طراحی سایت


چرا لوگو برای کسب‌وکارها مهم می‌باشد؟

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت شاهد ورود کسب‌وکارهای بسیاری در دنیای اینترنت شده ایم اگر توجه کرده باشید کسب‌وکارها هر کدام دارای لوگوی مختص به خود می‌باشند. قطعا بارها برای شما اتفاق افتاده که وقتی از برندی صحبت می‌شود ناخداگاه شکل لوگوی آن برند در ذهنتان ایجاد می‌شود. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا لوگو برای کسب‌وکارها مهم می‌باشد؟ ما در این بخش می‌خواهیم از اهمیت لوگو برای شما بگوییم. لوگو برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ یکی از موارد ضروری می‌باشد چرا که هم ارزش و اعتبار آن کسب‌وکار را افزایش داده و از طرفی هم باعث رسمی شدن کار مورد نظر می‌شود.

لوگو چیست؟

لوگو یک نماد گرافیکی می‌باشد که می‌تواند در روش‌های مختلف مانند نوشتاری، سمبل، علامت و... طراحی شود. که بر اساس کاربری به سه دسته تقسیم می‌شود
• استتفاده از تصویر
این دسته با تصاویر لوگوی خود را نشان می‌دهند که می‌تواند به صورت مستقیم مانند تصویر گاو برای نمایش گاوداری یا غیر مستقیم مانند تصویر نخل یا خورشید برای شرکت خوزستان یا آرم نمادین که ارتباطی با کسب‌وکار ندارد مانند آرم سیب برای شرکت اپل به نمایش درآید.
• استفده از نوشتار
در این دسته با استفاده از نوشته آرم خود را به نمایش می‌گذارند برای مثال دیجی کالا بدون استفاده از تصویر با نوشتن آرم خود برای کاربران لوگوی خود را نشان می‌دهند.
• ترکیب تصویر و نوشته
ترکیب نوشته و تصویر که می‌تواند هم از تصویر، آرم یا نماد استفاده شود و هم نوشته‌ای را آن قرار داده شود.

طراحی سایت

خصوصیات یک لوگوی مناسب

لوگوی خوب از ویژگی‌های مهمی برخوردار می‌باشد که اگر آن‌ها را در لوگوی خود در طراحی سایت به کار ببرید می‌توانید شاهد تاثیرگذاری آن در کسب‌وکارتا شوید که عبارتند از:
همانطور که می‌دانید زیبایی یک طرح در سادگی آن می‌باشد یعنی در عین ساده بودن معانی خود را به کاربران برساند بنابراین از لوگوی پر از طرح‌های مختلف استفاده نکنید و تلاش کنید تا طرح لوگوی خود را ساده اجرا کنید.لوگویی که انتخاب می‌کنید نباید مشابه آن باشد و افراد را به شک بیاندازد یک طرح مناسب و خاصی را انتخاب کنید. به علاوه طرح لوگو باید به نحوی باشد که بدون تغییر ماهیتی هدف خود را در رسانه‌های مختلفی حفظ کند برای مثال طرح مورد نظر شما باید طوری باشد تا در نمایشگرهای مختلف مانند تابلوهای تبلیغاتی، محصولات چاپی همچنین طراحی وب سایت‌ها به زیبایی نمایش داده شود.در انتخاب رنگ لوگوی خود دقت کنید هر رنگی در دنیای روانشناسی معانی مختلفی را برای کاربران ارائه می‌دهد باید ببینید تا کدام رنگ مناسب کسب‌وکار شما می‌باشد. در واقع طرح شما می‌تواند به صورت سیاه سفید، تک رنگ، و تمام رنگ در سایز‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد.طرح شما باید هدفی را دنبال کند یعنی نباید به طور مستقیم محصولاتتان را نمایش دهد اما می‌تواند گویای ارزش و فرهنگ شرکت را انعکاس دهد. شما با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارید می‌توانید طرح مورد علاقه و مناسب را انتخاب کنید.در آخر لازم به ذکر است بر روی طرح انتخابی خود بسیار فکر کنید و موردی را انتخاب کنید تا ابد بر روی کسب‌وکارتان باشد زمانی که طرح لوگو بعد از مدتی تغییر کند مشتریان زیادی را از دست خواهد داد چرا که افراد آن کسب‌وکار را با لوگوی اولی که دیده‌اند می‌شناسند تغییر لوگو ذهنیت بدی را بر روی افراد می‌گذارد.

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

وجود لوگو به کسب‌وکارتان هویت و ارزش می‌دهد. همانطور که شما لوگوی خود را بر روی کارت ویزیت طراحی سایت خود و.... قرار می‌دهید این آرم در واقع هویت شما را برای افراد نشان می‌دهد. از طرفی مشتریان جدیدی را به شما معرفی می‌کند از آن‌جایی که افراد دنیای رنگی و طرح‌های زیبا را دوست دارند، اگر لوگوی شما نیز زیبا و جذاب باشد کاربران زیادی را جذب کسب‌وکار خود می‌کنید. همچنین نمادهای خاصی وجود دارند که هر کدام بیان کننده‌ی صنایع یا محصولات خاصی هستند لوگو خوب نشان دهنده‌ی این است که شما چه کسی می‌باشید و چه کاری را انجام می‌دهید آرمی که شما طراحی کرده‌اید باید متفاوت باشد تا در مقابل رقیبان خود بسیار شناخته شده‌تر باشید. و شما را فقط با آن آرم بشناسند. همچنین قرار دادن لوگوی کسب‌وکار در بسته بندی محصولات طراحی وب سایت، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات‌هایی که قرار می‌دهید پیامی از طرف شما برای افراد می‌باشد. به راحتی در دسترس افراد می‌باشند.
چه کسی طراحی لوگو می‌کند؟
در آخر لازم به ذکر است که برای طراحی لوگوی خود آن را به دست تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید چرا که گرافیست‌هایی که در این زمینه کار انجام می‌دهند با دانش و تجربه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند بهترین لوگو را برای کسب‌وکار شما ارائه دهند شرکت‌های گرافیکی همچنین بعضی از شرکت‌های طراحی سایت با تیم مجرب و حرفه‌ای اقدام به طراحی لوگو می‌کنند که شما می‌توانید با تحقیق و بررسی‌های لازم به انتخاب شرکت گرافیست خوب یا بهترین شرکت طراحی سایت کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید