارند می‌باشد با داشتن محتوای قوی و مفید می‌توانید بازدید کنندگان را تبدیل به مشتری کنید. داشتن عنوان‌های جذاب مطالب مفیدی که به نیاز کاربران پاسخ دهد همچنین استفاده از تصاویر و ویدیو جذاب برای کاربران می‌تواند به افزایش رتبه الکسا کمک کند.
• تغییرات لینک و بک لینک
تغییرات ناگهانی در بک لینک‌ها و لینک‌سازی های غیرطبیعی سبب کاهش رتبه سایت شما توسط ربات‌های گوگل می‌باشد. لینک‌های داخلی و بک لینک‌ها برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
• استفاده از رسانه‌های اجتماعی
شما باید در درجه اول برای جلب رضایت کاربران سپس در درجه‌های بعدی داشتن رتبه بالای خود تلاش کنید یکی از مواردی که می‌توانید با آن به چشم بیایید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. شما می‌توانید هر مطلب جدیدی که در سایت خود قرار داده اید را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و تا کاربران آن‌ها را دیده و اقدام به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات شما کنند.
اگر می‌خواهید تا سایت شما در اولویت گوگل باشد و از افت رتبه جلوگیری کنید می‌توانید طراحی سایت و سئو سایت خود را دست بهترین شرکت طراحی سایت بسپارید شرکت سئو سایت می‌تواند با انجام کارهای حرفه‌ای بر روی سایت اقدام به ارائه بهترین سایت برای شما کند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید