طراحی سایت


لینک های شکسته چیست؟

اگر با دنیای سئو سایت و طراحی سایت سر و کار دارید حتما با عبارت لینک‌های شکسته مواجه شده‌اید. لینک‌های شکسته که در دنیای سئو و بهینه سازی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است به لینک‌هایی که با کلیک بر روی آن صفحه‌ای با ارور برای شما نمایش داده می‌شود لینک‌های شکسته یا Broken Link گفته می‌شود. در کل لینک‌هایی که برای شما باز نشود و عمل نکند و به هر دلیل دارای ایراد باشد جزو لینک‌های شکسته محسوب می‌شوند. ممکن است برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که چه عواملی باعث ایجاد لینک های شکسته می شود؟ ما در پاسخ برای شما می‌گوییم که با وجود مسائل فنی، وارد نشدن لینک های داخلی به درستی، وجود محتوای قدیمی در طراحی سایت، اضافه شدن صفحات و یا حذف آن‌ها، تغییرات دامنه، تغییرات سیستم محتوا و.... که شما باید زود زود لینک‌های موجود در طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی خود را چک کنید تا در صورت بروز مشکلی سریعا به رفع آن اقدام نمایید.

طراحی سایت

انواع لینک‌های شکسته Broken link

لینک‌های شکسته به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌شوند :
زمانی که کاربران بر یکی از لینک‌های شما کلیک کنند و به یکی دیگر از صفحات طراحی سایتتان منتقل شود لینک‌های شکسته داخلی رخ می‌دهد و یا اگر کاربران با کلیک بر روی یکی از لینک‌های شما به صفحات خارجی و طراحی سایت‌های دیگری منتقل شود در این صورت لینک‌های شکسته خارجی رخ می‌دهد.لینک‌های شکسته در Bounce Rate هم می‌تواند بسیار موثر باشد همانطور که می‌دانید بانس ریت به مدت زمان ماندگاری کاربران در طراحی وب سایت گفته می‌شود زمانی که کاربران با خطایی در بارگذاری با لینک‌ها مواجه شوند سایت شما را بسته که باعث میبندند که این امر باعث می‌شود تا بانس ریت شما افزایش پیدا کند پس توجه کنید زمانی که با بانس ریت مقدار زیادی مواجه شدید ذهن خود را به سمت لینک‌های شکسته ببرید تا سریع‌تر به علت وجود بانس ریت بالا برسید.

تاثیر لینک‌های شکسته Broken link در سئو سایت

الگوریتم‌های گوگل به لینک‌های موجود در طراحی سایت بسیار اهمیت می‌دهند چرا که دوست دارند تا کاربران با مواجه با لینک‌های شما به مشکلی بر نخورند اگر الگوریتم‌های گوگل با لینک‌های شکسته مواجه شوند رتبه طراحی وب سایت شما را کاهش می‌دهند. فرض کنید زمانی که کاربران با لینک‌های شکسته در طراحی وب سایت شما مواجه شوند دیگر رقبتی به بازدید از طراحی سایت نمی‌کنند و به سرعت سایت شما را بسته و سراغ طراحی وب سایت‌های دیگری می‌روند بنابراین وجود لینک‌های مناسب در سئو و رتبه گرفتن سایت شما بسیار موثر است.

برای چک کردن لینک های شکسته چه باید کرد؟

برای چک کردن لینک‌های شکسته ابزارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها به پیدا کردن لینک‌های شکسته بیانجامید. فرقی نمی‌کند که طراحی وب سایت شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد در هر صورت شما به راحتی می‌توانید با وارد کردن آدرس ساایت خود لینک‌های شکسته در سایت خود را بیابید. با استفاده از طراحی وب سایت‌هایی مانند www.brokenlinkchek.com www.drlinkcheck.com و بسیاری از طراحی سایت‌هایی که در دنیای سئو و بهینه سازی برای چک کردن سایت شما مناسب است به کار می‌روند.همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Google Webmaster Tools به یافتن لینک‌های شکسته بیانجامید و کار کردن با آن نیز به این صورت می‌باشد که با وارد شدن به ابزار Google Master نام طراحی سایت خود را در Add a property وارد کنید و سپس با پرسشی رو به رو می‌شوید که با کدام یک از روش‌های جستجو ناسب هستید گزینه مورد نظر را وارد کنید همچنین برای ادامه بر روی تایید زده تا به بررسی سایت مورد نظر بپردازد.ابزار Semrush یکی دیگر از ابزاهایی است که با استفاده از آن هم می‌توانید لینک‌های شکسته طراحی وب سایت خود را پیدا کنید.اگر دارای طراحی وب سایت بزرگی هستید و در آن تعداد بالایی صفحه وجود دارد می‌توانید بازه زمانی هفتگی را در نظر بگیرید تا هر هفته به بررسی لینک‌های طراحی سایت خود بپردازید تا با جریمه گوگل و موتورهای جستجو رو به رو نشوید.

لینک های شکسته دروردپرس

همانطور که می‌دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از ابزارهایی می‌باشد که به راحتی از طریق آن می‌توان به ساخت سایت‌های بسیاری مانند طراحی سایت املاک، طراحی سایت خبری، طراحی سایت بیمه و... پرداخت. همچنین برای انجام هر کاری می‌توان تنها با افزودن پلاگین مربوطه کارهای مورد نظر را پیش برد. همچنین برای چک کردن لینک‌ها و یافتن لینک‌های شکسته می‌توان با افزودن پلاگین اختصاصی آن به راحتی لینک‌های شکسته یا Broken Link ها را پیدا کرد. با استفاده از افزونه Broken link checker می‌توانید اقدام به پیدا کردن لینک‌ها کنید پس از این که این پلاگین را نصب و فعال کردید می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات و صفحه Link Checker به صورت خودکار شروع به بررسی طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی شما می‌نمایند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید