طراحی سایت


نمایه سازی سوالات متداول در کنسول جستجوی گوگل

لیستی از سوالات و پاسخ های متداول را درباره ی یک موضوع خاص ارائه می دهد. به عنوان مثال ، یک صفحه سوالات متداول در یک وب سایت تجارت الکترونیکی ممکن است در مورد مقصد حمل و نقل ، گزینه های خرید ، سیاست های بازگشت و روند بازپرداخت پاسخ دهد. به عنوان مثال و برای مشاهده نمونه سوالات متداول می توانید به صفحه ی طراحی سایت فروشگاهی ، سایت شرکت طراحی سایت نونگار پردازش رجوع کنید. با استفاده از FAQPage داده های ساختاری، می توانید محتوای خود را واجد شرایط برای نمایش این سوالات و پاسخ ها برای نمایش مستقیم در جستجوی گوگل کنید ، به کاربران در یافتن سریع پاسخ سوالات متداول کمک کنید. نکته ای که لازم است بدانید این است که داده های FAQ شامل سوالات و پاسخ های رسمی سازمان مربوط به شما می باشند نه سوالاتی که کاربران از شما می پرسند.کاربران شما می توانند با پرسیدن سوالات مستقیم، محتوای سوالات متداول شما را فراخوانی کنند و پاسخی را که در صفحات سوالات متداول خود مشخص کرده اید، را دریافت کنند.

گزارش FAQ

برای نمایش گزارش سوالات متداول در وب مستر ابتدا باید در برگه ی سمت چپ بر روی FAQ کلیک کرده تا آمار و نتایج یا بهتر بگوییم گزارش مربوط به آن را مشاهده کنیم. بعد از انجام این کار گزارش را در قالب دو بخش یکی بخش نمودار و یکی بخش جدول جزئیات مشاهده می کنیم. شما فقط درصورتی گزارش را مشاهده خواهید کرد که کنسول جستجو داده هایی را برای آن نوع نتیجه غنی در سایت شما داشته باشد و این کنسول گزارشی را برای آن نوع، پیاده سازی کند.
• بخش نمودار: این بخش نمودار خطاها، هشدار ها و موارد معتبر در سایت شما را در طول زمان نشان می دهد.
• بخش جدول جزئیات: این بخش وضعیت به علاوه ترکیبات دسته توضیحات را نشان می دهد که مشخص می کند در حال حاضر چند مورد داده ساختار یافته در سایت شما وجود دارد. برای دیدن جزئیات هر دسته در جدول جزئیات، باید روی ردیف های جدول کلیک کنید تا اطلاعات به نمایش دربیاید.
نکته: در حالت ایده آل باید تعداد خطاها صفر باشد.

1. بازرسی خطاها

برای بررسی خطاهای داده ساختاریافته خود می توانید از چندین ابزار مختلف استفاده کنید.

2. در صفحه جزئیات خطا:

برای دیدن کد داده ساختار یافته ، روی یک URL در جدول کلیک کنید.
بر روی نماد بازرسی جستجو در کنار URL موجود در جدول کلیک کنید تا ابزار بازرسی URL اجرا شود ، که جزئیات خطا ، نتایج آزمون نمایه شده و زنده و عکس صفحه را ارائه می دهد.
برای آزمایش صفحه خود یا برای اصلاح و آزمایش مجدد کد خود به طور مستقیم در مرورگر ، از ابزار Rich Results Test استفاده کنید. یا URL صفحه را برای آزمایش ارسال کنید، یا کد را در ابزار کپی و جایگذاری کنید. در مقاله تنظیمات وب مستر توضیحات کاملتری داده ایم

گزارش FAQ

لیست خطاهای داده های ساختار یافته

در این قسمت چند نمونه از خطاهایی که وجود دارد را نام می بریم:
Invalid URL in property: URL نامعتبری برای ویژگی مشخص شده.
Invalid value in property: مقدار نامعتبر برای خاصیت مشخص شده.
Invalid string length in property: مقدار رشته برای ویژگی مشخص شده خیلی طولانی یا خیلی کوتاه است.
Invalid object type for property: نوع شی داده ساختار یافته برای خاصیت اشتباه است.
Invalid value type for property: نوع ارزش نادرست برای خاصیت مشخص شده.
Unrecognized property: شما یک ویژگی ناشناخته را در داده های ساخت یافته خود تعریف کرده اید.
Either "property 1" or "property 2" should be specified: شما باید فقط یکی از این دو ویژگی را مشخص کنید.
Either "property 1", "property 2", or "property 3" should be specified: شما باید فقط یکی از این سه ویژگی را مشخص کنید.
Value in property "property name" must be positive: مقدار خاصیت مشخص شده باید یک عدد مثبت باشد.
برای دیدن همه ی خطاهای مربوطه می توانید با کلیلک بر روی همین مطلب همه ی آن ها را مشاهده کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید