طراحی سایت


رژیم صفحات وب توسط چارچوب جاوااسکریپت

رژیم صفحات وب توسط چارچوب جاوااسکریپت طبق HTTP Archive ، سایتی که عملکرد وب سایت ها و فناوری های استفاده شده را ردیابی می کند ، متوسط صفحه وب را حدود 2 مگابایت اندازه گیری کرده است. مطمئناً می توانید 2 مگابایت را در کمتر از یک ثانیه با اتصال خوب تلفن همراه 4G بارگیری کنید. اما صفحات وب امروزی برای افرادی که اتصال کند دارند یا دارای پهنای باند کوچک هستند مشکل ساز است. در زمان نه چندان دور ، یک بازی پیچیده یا یک برنامه نرم افزاری در دیسک فلاپی 1.4 مگابایت جای می گرفت.دلایل زیادی برای متورم شدن وب امروز وجود دارد ، از جمله تبلیغات و اسکریپت های ردیابی که بسیاری از صفحات را زین می کند. دلیل دیگر این است که وب سایت ها کارهایی بیش از نمایش متن و تصاویر انجام می دهند همانند فرآیند طراحی سایت فروشگاهی که منجر به ساخت سایت فروشگاهی می شود و کاری بیش از نمایش متن و تصویر انجام می دهد. اکنون بسیاری از سایت ها مانند برنامه های رومیزی تمام عیار به نظر می رسند و احساس می شوند.برای ساخت این سایت های تعاملی ، بسیاری از توسعه دهندگان وب به بسته های منبع باز روی می آورند که وظایف مشترک را انجام می دهند. این ابزارها برنامه ریزان را از شر بسیاری از کارهای سخت رهایی می بخشد ، اما می توانند موارد را به پروژه اضافه کنند. به عنوان مثال کتابخانه React منبع باز محبوب فیس بوک برای ایجاد رابط های کاربری ، 100 کیلو بایت وزن دارد. چارچوب جاوا اسکریپت جدید Svelte که توسط روزنامه نگار دیداری و توسعه دهنده نرم افزار ریچ هریس ایجاد شده است ، هدف آن نوشتن سریعتر و کوچکتر وب سایت ها و برنامه های تعاملی است. شاون وانگ ، توسعه دهنده وب می گوید که با تغییر از React به Svelte ، اندازه وب سایت شخصی خود را از 187 کیلوبایت به 9 کیلوبایت کاهش داده است.
هریس ، ویرایشگر گرافیک در نیویورک تایمز ، اولین نسخه Svelte را در سال 2016 هنگام کار در گاردین ایجاد و منتشر کرد. بسیاری از پروژه های او شامل گرافیک و انیمیشن تعاملی بود ، اما او نگران بود که بارگیری این گرافیک طولانی شود یا محدودیت های داده کاربران را بجوید.چارچوب ها را به وب سایت ها اضافه می کنند زیرا به طور سنتی بین کد برنامه و مرورگر کاربر به عنوان یک لایه میانی عمل می کنند. این بدان معناست که توسعه دهندگان باید علاوه بر کد اختصاصی ، کل چارچوب را با یک برنامه بسته بندی کنند ، حتی اگر از تمام ویژگی های چارچوب استفاده نکنند. وانگ این را با یک کشتی موشکی مقایسه می کند که برای پرتاب به فضا به مخازن سوخت عظیم نیاز دارد.هریس روش دیگری را در پیش گرفت. Svelte کارهای لایه میانی خود را قبل از بارگذاری کد توسط یک توسعه دهنده در وب سرور و قبل از بارگیری کاربر توسط آن ، انجام می دهد. این فرآیند این امکان را فراهم می کند تا ویژگی های غیر ضروری را کاهش داده ، برنامه حاصل را کوچک کنید. همچنین هنگامی که کاربر برنامه را اجرا می کند تعداد قطعات متحرک را کاهش می دهد که می تواند برنامه های Svelte را سریعتر و کارآمدتر کند. وانگ می گوید: "Svelte مانند آسانسور فضایی است." ایجاد این چارچوب مشکل بود ، اما مدافعان می گویند ساخت برنامه های کارآمد را برای توسعه دهندگان آسان می کند.وانگ می گوید که دوست دارد از Svelte برای صفحات وب استفاده کند ، اما همچنان از React برای برنامه های بزرگتر از جمله کارهای حرفه ای خود استفاده می کند. هرچه یک برنامه بزرگتر باشد ، یک توسعه دهنده از تمام ویژگی های React استفاده خواهد کرد. این باعث می شود که هدر نرود. در واقع ، برخی از برنامه های Svelte بزرگتر از برنامه های ساخته شده با React یا ابزارهای مشابه هستند و تقاضای توسعه دهندگان React بسیار بیشتر از توسعه دهندگان Svelte است.در نظرسنجی اخیر JavaScript 2019 با بیش از 21000 توسعه دهنده ، 88 درصد از پاسخ دهندگانی که از Svelte استفاده کرده اند اظهار داشتند که از آن راضی هستند و این دومین بالاترین میزان رضایت در این نظرسنجی است ، درست پشت نرخ رضایت 89 درصدی React. اما تنها 7.8 درصد از پاسخ دهندگان از Svelte استفاده کرده اند و 24.7 درصد از آنها هرگز چیزی در مورد آن نشنیده اند. در همین حال ، 80.3 درصد از React استفاده کرده اند.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید