طراحی سایت


معرفی دامنه در طراحی سایت

وقتی تصمیم به طراحی سایت می گیرید یکی از اولین کلمه هایی که می شنوید دامنه است در کشور ما دامنه را با نام دامین نیز می شناسند شما هر روز در اینترنت با دامنه ها سروکار دارید ولی شاید آنها را به خوبی نمی شناختید در ادامه ی مقاله تلاش می کنیم دامنه ها را بهتر برای شما معرفی کنیم.

طراحی سایت

دامنه چیست ؟

دامنه ها همان آدرس های اینترنتی هستند که به صورت منحصر به فرد برای هر طراحی وب سایت ایجاد می شوند و کاربر با وارد کردن نام آن در نوار بالای مرورگر وارد سایت می شود.
دامنه ها معمولا شامل چند بخش هستند ؟
دامنه ها دارای دو بخش اند نام دامنه و پسوند که نام دامنه شامل هر نامی می تواند باشد اما پسوند ها معنای مختلف دارند برای مثال پسوند ir به معنی ایرانی بودن سایت است.
اهمیت خرید دامنه برای طراحی سایت چیست ؟
خرید دامنه یکی از مهم ترین قسمت ها قبل از طراحی سایت است چرا که به نوعی باعث برند سازی در طراحی سایت و جذب ترافیک بیشتر می شود.
به صورت کلی برای اینکه افراد بتوانند به راحتی سایت شما را پیدا کنند لازم است یک آدرس اینترنتی داشته باشید یعنی طراحی سایت شما یک آدرس مجزا و مشخص داشته باشد تا کاربران برای بازکردن سایت آن را در گوگل سرچ کنند برای مثال آدرس اینترنتی گوگل کاملا مشخص است شما زمانی که مستقیما وارد یک سایت می شوید در نوار بالای مرورگر خود آدرس اینترنتی را وارد می کنید.

طراحی سایت

بخش های اصلی دامنه در طراحی سایت

دامنه دارای دو بخش است اولی نام دامنه یعنی اسمی که برای سایت خود انتخاب می کنید که در انتخاب آن هیچ نوع محدودیتی ندارید تنها مساله این است که اسم انتخابی شما سرهم باشد حتی می توانید کلمات را با خط تیره از هم جدا کنید و قسمت دوم پسوند سایت است که می تواند بسیار متنوع باشد پسوند ها معانی متفاوتی دارند مثلا ir به معنی ایرانی بودن سایت است و پسوند com به معنای تجاری بودن در طراحی سایت است.

طراحی سایت

ویژگی های اصلی دامنه :

اختصاصی و منحصر به فرد بودن
دامنه ها به صورت اختصاصی ایجاد می شوند و دارندگام آنها مالک اختصاصی آن ها محسوب می شوند و این به معنای آن است که هیچ شخص دیگری نمی تواند آن را ثبت کند.
خریداری دامنه به صورت سالیانه
خریداری دامنه معمولا به صورت سالانه است یعنی شما برای مدت زمان مشخص یعنی یک سال از آن استفاده می کنید و در صورت تمایل سال بعد آن را تمدید خواهید کرد و در غیر این صورت دامنه به فرد دیگری انتقال می یابد.
توجه به خرید هاست
برای تکمیل مراحل پیش از طراحی سایت لازم است هاست نیز داشته باشید تا اطلاعات سایت خود را در آن ذخیره کنید هاست در فارسی میزبان وب نیز گفته می شود و یکی از مراحل اصلی پیش از طراحی سایت محسوب می شود.
تفاوت یوآرال در طراحی سایت با دامنه
شاید این موضوع برای شما نیز پیش آمده باشد که از یوآرال در طراحی وب سایت برای اشاره به یک سایت استفاده کرده باشید به صورت ساده می توان گفت که دامنه آدرس صفحه ی اصلی سایت شماست و شامل هیچ علامت اضافه ای نمی شود ولی یوآرال تمام اجزای دامنه گفته می شود.
مراحل ثبت دامنه
ثبت دامنه شامل دو مرحله است لازم است قبل از ثبت نام دامنه ی خود را بررسی کنید تا ببینید خالی هست یا خیر و در مرحله ی دوم از یکی از شرکت های ثبت و تمدید، دامنه خریداری کنید در صورت تمایل به ثبت دامنه یIr نیاز به ارائه دادن مدرک شناسایی خواهید داشت.

نکته ی پایانی
در نهایت لازم است به این نکته توجه کنید که دامنه یا همان دامین هرچه قدر که جذاب تر و ساده تر باشد بر مخاطب شما اثر بهتری خواهد گذاشت خوب است برای انتخاب نام دامنه کمی وقت بگذارید و نام مناسب با کسب و کار خود پیدا کنید منحصر به فرد بودن دامنه تاثیر زیادی در کسب و کار شما خواهد داشت و به نوعی به معرفی بهتر شما کمک خواهد کرد ارتباط نام دامنه با کسب و کار شما از اهمیت بالایی برخوردار است و در بهبود تجربه ی کاربری در طراحی سایت موثر است.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید