طراحی سایت


مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو به بیانی ساده تر به وب سایتی گفته می شود که قابل هماهنگی با سایر سایز های صفحه های نمایش باشد در واقع طراحی وب سایت ریسپانسیو پاسخگوی تمامی کاربران می باشد. هدف از طراحی سایت ریسپانسیو این است که محتوای سایت با توجه به دستگاهی که نمایش داده می شود متغیر و سازگار شود که به این ترتیب کاربران اعم از کاربران موبایلی و یا دسکتاپی می توانند محتوای یکسانی را مشاهده کنند و تجربه کاربری مثبتی دریافت کنند چرا که در طراحی سایت ریسپانسیو بازدید کنندگان نیازی به تغییر اندازه و با اسکرول افقی برای مشاهده بهتر سایت ندارند.
از سال 93 که گوگل طراحی سایت ریسپانسیو را از فاکتور های اساسی برای طراحی سایت های برتر معرفی کرد و اعلام کرد که سایت های ریسپانسیو در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری خواهند داشت هیچ کس منکر اهمیت این ویژگی نشد و اغلب کارفرمایان و بهترین شرکت طراحی سایت در تلاش بودند تا پروژه های خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنند. در واقع از زمانی که گوشی های هوشمند در میان تمام اقشار جامعه محبوب شد تنها استفاده از گوشی موبایل به برقراری تماس ختم نمی شد و کاربران برای پیگیری اخبار روز، انجام امور روزمره و پرداخت قبوض و یا خرید های روزمره از گوشی های موبایل استفاده کردند طراحی سایت ریسپانسیو بیش از پیش اهمیت خود را به رخ کشید.

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو عبارتند از:

• بهبود تجربه کاربری
یک طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا منجر به بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان در سایت می شود که همین امر موجب بهبود یکی از فاکتور های اصلی از وب سایت های کاربر پسند است و آن هم از افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت است. در واقع افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت نشان گر کیفیت تجربه بازدید کننده است. به این ترتیب اگر وب سایت مشکلی در تغییر اندازه نمایشگر نداشته باشد تمامی محتوا، منو و تصاویر به خوبی برای بازدید کنندگان قابل مشاهده خواهد بود و بنابراین کاربران تمایل بیشتری برای جستجو در سایت خواهند داشت. در نهایت محبوبیت برندتان افزایش می یابد و مشتریان بیشتری جذب می کنید.

• ترافیک گوشی های موبایل
طبق آمار و نتایج بیش از نیمی از ترافیک اینترنت از سوی کاربران موبایلی است و همین امر بیان گر آن است که نمی توان طراحی وب سایت ریسپانسیو را نادیده گرفت. همچنین کاربران موبایلی زمان طولانی تری را در سایت سپری می کنند که به دنبال آن گوگل وب سایت شما را سایتی کاربر پسند شناسایی می کند و می توانید رتبه های برتر گوگل را از آن خود کنید.

• توسعه طراحی سایت
برای داشتن طراحی سایت ریسپانسیو روشی معرفی شد که در آن یک نسخه موبایلی برای وب سایت ایجاد می شد در این مرحله طراح سایت باید دو وب سایت ایجاد کند بنابراین هزینه بیشتری متحمل می شوید. به این ترتیب طراحی سایت ریسپانسیو منطقی تر از ایجاد یک نسخه مجزا شناخته می شود. علاوه بر این نگهداری از دو نسخه مجزا منابع و نیروی کاری بیشتری را طلب می کند در صورتی یک نسخه ریسپانسیو زمان کمتری را برای نگهداری به خود اختصاص می دهد. همچنین زمانی که از دو نسخه مجزا استفاده می کنید باید به محتوای غیر تکراری نیز توجه کنید در واقه زمانی که از یک محتوا در نسخه موبایل و دسکتاپ استفاده می کنید خزنده های گوگل یکی از دو نسخه را کپی شده شناسایی می کنند و موجب کاهش رتبه طراحی سایت می شود را تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارد.

• آنالیز طراحی سایت
اگر از دو نسخه مجزا برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید می بایست دو تیم را برای آنالیز سایت های خود در نظر بگیرید این که هر کدام چه بازدید کنندگانی دارند و بیشتر از چه طریق جذب سایت شده اند اما با داشتن یک طراحی سایت ریسپانسیو کار تجزیه و تحلیل بسیار ساده تر خواهد بود بنابراین نیازی به بررسی چندین گزارش نخواهید داشت.

• بهبود سرعت لود طراحی سایت
طراحی سایت های ریسپانیسو سرعت بارگذاری بالاتری خصوصا در گوشی های موبایل خواهند داشت. طبق آمار کاربران موبایلی تنها ثانیه به سایت فرصت می دهند تا لود شود و در غیر این صورت سایت را ترک می کنند. مطابق با همین بررسی ها افزایش سرعت لود صفحات طراحی سایت موجب افزایش و بهبود نرخ تبدیل می شود. به این ترتیب نرخ پرش کاهش می یابد. نرخ پرش تعداد بازدید کنندگانی هستند که پس از ورود به سایت به سرعت از سایت خارج می شوند و هر چه این میزان کمتر باشد به این معناست که توانسته اید نظر کاربران را جلب کنید.

• بهبود سئو سایت
همواره رعایت الگوریتم های گوگل موجب بهبود سئو سایت می شود و طراحی سایت ریسپانسیو باعث بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی گوگل می شود. علاوه بر این بک لینک ها در استرتژی سئو نقش اساسی دارند و طراحی سایت ریسپانسیو کمک زیادی به بهبود بک لینک ها می کند و همچنین سایر وب سایت ها تمایل بیشتری به پیوند و تبادل لینک با شما خواهند داشت.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید