طراحی سایت


لندینگ پیج چیست؟

بازاریابی یکی از موارد مهم در هر کسب‌وکاری به حساب می‌آید. روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که برخی به صورت رایگان و برخی دیگر به صورت غیر رایگان ارائه می‌شود. وبمستران هم در تلاشند تا فروش خود را روزبه‌روز افزایش دهند. یکی از موارد بازاریابی لندینگ پیج landing page یا صفحه فرود صفحه‌ای می‌باشد. این مورد از بازاریابی در راستای استراتژی بازاریابی دیجیتال برای طراحی وب سایت طراحی شده است که هدف آن مواردی چون جمع آوری اطلاعات ،افزایش ترافیک سایت و فروش بالا می‌باشد.اگر می‌خواهید تعریفی از لندینگ پیج بدانید ما آن را به شما معرفی می‌کنیم. لندینگ پیج در واقع به صفحه‌ای که بازدید کنندگان را در آن وارد می‌سازد گفته می‌شود ممکن است بازدید کنندگان از راه‌های مختلفی وارد آن شوند از جمله: تبلیغات، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و...

اهمیت لندینگ پیج

وجود لندینگ پیج برای هر کسب‌وکاری که طراحی سایت دارند جزو ملزومات می‌باشد چرا که این صفحه کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند که همین موضوع به اهمیت داشتن لندینگ پیج اشاره دارد. وجود لندینگ پیج به افزایش میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز کمک می‌کند. توجه کنید که صفحه فرود شما باید به قدری جذاب باشد که کاربران را مجاب به قرار دادن اطلاعاتشان کرده و اقدام به خرید کنند.

طراحی سایت

معرفی انواع لندینگ پیج

• Coming soon
اگر شما یک محصول دارید که می‌خواهید آن را به بازار عرضه کنید اما آمادگی آن را ندارید که محصول را معرفی کنید می‌توانید با ایجاد یک صفحه به نام coming soon (به زودی) صفحه لندینگ پیج را ایجاد کنید. حتی می‌توانید به مشتریان خود این پیشنهاد را بدهید که اگر مایل به دریافت تاریخ راه اندازی محصول می‌باشند تاریخ دقیق محصول برای آن‌ها ارسال شود.
• صفحه 404
وجود 404 در سایت ظاهر جالبی را به دنبال نخواهد داشت اما می‌توان برای جذابیت بیش‌تر از طنزهای جالب استفاده کنید برای مثال می‌توانید با استفاده از طنز مخاطبان خود را به صفحه اصلی هدایت کنید.
• صفحه درباره ما
این صفحه حتما نباید بن بست باشد بلکه می‌توانید از این صفحه استفاده بهینه کنید به طوری خواننده را به جلو حرکت دهد
• صفحه فشار
یک صفحه فشرده سازی به صفحه‌ای گفته می‌شود که هدف آن ذخیره سازی ایمیل و اطلاعات کاربران در آن می‌باشد زمانی که شما اطلاعات مربوط به کاربران خود را داشته باشید می‌توانید محتوای مربوطه و کارهای دیگر بازاریابی را انجام دهید.
• صفحه ضبط
در این صفحه ضبط که کاربری آن مانند صفحه فشار می‌باشد درخواست اطلاعات کامل‌تری را از کاربران خود دارد مانند نام کسب‌وکار آدرس ایمیل عنوان شغلی و....

ویژگی‌های یک لندینگ خوب

این که یک صفحه فرود خوب بتواند در جذب کاربر موثر باشد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد :
• عنوان جذاب
اولین موردی که در دید کاربر تاثیرگذار می‌باشد و آن‌ها را به خواندن از محتوای سایت یا بازدید از سایت دعوت می‌کند وجود عنوان جذاب می‌باشد عنوان می‌تواند کاربران را جذب یا دفع کند پس در انتخاب آن حساس بوده و با تحقیق و بررسی‌های لازم آن را انتخاب کنید.
• استفاده از رنگ مناسب
مورد دیگری که در لندینگ پیج بسیار موثر می‌باشد وجود رنگ بندی مناسب است. رنگ بندی یک صفحه را باید از زوایای مختلفی بررسی کرد توجه کنید رنگی که برای صفحه فرود خود انتخاب می‌کنید جدا از رنگ اصلی سایت باشد که جذابیت سایت را دو چندان کرده و کاربران زیادی را جذب سایت کند.
• قرار دادن فایل رایگان
شما می‌توانید فایل‌های رایگان را در سایت خود قرار دهید تا کاربران برای دانلود آن اطلاعات خودشان را وارد کنند اما فایل شما باید از ارزش بالا و خاصی بهره‌مند باشد اگر جز این بود کاربران از وارد کردن اطلاعات صرف نظر می‌کنند.
• گذاشتن فیلدهای کمتر
تحقیقات نشان داده هر چه فیلدهایی که برای کاربران قرار می‌دهید کمتر باغشد کاربران زیادی به انجام آن می‌پردازند بهترین حالت فیلد که می‌توانید قرار دهید می‌تواند با این دو عبارت باشد نام خود را وارد کنید و ایمیل خود را وارد کنید.
• ریسپانسیو بودن لندینگ پیج
همانطور که بارها گفتیم نمایش دادن یک سایت در نمایشگرهای دیگری مانن موبایل و تبلت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد افراد زیادی جستجوهای خود را با گوشی و تبلت‌های خود انجام می‌دهند که اگر سایت شما متناسب با آن نمایشگرها طراحی نشود شک نکنید که کاربران موبایلی خود را از دست خواهید داد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید