طراحی سایت


آشنایی با مراحل طراحی سایت

طراحی سایت به معنای یک بستر اینترنتی برای اطلاع رسانی ، معرفی خدمات ، فروش محصولات و... می باشد و همچنین شامل خرید و فروش دامنه و سرور ، طراحی و گرافیک ، برنامه نویسی و کدنویسی ، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی می شود. مراحل طراحی سایت چگونه است؟ جواب این سوال بسیار ساده است در نگاه اول طراحی سایت به معنای ایجاد و راه اندازی یک سایت جدید و یا بروز رسانی وب سایت های قدیمی می باشد.
اما اگر بخواهیم به صورت اصولی جواب این سوال را بدهیم و برای آشنایی با مراحل طراحی سایت با ادامه مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل با مراحل طراحی سایت آشنا شوید. در ادامه شما را با کاربرد های طراحی سایت و راه های کسب و درآمد از طراحی سایت آشنا می کنیم اینکه طراح وب سایت چه کسی و چه وظایفی دارد نیز در ادامه شرح داده می شود.

تاریخچه طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت اولین وب سایت جهان برمیگردد به سال 1991 که این پروژه معروف به W3 می باشد. اولین وب سایت توسط تیم برنرز لی طراحی و پیاده سازی شده است. نکته قابل توجه درباره اولین وب سایت های جهان این است که هیچ طراحی خاصی در آن ها وجود ندارد حتی هیچ المانی مثل تصویر و متن و فایل های صوتی و ... در آن ها پیاده سازی نشده است.
با گذشت زمان و بروز شدن مرورگرهای مختلف مثلMicrosoft و Netscape و همچنین با استفاده از زبان های برنامه نویسی و کدنویسی HTML و JavaScript کم کم طرح های گرافیکی ایجاد شدند و راه های فرم دادن به صفحه های وب سایت هموار تر شد مهم ترین نقش را در این راه رشد و پیشرفت مایکروسافت برعهده داشت.
اتفاق عظیم بعدی در سال 2000 با ارائه اولین نسخه Internet Explorer برای سیستم های مک رخ داد به طوری که این سیستم ها به طور کامل از نسخه های HTML 4.1و CSS 1پشتیبانی خود را آغاز کردند. نکته جالب توجه این است که مرورگر اکسپلورر برای بار اول اولین مرورگری بود که از فرمت png پشتیبانی می کرد.

طراحی سایت

طراح سایت کیست؟

طراح سایت ها متناسب با کاری که انجام می دهند وظایف مختلفی دارند ، در طراحی و پیاده سازی سایت به دو تیم احتیاج است تیم Back-end که همان بخش کدنویس می باشد و بخش Front-end که مربوط به بخش های گرافیکی و ظاهری سایت است.
متخصص Back-end مسئول کد نویسی ها است و به پیاده سازی ساختار اصلی وب سایت می پردازد. کدنویسی ها از نظر ظاهری و گرافیکی در سایت قابل نمایش نیستند و درساختار سایت می باشد متخصص Back-end که کدنویسی را بر عهده دارد باید به زبان های برنامه نویسی مثل python ، ASP.NET ، PHP و... تسلط کامل داشته باشد.
متخصص Front-end مسئول تمامی اصولی است که به ظاهر و گرافیک وب سایت مربوط می شود و به ویژگی های دیداری سایت کمک می کند. برخلاف مورد قبلی که بازدید کننده قادر به مشاهده ساختار اصلی وب سایت نیست در این مورد کاربر به راحتی می تواند نتیجه کار توسعه دهنده Front-end را مشاهده نماید در برای توسعه ظاهر وب سایت از زبان های برنامه نویسی مثل HTML ، CSS ، و JavaScript استفاده می شود.

طراحی سایت

آشنایی با انواع وب سایت

انواع وب سایت به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم می شود در ادامه به شرح کامل این دو مورد می پردازیم:
طراحی سایت استاتیک
در این نوع از وب سایت برای هر صفحه یک صفحه روی سرور ایجاد می شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد از روی سرور بازخوانی شده و برای کاربر به نمایش درمیاید. این نوع وب سایت که تا سال 2015 از محبوبیت های بسیار زیادی برخوردار بوده است مزیت های منحصر به فرد خود را دارد یکی از مزایای طراحی سایت استاتیک طراحی آسان صفحات می باشد و از طرفی دیگر امینت بالای صفحه های سایت از دیگر مزایای وب سایت های استاتیک می باشد. اما با گذشت زمان به دلیل اینکه سرورهای ارزان به بازارها آمد و با رشد و پیشرفت سرور ها وب سایت های استاتیک کم کم جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) دادند.

طراحی سایت داینامیک
با گذشت زمان و روی کار آمدن طراحی سایت داینامیک هنوز هم در وب سایت های داینامیک بخش هایی وجود دارند که با طراحی استاتیک پیاده سازی می شوند به عبارتی دیگر اهمیت طراحی سایت استاتیک به قدری است که هنوز در طراحی سایت داینامیک صفحات استاتیک وجود دارد. اصول صفحات داینامیک به این گونه است یک صفحه ثابت وجود دارد که محتوای آن قابل تغییر است. ساختار صفحات داینامیک به وسیله یک اپلیکیشن سرور که دارای اسکریپت های سمت سرور است ایجاد می شود. محتواهای مختلف در طراحی سایت داینامیک متناسب با جستجو کاربر قابل دسترسی است. در طراحی سایت داینامیک صفحات وب اطلاعات مورد نیاز خود را از Back-end می خوانند. توسعه دهنده های طراحی سایت داینامیک زبان های برنامه نویسی PHP ، PERL و ASP می باشند.

طراحی سایت

ابزارهای مورد نیاز طراحی سایت

اولین و اصلی ترین ابزار مورد نیاز طراحی سایت یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ با یک سیستم عامل بروز می باشد. اما مهم ترین مهارت و ابزاری که برای طراحی سایت مورد نیاز است بلد بودن انواع زبان های برنامه نویسی می باشد ابزارها و زبان های برنامه نویسی طراحی سایت متناسب با کاری که انجام می دهید با یکدیگر متفاوت هستند اما این موضوع را نیز بدانید که همه این ابزارها متناسب با گذشت زمان تغییر کرده و آپدیت می شوند و حتی در برخی موارد ممکن است ابزارهای بهتر جایگزین ابزارهای پیشین شود.

مشاغل مرتبط با طراحی سایت کدامند؟

همانطور که در بالا گفته شد مشاغل مرتبط با طراحی سایت و طراحان وب سایت که کارهای طراحی سایت را انجام می دهند و در دو بخش back-end و front-end مشغول به فعالیت هستند اما برای اینکه سایت خیلی زودتر به نتیجه برسد افراد بسیار زیاد دیگری در این کار دخیل هستند همچنین برای توسعه و پشتیبانی سایت نیز افراد دیگری فعالیت دارند. به عبارتی دیگر برای اینکه شما بتوانید کسب و کار خود را در اینترنت معرفی کنید و از طریق آن بتوانید درآمدزایی کنید باید یه فرآیند طولانی را طی کنید که فرآیند از ابتدا با طراحی سایت آغاز می شود. وقتی قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین را دارید ابتدا باید هدف خود را مشخص نمایید و سپس مطابق با اهداف خود پیش روی کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید