طراحی سایت


شناسایی لینک های اسپم

قبل از رسیدن به موضوع شناسایی لینک اسپم، بهتر است توضیحاتی درباره گوگل و کیفیت طلبی آن در اختیارتان بگذاریم.گوگل در بیشتر مواقع تمرکز خود را روی سایت هایی قرار می دهد که برای رقابت از لینک های اسپم استفاده می کنند. دلیل این ماجرا این است که در طی سال های گذشته اگر سایتی قصد داشت در بالاترین رتبه موتور جستجو قرار بگیرد، تنها کافی بود با یک سفارش، آن رتبه را خریداری کند.نکته ای که در رابطه با خرید وجود داشت این بود که لینک های مورد نظر، به هیچ وجه وجود خارجی نداشتند. بنابراین این موضوع کیفیت طلبی گوگل را حساس کرد.در پی حساسیت گوگل، این شرکت روشی را ایجاد کرد که از طریق آن بتواند وب سایت های با کیفیت را شناسایی کند. شناسایی وب سایت با کیفیت به ایجاد جریان سئو در گوگل مبدل شد.در کنار شناسایی وب سایت با کیفیت، حذف لینک های مخرب و اسپم نیز برای گوگل صورت گرفت. اما چگونه؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

شناسایی لینک های اسپم

ابزار شناسایی لینک های اسپم

مهم ترین ابزاری که برای شناسایی لینک اسپم وجود دارد، استفاده از فایل هایی است که disavow نامیده می شوند. این ابزار توسط شرکت گوگل در اختیار سئوکارها قرار دارد.
disavow هنگام شناسایی و محاسبه رتبه لینک ها در موتور جستجو، لینک های مضر و بی کیفیت را نیز شناسایی می کند. در واقع لینک های مضر را در رتبه بندی نادیده می گیرد.
از نظر اکثر افرادی که سئوکار هستند، disavow یک ابزار فوق العاده برای شناسایی لینک های اسپم است.در صورتی که از رفع مشکل لینک های اسپم از طریق disavow مطمئن نیستید، می توانید از Moz Link Explorer برای شناسایی استفاده کنید.
نکته مهم این است که اگر در رابطه با برطرف کردن اسپم ها، از ابزار متفرقه یا نامناسب استفاده کنید، احتمال جریمه توسط گوگل وجود خواهد داشت.
برای حذف و شناسایی بک لینک اسپم و پنالتی شدن طراحی سایت مواردی را که در ادامه توضیح داده خواهد شد نیز در نظر داشته باشید.

نکاتی برای شناسایی و برطرف کردن لینک های اسپم

قبل از آن که از ابزار شناسایی برای رفع یا حذف اسپم استفاده کنید، لازم است ابتدا نوع لینک های اسپم را بشناسید. انواع لینک های خطرناک به اشکال زیر نمایان می شوند:
• لینک های نشات گرفته از مزرعه لینک یا link farm که تنها هدف سئو شدن دارند؛
• لینک های به دست آمده از سایت های باز که دسترسی را برای همه باز گذاشته اند؛
• لینک هایی از سایر کشور ها. به طور مثال وجود تعداد زیادی لینک روسی در سایت بریتانیایی یا غیره؛
• لینک هایی که به طور معمول پولی هستند؛
• لینک هایی که به طور یکجا ارائه می شوند مانند مزرعه لینک؛
• و نمونه های متفاوتی از لینک های سیاه که با کمی سرچ مشاهده خواهید کرد.

برطرف کردن لینک سیاه پس از شناسایی لینک های اسپم

باید گفت نمی توان لینک های اسپم یا بد لینک ها را با سرعت، به طور قطعی و به آسانی از بین برد.البته ابزارهای آنلاین فراوانی برای این منظور وجود دارد که پیشتر در همین بخش اشاره شد، مانند disavow.
برخی برای برطرف کردن لینک اسپم از روش دستی استفاده می کنند. به این صورت که با گزارش دادن به مسئول وب سایتی که لینک ها از سوی آن صادر شده است، سعی در رفع اسپم ها می کنند.
حقیقت این است که در اکثر مواقع با گزارش، اتفاق مفیدی رخ نخواهد داد. پس برای این موضوع بهتر است به خود شرکت گوگل اعتماد کنید.
ابتدا لازم است یک فایل نوشتاری برای شناسایی لینک های اسپم تهیه کنید. در این لیست، نام دامنه ها را بیفزایید. با مراجعه به Google’s Disavow Tool page، وب سایت مد نظر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب روی Disavow links کلیک کنید.فایل نوشتاری را آپلود کنید. پس از آپلود، گوگل پیامی به شما می دهد که قصد دارد از شما در رابطه با فرآیندتان، اطمینان حاصل کند. کافیست روی Submit کلیک کنید.در طی یک پروسه ای که ممکن است طولانی باشد، گوگل اقدام به حذف لینک های اسپم می کند. پس از آن به یاد داشته باشید که به ثبت بک لینک اصولی بپردازید.

در آخر..

با رونق بازار وب سایت ها در گوگل، وجود سایت های مضر و شناسایی لینک های اسپم دغدغه برخی از افراد است. البته که این دغدغه بیشتر به کیفیت طلبی گوگل مرتبط می شود.
سئو سایت موضوعی است که از سوی گوگل سبب شده تا لینک های مخرب رفته رفته با ابزار disavow نابود شوند. بنابراین برای افرادی که از وجود لینک های مخرب شاکی هستند، بهترین روش، اعتماد به گوگل است.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید