طراحی سایت


صفحات مهم در طراحی سایت

طراحی سایت بهترین فرصت برای جذب مشتریان واقعی و جدید است. اگر چه امروزه فضای مجازی و سایر اکانت ها مانند اینستاگرام می توانند خدمات و محصولات شما را به مشتریان آنلاین معرفی کنند اما ساخت سایت اعتبار بیشتری به کسب و کارتان می بخشد و در نهایت کاربران از طراحی فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین خود را انجام می دهند. در واقع سایر اکانت ها بستر مناسبی برای معرفی هستند اما طراحی وب سایت اعتبار بیشتر و حس اعتماد بالاتری در مخاطب ایجاد می کند. بنابراین در طراحی سایت می بایست دقت کافی در ایجاد صفحات گوناگون داشت تا تاثیر خود را به درستی بگذارند.
اما در این میان برخی از صفحات طراحی سایت از اهمیت بیشتری برخوردارند که دراین مقاله با معرفی آن ها و تلاش بر بهبود این صفحات وب سایت خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشید. البته با چند سوال ابتدایی نیز می توانید از صفحات مهم طراحی سایت آگاه شوید. برای مثال: کدام یک از صفحات احتمال جذب نرخ ترافیک بیشتری دارند؟ کدام صفحه قوی ترین تعامل را با مشتریان خواهد داشت؟ کدام صفحه فرصت بهتری برای افزایش نرخ تبدیل را خواهد داشت؟ کدام صفحه شانس بیشتری برای فروش فراهم می کند؟ از نظر موتور های جستجوگر کدام صفحه ارزش بالاتری دارند؟ با پاسخ به این 5فاکتور می توانید دست به کار شوید تا وضعیت طراحی سایت خود را بهبود ببخشید اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که هر وب سایت به واسطه هدف و کاربردی که دارد می تواند کمی متفاوت باشد با این وجود در ادامه به معرفی صفحات مهم طراحی سایت می پردازیم.

صفحات مهم طراحی سایت عبارتندد از:

• صفحه اصلی (home page )
مشخصا صفحه اصلی یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین صفحات طراحی سایت است چرا که کاربران حتما از صفحه اصلی بازدید می کنند و اگر ارتباط خوبی با آن برقرار نکنند موجب افزایش نرخ خروج کاربران می شود و علاووه بر این گوگل برای آنالیز عملکرد طراحی وب سایت صفحه اصلی را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین از تیتر بزرگ استفاده کنید و اطلاعات مهم را در قسمت جلویی و مرکز وب سایت قرار دهید. مسیر کاربران را مشخص کنید که به کدام صفحه بروند و هدف بعدی چیست. دکمه کال تو اکشن را به اندازه کافی بزرگ طراحی کنید تا قابلیت کلیک آسانی داشته باشد.

• صفحه وبلاگ
صفحه اصلی نقش جذب کاربر را به عهده دارد اما جزییات فعالیت شما و این که که هستید و چه کاری انجام می دهد در واقع تعامل با مشتریان به عهده صفحه وبلاگ است. به این ترتیب وبلاگ خود را هفته ای دو الی سه بار با به روزترین مقالات آپدی کنید و هر مطلبی که به اشتراک می گذارید می بایست در خصوص حرفه شما باشد و در عین معرفی برند خود کاربران را ترغیب به تبدیل به مشتری بالقوه کنید. مطالب و مقالات وبلاگ می بایست انتظاراتی که کاربران از ورود به طراحی وب سایت شما داشته اند را برآورده کند. همچنین طراحی CTA مناسب برای مطالب و قرار دادن در مکان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

• صفحه پرداخت
اگر طراحی سایت فروشگاهی دارید و به طور کلی به دیجیتال مارکتینگ مشغولید به خوبی می دانید صفحه مهم و نهایی برای شما صفحه پرداخت است. البته خزنده های گوگل به این صفحه اهمیت نمی دهند اما مشتریان شما اهیمت ویژه ای برای این صفحه قائل هستند چرا که در انتها با انتخاب سبد خرید خود به صفحه پرداخت مراجعه می کنند به این ترتیب حالا که کاربران به خرید از فروشگاه اینترنتی شما علاقه مند شده اند بهتر است پرداخت را برای آن ها آسان کنید تا روند پرداخت در کوتاه ترین زمان و با امنیت بالا انجام شود.

• درباره ما
صفحات درباره ما و ارتباط با ما نیز از مهم ترین صفحاتی هستند که بیشتری تعامل را با کاربران برقرار می کنند بنابراین باید اطلاعات کافی از جمله قدمت کاری و همچنین انواع راه های ارتباطی به مشتریان معرفی شوند تا در کوتاه ترین زمان امکان ارسال سوالات و دیدگاه خود را داشته باشند. در قسمت ارتباط با ما از دریافت اطلاعات بیش از حد از کاربران بپرهیزید چرا که کاربران علاقه ای به صرف زمان زیادی برای ارائه اطلاعات و تکمیل فرم ها ندارند.

طراحی سایت

سخن پایانی

صفحه هاتی که نام برده شد از صفحات مهم طراحی وب سایت هستند اما به این معنا نیست که سایر صفحات اهمیتی ندارند بنابراین برای وب سایت خود زمان بگذارید و به سئو سایت و بهینه سازی بپردازید تا وب سایتی گوگل پسند، کاربر پسند و همچنین نرخ تبدیل بالا داشته باشید به این ترتیب تا حد زیادی می توانید اطمینان حاصل کنید که در صدر نتایج برتر گوگل هستید اما گمان نکنید که با یک بار بهینه سازی سایت کار شما به پایان رسیده است از آن جا که گوگل همواره در حال آپدیت الگوریتم ها می باشد شما نیز باید همگام با به روز ترین آپدیت ها طراحی سایت خود را حفظ کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید