طراحی سایت


کپی رایتینگ چیست؟

بازاریابی شاخه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که یکی از آن‌ها کپی رایتینگ Copywriting یا Copyright می‌باشد ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتینگ برای نوشتن متن تبلیغات به کار می رود و به فروش هرچه بیش‌تر محصولات کمک می‌کند. علاوه بر آن نقش بازاریابی برای کسب‌وکارهای اینترنتی را دارد. از آن‌جایی که هر تبلیغاتی اهداف مختص به خود را دارد ، در کپی رایتینگ سعی می‌شود تا با در نظر داشتن اهداف با ایده‌های خلاق بهترین تبلیغ و جملات را برای معرفی محصولات و خدمات ارائه دهید.

کپی رایتر کیست؟

به کسی که کارهای مربوط به کپی رایتر را انجام می‌دهد و کارهای بازاریابی مانند طراحی سایت ، ایمیل، بروشور، بنر و کاتالوگ را بر عهده دارد کپی رایتر گفته می‌شود. کپی رایترها می توانند پیام‌های تبلیغاتی خود را در حوزه‌های مختلف مانند رادیو، تلویزیون یا اینترنت ارائه می‌دهند.اما مهارت‌هایی که باید کپی رایترها داشته باشند عبارتند از: به زبان انگلیسی مسلط باشد، دامنه لغات وسیعی داشته باشد، کنجکاو باشد، دارای هوش اجتماعی بالا و همچنین از خلاقیت بسیار بالایی برخوردار باشد ، توانمندی بالایی در تحقیق کردن داشته باشد، دارای اطلاعات عمومی بالا و همچنین تمایل بالایی برای یادگیری داشته باشد.

طراحی سایت

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغات

توجه کنید که در متن تبلیغاتی باید بدون پرداختن به حاشیه به اصل مطلب بپردازید همچنین از کلی گویی بپرهیزید. کاربران متوجه جزئیات تبلیغات شوند علاوه برآن در تبلیغات از نظر مشتریان معروف استفاده کنید. متن آگهی شما باید ساده واضح و قابل فهم باشد، اگر محصولی برای فروش دارید حتما به طور دقیق آن را برای مشتریان توضیح دهید از ویژگی های دیگر نوشتن متن تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شناخت مشتریان
یکی از نکات مهم در نوشتن متن تبلیغات شناخت کاربرانی است که با کسب‌وکار شما سروکار دارند. از آن‌جایی که یک کپی رایتر فقط با یک نفر صحبت می‌کند باید با نیازهای افراد آشنا باشند. هر تبلیغاتی که برای کسب و کار ارائه می‌شود کاربرانشان گروه خاصی از افراد هستند که با شناخت آن‌ها و شناخت نیازهایشانو با توجه به سن ، جنسیت ، قومیت ، درآمد ، اشتغال و... می‌توانید بهترین تبلیغات را به آن دسته از افراد ارائه دهید.
• از لحن مثبت استفاده کنید
توجه کنید که داشتن احساسات مثبت تاثیر بسیار بالایی در جذب مشتری دارد شما باید این احساسات مثبت را به کاربران خود منتقل کنید. یعنی نوشته شما باید احساسات مثبت و حس صمیمیت را در کاربران ایجاد کند و از پرداختن به اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید تا فهمیدن آن برای کاربران سخت نباشد. اگر شما دارای احساسات مثبتی باشید شک نکنید که آن را نیز به اطرافیان خود منتقل می‌کنید.
• صادقانه بنویسید
یکی دیگر از نکات مهم در نوشتن متن تبلیغات صادق بودن می‌باشد. همیشه با صداقت و رک گویی هدف خود را برای کاربران خود بیان کنید و پلان کارهای خود را برای کاربران ارائه دهید. با این روش شما می توانید اعتماد مشتری را جلب کرده و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنید مشتریان دوست دارند شما با آن‌ها صادق باشید و اگر در بین حرف‌های شما دروغی مشاهده کنند دیگر به هیچ وجه به شما اعتماد نمی‌کنند اگر بیان کردن کلمه یا جمله‌ای ضروریتی ندارد از به کار بردن آن خودداری کرده و کلمات و جملات مفیدی را به کار ببرید.
• هیجان انگیز بنویسید
تلاش کنید تا هیجان انگیز بنویسید هیجان می تواند بر روی احساسات مشتری تاثیرگذار باشد برای نوشتن این جملات هیجان انگیز توجه کنید که از جملات مجهول استفاده نکنید. از فعل‌های که احساس شور و انگیزه بالایی را به مخاطب منتقل می‌کند استفاده کنید، از جملات کوتاه‎‌تری استفاده کنید تا بر روی کاربران انرژی و انگیزه ایجاد کنید علاوه بر آن توجه کنید تا از جملات کوتاهی استفاده کنید. افراد هیجان را دوست دارند و وقتی این هیجان را از نوشته‌ی شما دریافت کنند می‌کنند باعث می شود.همواره مخاطب خود را مورد خطاب قرار دهید.
• عنوان مناسب انتخاب کنید
یکی دیگر از موارد بسیار حساس که در نکات مهم در نوشتن متن تبلیغات باید به آن توجه کنید عنوان می‌باشد. عنوان اولین موردی است که بازدید کننده آن را مشاهده می‌کند پس حتما برای انتخاب عنوان مناسب دقت کنید تا از محتوای جذابی برخوردار شود شما باید توجه کنید که احساسات مخاطب را برانگیزید تا به سمت کسب و کار شما کشیده شود که می‌تواند به هر نحوی باشد. مثلا بیان کردن طنز ، بازی کردن با کلمات و... توجه کنید تا اگر عنوان شما تاثیرگذار نباشد و بازدید کننده با دیدن محتوا جذب سایت شما نشود همه چیز را از دست داده‌اید.
• تفاوت کپی رایتینگ با کانتنت مارکتینگ چیست؟
کپی رایتینیگ و کانتنت مارکتینگ با هم تفاوت دارند در کانتنت مارکتینگ برای هر محتوایی یک کلمه کلیدی در نظر گرفته می‌شود سپس مطالب را باید با امور مربوط به سئو و بهینه سازی در نظر گوگل بالا برده سپس آن را به اولویت گوگل برسانید. محتوایی که در کانتنت مارکتینگ نوشته می‌شود باید طوری باشد تا کاربران را ترغیب به کلیک کردن کند. اما در کپی رایتینگ متن‌های طولانی نوشته نمی‌شود بلکه کپی رایتر باید پیام خود را با استفاده از جملات کوتاه و مفید برای کاربران ارائه دهد.
• تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا در چیست؟
در این دو شغل حتما باید مهارت نویسندگی بالایی داشته باشید تا کاربران را جذب کنید اما در محتوا نویسی متن‌های طولانی را برای ارائه مطلب به کاربر ایجاد می کنند و در کپی رایتینگ باید با استفاده از متن‌های کوتاه و مفید به جذب کاربران بپردازید.
• کپی رایتینگ چه کاربردهایی دارد؟
هر شرکتی باید یک کپی رایتر برای ارائه تبلیغات و فروش محصولات و ارائه خدمات داشته باشد. کپی رایتینگ کاربردهایی دارد از جمله: افزایش فروش، تبدیل بازدید کننده به مشتری، برانگیختن احساسات کاربران و...


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید