طراحی سایت


ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت یکی از سرویس‌هایی است که توسط گوگل انجام می‌شود یعنی تلاش می‌کند تا محتویات طراحی وب سایت را به گونه‌ای خلاصه کند تا کاربران با مشاهده کردن نتایج جستجو متوجه کاربری سایت شوند. در واقع برای توصیف اطلاعات طراحی وب سایت‌ها به کار می‌روند. ریچ اسنیپت‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا به راحتی با محتوای سایت‌ها آشنا شوند. ریچ اسنیپت‌ها از انواع مختلفی برخوردار می‌باشد که یکی از آن‌ها ستاره ها می‌باشند. زمانی که شما موردی را جستجو می‌کنید زیر برخی از لینک های طراحی سایتی که گوگل به شما نشان می دهد با ستاره همراه می‌باشد که این ستاره‌ها نشان دهنده میانگین رتبه‌ای است که توسط افراد به آن سایت داده شده است .

طراحی سایت

انواع مختلف ریچ اسنیپت‌ها

دسته بندی مطالب ( Breadcrumbs ): ریچ اسنیپت Breadcrumbs که به آن دسته بندی مطالب هم گفته می‌شود. در این قسمت به نمایش دادن محل قرارگیری صفحه در دسته بندی سایت به کاربر می‌باشد یعنی به راحتی کاربر متوجه می‌شود که مسیر رسیدن به به این صفحه چگونه انجام می‌شود.
اشخاص( People ) : زمانی که شما نام یک فرد معروف را در گوگل جستجو می‌کنید اطلاعات کامل آن فرد به همراه تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از ساخت پروفایل از این قابلیت برای کارمندان خود استفاده کنید. ریچ اسنیپت می‌تواند مشخصات مهم افراد مانند نام، نحوه تماس با آن‌ها، شغل ، مهارت و... را در اختیار شما قرار دهد.
محصولات ( Products ): یکی دیگر از انواع ریچ اسنیپت‌ها برای فروش محصولات می‌باشد که در طراحی سایت فروشگاهی بسیار کاربرد دارد. این بخش امکاناتی مانند تصویر محصول، مشخصات محصول، قیمت و برند آن را برای کاربران قرار می‌دهد. در واقع فروشگاه‌های آنلاین یک محصول را از چندین فروشگاه‌ها برای افراد نمایش می‌دهند.
رویدادها ( Events ) : ریچ اسنیپت‌های رویدادی می‌توانند به اطلاع رسانی افراد برای برگزاری یک رویداد و جزئیات آن مانند مدت زمان رویداد، مکان برگزاری رویداد، و مواردی که مربوط به خرید بلیط می‌باشد بسیار کمک کنند.
دستورالعمل‌ها( Recipes ) : این مورد از ریچ اسنیپت‌ها برای به کار بردن دستور آشپزی به کار می‌رود که مواردی مانند نوع غذا، مدت زمان تهیه شدن آن، مراحل پخت و پز آن و.. را برای کاربران به نمایش می‌گذارد.
محتوای ویدیویی( Videos ) : یکی دیگر از انواع ریچ اسنیپت‌ها محتوای ویدیویی می‌باشد که می‌تواند ویدیویی را برای کاربران به همراه مشخصاتی مانند نام فرد سازنده آن ویدیو، اطلاعات شرکت سازنده و.. را در نتایج جستجو نشان دهد.
سازمان‌ها ( Organization ) : مناسب سازمان‌ها و شرکت‌هایی می‌باشد که با قرار دادن نام تجاری، اظلاعات تماس، اطلاعات آدرس، لوگو و موقعیت را در این بخش به نمایش می‌گذارد.

مزایای ریچ اسنیپت‌ها

زمانی که ریچ اسنیپتی را به طراحی سایت خود اضافه می‌کنید از مزایای بسیاری برخوردار می‌شوید مانند: نرخ کلیک شما افزایش میابد، مطالب در گوگل ستاره دار می‌شود، به افزایش اعتماد کاربران و گوگل به طراحی سایت کمک ویژه‌ای می‌کنید، محتوای سایت توسط گوگل و موتورهای جستجو بهتر درک شده و از طرفی هم افراد نابینا و معلول نیز این محتوا را راحت‌تر درک می‌کنند.

نقش ریچ اسنیپت‌ها در سئو سایت

از آن‌جایی که ریچ اسنیپت‌ها اطلاعات یک طراحی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنند موتورهای جستجو نیز به راحتی این اطلاعات را برچسب گذاری کرده و به صورت منظم قرار می‌دهند و برای افراد نمایش می‌دهند. سئوکاران معتقدند که یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت وجود ریچ اسنیپت‌ها می باشد. با ستاره دار کردن طراحی سایت‌های فروشگاهی و طراحی سایت‌های شرکتی به افزایش نرخ کلیک آن‌ها کمک ویژه‌ای می شود.

اسکیما چیست؟

نشانه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و وجود همین نشانه‌ها باعث می‌شود تا به ما کمک کند تا به راحتی مسیر خود را پیدا کنیم و و آن را ادامه دهیم. اسکیما نیز یک زبان نشانه گذاری برای موتورهای جستجو می‌باشد که کمک می‌کند اطلاعات صفحات وب را به راحتی تشخیص دهد. برنامه نویسان با قرار دادن کدهایی در ساختار سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا به سرغت متوجه محتوای صفحات شوند. شما می‌توانید برای صفحات مختلف سایت خود اسکیمای جداگانه‌ای ایجاد کنید تا به گوگل کمک کنید به راحتی هر کدام از صفحات سایت شما را درک کند.

ریچ کارد چیست؟

از آن‌جایی که روز به روز به شمار کاربران موبایلی افزوده می‌شود باید به محتویات و نمایش دادن طراحی سایت در موبایل هم توجه نمود بنابراین ریچ کارد به جذب کاربران موبایلی ایجاد شده این امکان را به طراحی سایت‌ها می‌دهد تا با افزودن کد محصولات ، آن ها را به صورت جذاب برای کاربران ظاهر سازد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید