طراحی سایت


متا تگ‌های سئو در سال 2021

بودن در صفحه اول گوگل چیزی است که تمام سایت‌ها برای آن تلاش می‌کنند. داشتن رتبه اول نیز موضوعی است که رقابت تنگاتنگی برای آن بین سایت‌هایی است که در صفحه اول قرار دارند. حال سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌ها است که کمک زیادی به سایت شما برای قرار گرفتن در صفحه اول و حتی رتبه اول می‌کند.
سئو همانطور که گفته شد تکنیک‌های متعددی دارد که هر کدام جای خود را دارند. یکی از مهم‌ترین این تکنیک‌ها متا تگ‌ها هستند. در این مقاله ما به توضیح متا تگ‌ها و مهم‌ترین متا تگ‌های سئو در سال 2021 پرداخته‌ایم. متا تگ‌ها را در هنگام طراحی سایت به سایت اضافه می‌کنند بنابراین بهتر است نسبت‌ها شناخت کاملی داشته باشید و سپس اقدام به طراحی سایت کنید.

متا تگ چیست؟

متا تگ‌ها در قسمت کدهای HTML اضافه می‌شوند و کار اصلی آن‌ها توصیف محتوای سایت و صفحه برای کابران و موتور جستجو است. متا تگ‌ها از تکنیک‌های سئو داخلی هستند که بسیار مهم است. برای اینکه سئو داخلی سایت خود را بهبود دهید، باید متا تگ‌های آن را بررسی و بهینه کنید. هر زبان و پلتفرمی روش خاص خود برای اضافه کردن متا تگ‌ها به سایت را دارد که شما با توجه به اینکه سایت شما با کدام یک از آن‌ها طراحی شده است، باید روش مخصوص همان را به کار ببرید.
در واقع متا تگ‌ها سایت و آن صفحه را با موتور جستجو معرفی می‌کنند. زمانی که موتور جستجو تشخیص دهد که این سایت مرتبط با نیاز کاربر است، آن را برای او بالا می‌آورد. برای طراحی هر نوع سایتی اعم از طراحی سایت بیمه، طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی، طراحی سایت آموزش یا به طور کلی هر سایتی لازم است برای سئو سایت، متا تگ‌ها را اضافه کنید و اینطور نیست که متا تگ برای یک نوع سایت لازم نباشد.
در اینجا ما مهم‌ترین متا تگ‌ها سئو برای سال 2021 را به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما قصد دارید، در سال جدید رونقی به کسب و کار خود بدهید، حتما این مطالب را جدی گرفته و آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید.

متا تگ های مهم در سئو

در نظر گرفتن جدیدترین‌ها و مهم‌ترین‌ها همیشه رمز موفقیت سایت‌هایی است که همیشه در صفحه اول گوگل یا رتبه اول آن قرار دارند. بنابراین برای رسیدن به این جایگاه همیشه سعی کنید به دنبال این جدیدترین‌ها باشید تا در زمرۀ کسانی باشید که در این رقابت تنگاتنگ، تلاش می‌کنند. در این جا مهم‌ترین متا تگ‌های جدید را معرفی می‌کنیم :

مهم‌ترین متا تگ‌های سئو

1. تگ تایتل

تگ تایتل مهم‌ترین تگ در سئو داخلی سایت است که به آن تگ عنوان نیز می‌گویند و در بخش head تعریف می‌شود. محتوایی که در تگ تایتل نوشته می‌شود، با فونت بزرگ در صفحه نتایج گوگل، به نمایش در می‌آید. به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد کاراکترهای این تگ باید حدودا 60 کاراکتر باشد، زیرا در صورت بیشتر بودن این تعداد، نمایش داده نمی‌شوند. محتوای آن نیز باید به صورتی باشد که بازدیدکننده را ترغیب کند که به سایت وارد شود.

2. تگ متا دیسکریپشن

این تگ، خلاصه‌ای از صفحه را برای بازدیدکننده به نمایش می‌گذارد. محتوای تگ دیسکریپشن، در صفحه نتایج موتور جستجو قابل مشاهده است و کاربر با خواندن آن تصمیم می‌گیرد که وارد آن سایت بشود یا نشود. تعداد کاراکترها مجاز که برای این تگ می‌توان نوشت تا 300 کاراکتر است که برای بازدیدکنندگانی که از طریق موبایل جستجوی خود را انجام می‌دهند، نصف این تعداد قابل مشاهده است. گوگل که در حال حاضر پرطرفدارترین موتور جستجو به خصوص در بین کاربران ایرانی است، اعلام کرده است که محتوای دیسکریپشن در رتبه دهی سایت تاثیر ندارد اما مسلم است که اگر محتوای مناسبی برای آن نوشته شود، کاربر ترغیب به ورود به سایت می‌شود که این موضوع خود مهم‌ترین عامل برای افزایش رتبه است.

3. تگ کنونیکال

برخی مواقع پیش می‌آید که به دلیل‌های مختلفی، سیستم آدرس‌های url مختلفی از از یک سایت تولید می‌کند. بنابراین سایت چند آدرس مختلف دارد که محتوای آن‌ها کاملا یکسان است. موتورهای جستجو این عمل را خلاف قوانین می‌دانند و سایت را برای این جریمه می‌کنند. حال برای جلوگیری این از کار باید به موتور جستجو بگوییم که تنها یکی از این آدرس‌ها، آدرس اصلی است و باقی آدرس‌ها با این محتوا را ایندکس نکند. این آدرس در تگ کنونیکال وارد می‌شود.

4. تگ alt

تصاویر و ویدئوها تاثیر زیادی در سئو سایت دارند به همین دلیل تمام سایت در محتوای خود از عکس و ویدئو نیز استفاده می‌کنند. اما مشکل اینجاست که موتورهای جستجو نمی‌توانند عکس‌ها را بخوانند. تگ alt این مشکل را حل کرده است. در واقع در طراحی سایت از تگ alt برای مطلع کردن موتور جستجو از تصویر و موضوع آن استفاده می‌شود. همچنین زمانی که اینترنت کاربر دچار مشکل باشد و تنواند عکس را مشاهده کند، می‌تواند توضیح آن عکس را ببیند که در تگ alt قرار داده می‌شود. در طراحی سایت‌ فروشگاهی که عکس‌های زیادی بارگذاری می‌شود، تگ alt تصاویر اهمیت بسیار زیادی دارد.

5. متا تگ robot

تگ robot که جزء تگ‌های HTML است برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند که این صفحه را ایندکس کنند یا خیر. این تگ مقادیر مختلفی دارد که هر کدام معنای مختلفی دارند.

نتیجه گیری

امروزه تمام سایت‌هایی که فعالیت دارند، به دنبال این هستند که رتبۀ بهتری از موتورهای جستجو کسب کنند و جزء اولین نتیجه‌های باشند که برای کاربر بالا می‌آیند. این امر تنها با سئو سایت امکان پذیر است که طراحان باید سعی کنند از بهترین تکنیک‌ها برای آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو متا تگ‌ها هستند که در این مقاله در مورد مهم‌ترین آن‌ها توضیح مختصری داده شد.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید