طراحی سایت


محتوای ستونی Pillar Page چیست؟

یکی از جدیدترین مواردی که در ساختار طراحی وب سایت مشاهده می‌شود محتوای ستونی یا Pillar Page است که در طراحی ‌سایت‌های معتبر در دنیا این روش به وضوح دیده می‌شود. همانطور که می‌دانید مهمترین بخش یک طراحی سایت محتوا می‌باشد پس باید به همه جزئیات ریز و درشت آن توجه کنید تا کاربران بسیاری را جذب طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی خود کنید. از آن جایی که یک محتوای کامل و مفید را نمی‌توان در یک محتوا جا داد و بسیاری از موضوعات مرتبطی هستند که با آن در ارتباط می‌باشند صاحب طراحی سایت می‌تواند از روش محتوای ستونی استفاده کند.محتوای ستونی به محتوایی گفته می‌شود که نسبت به دیگر محتواهای داخل سایت از اطلاعات مفیدتر و جامع‌تری برخوردار می‌باشد به علاوه در نظر ربات‌های موتور جستجو هم از رتبه بالایی بهره مند می‌باشند. پس از این محتوای کامل مطالب دیگری هم مرتبط با محتوای اصلی قرار داده می‌شود که رضایت کاربران را جلب می‌کند الگوریتم‌های گوگل روز به روز در حال گسترده تر و هوشمندتر شدن می‌باشد دیگر فقط به وجود کلمات کلیدی توجه نمی‌کنند بلکه به ارتباط بین محتوا و کلمات باهم و.... را مورد بررسی قرار می‌دهد. زمانی که الگوریتم‌های گوگل به بررسی صفحات سایت می‌پردازند زمانی که با صفحات زیادی رو به رو می‌شوند و مشاهده نمایند که صفحه‌ای هیچ بازدید ندارد و یا بازدید آن به حدی که باید نرسیده به هیچ عنوان رتبه بالایی را به سایت مورد نظر تعلق نمی‌گیرد و در اولویت گوگل قرار نخواهد گرفت بنابراین شما برای حفظ کاربران در سایت خود باید مطالب مفید و کاربر پسندی را ارائه دهید.

طراحی سایت

مواردی که باید در هنگام ایجاد محتوای ستونی رعایت کرد:

برای تولید محتوای ستونی باید شناخت کافی در مورد کاربران خود داشته باشید این موضوع می‌تواند به شما بسیار کمک کند چرا که وقتی شما شناخت کافی نسبت به کاربرانتان دارید می‌دانید که چه موضوعاتی بیش تر برای آن‌ها جذاب بوده و چه مسائلی ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند تا محتوای مفید و کاملی را برای آن‌ها ارائه دهید شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای Ahrefs و Google trends و... موضوعات پر جستجو را پیدا کرده و محتوای ستونی را ارائه دهید. در ایجاد محتوای ستونی به خاطر داشته باشید تا محتوای شما دارای کلمات بی شماری به تعداد 3000،4000 باشد همچنین به همه جزئیات سئو و بهینه سازی توجه کنید تا در محتوای شما به کار رفته باشد برای مثال حتما از تگ‌های H1 تا H6 استفاده کنید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید به علاوه مهمترین موردی که باید به خاطر بسپارید این است که محتوای خود را هر چند وقت یک بار به روز کنید تا اگر مطالب قدیمی در سایتتان وجود دارد را از بین ببرید کاربران مطالب به روز می‌خواهند و زمانی که مشاهده کنند تا طراحی سایت شما به روز است بیش‌تر جذب کسب و کارتان می‌شوند. به لینک سازی داخلی و خارجی مرتبط در محتوای ستونی خود توجه کنید. .و در نهایت توجه کنید تا دکمه بازگشتی را در سایت خود ارائه دهید تا کاربران در هر کجا که منصرف شدند به صفحه قبلی یا خانه سایت ( صفحه اول سایت) بازگردند.

مزایای محتوای ستونی

محتوای ستونی از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشد از جمله به سئو و بهینه سازی سایتتان بسیار کمک می‌کند چرا که اعتماد بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کنید که در نتیجه با رضایت موتورهای جستجو نیز روبه رو می‌شوید به کیفیت محتوای طراحی سایت خود می‌افزایید همچنین نقشه‌ای را برای تیم ارائه می‌دهند تا بدانند چه مسیری را بروند و به لینک سازی بپردازند. برای ایجاد یک محتوای ستونی خوب باید به مواردی مانند انتخاب کلمات کلیدی مناسب و موضوعی که مورد پسند کاربران باشد بسیار توجه کنید سپس مخاطبان خود را بشناسید و ببینید که بیش‌تر به دنبال چه مواردی هستند تا آن‌ها را در محتوای خود بیان کنید. وجود محتوای ستونی به نظم پیدا کردن سایتتان کمک ویژه‌ای می‌کنند یعنی کاربران می‌توانند به راحتی به هر محتوایی که مورد نیازشان می‌باشد دسترسی پیدا کنند. همچنین مزایایی که برای صاحبین سایت دارد این است که در سرعت انتخاب موضوع مورد نظر تاثیر گذاشته و عملکرد کاربران را بالا برده است.

کارهای مهمی که پس از ایجاد محتوای ستونی باید انجام دهید:

توجه کنید بعد از این که محتوای ستونی خود را ایجاد کردید و به همه موارد آن توجه کردید حال باید به تبلیغ آن بپردازید تبلیغات‌هایی به روش‌های مختلفی ایجاد کنید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به کاربران اطلاع دهید که محتوای ستونی را در سایت خود قرار داده‌اید. همچنین می‌توانید در خبرنامه‌های خود قرار دهید هر چند قت یک بار هم به آپدیت محتوای ستونی خود بپردازید.هر طراحی سایتی اعم از طراحی سایت املاک ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت خبری، طراحی سایت تجاری اداری و همه‌ی طراحی سایت‌های دیگری باید از این محتوای ستونی یا Pillar Page در سایت خود بهره مند شوند تا به گسترش کسب و کار خود کمک کرده باشند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید