طراحی سایت


استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

برای طراحی و پیاده سازی طراحی سایت روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از سینماگراف در طراحی سایت دارای اصول و قوانین خاص خود است و باید استانداردهای جهانی را در سینماگراف رعایت کنیم تا از این طریق به راحتی بتوان کاربران را به وب سایت جذب کرد. استفاده از سینماگراف در طراحی سایت یک روش منحصر به فرد برای بهبود طراحی سایت است که از طریق آن می توان کاربران و مشتری های بیشتری را به وب سایت جذب کرد و به درآمدزایی بیشتر پرداخت. در سال های اخیر استفاده از سینماگراف در طراحی سایت نظر طراحان و کارفرمایان را به خود جذب کرده است به گونه ای که امروزه بیشتر وب سایت ها برپایه سینماگرافی پیش می روند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از سینماگرافی داشته باشیم به این معنا است که از تلفیق عکس و فیلم در وب سایت خود استفاده کنید.

طراحی سایت

سینماگراف چیست؟

سینماگراف به عکس های با کیفیت بالا می گویند که قسمت هایی از عکس به صورت متحرک طراحی شده است. قبل از آغاز مقاله و آشنایی با اصول استفاده از سینماگراف در طراحی سایت بهتر است تاریخچه ای از سینماگراف را شرح دهیم. تاریخچه سینماگراف برمیگردد به سال 2011 که یک عکاس و طراح عکسی را طراحی کردند که توانایی حرکت داشت که این دو نام این عکس های متحرک را سینماگراف گذاشتند. پس از مدتی این دو متوجه شدند که سینماگراف و عکس های متحرک تاثیر بسیار زیادی را در جذب کاربر و مخاطب نسبت به عکس های معمولی داشتند همان موقع ها بود که سینماگراف تاثیر خود را نشان داد و بعد از آن بیشتر طراحان در طراحی سایت از سینماگراف استفاده کردند.
در این بخش ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا طراحان سایت از ویدئو در وب سایت های خود استفاده نمی کنند؟ جواب این سوال بسیار واضح است، زیرا استفاده کردن از ویدئو در طراحی سایت مشکلات بسیار زیادی را دارد از آنجایی که ویدئو ها حجم بسیار زیادی دارند بنابراین سرعت لود آن ها پایین می آید. چون کاربران به سرعت لود سایت بسیار اهمیت می دهند و حتی در برخی مواقع کاربران زمان کافی برای مشاهده ویدئو را ندارند پس بهتر است از تصاویر با سرعت لود کمتر در وب سایت ها استفاده شود در این شرایط سینماگراف بهترین گزینه برای جایگزین کردن ویدئو می باشد.

طراحی سایت

سینماگراف ها چگونه ایجاد می شوند؟

از ضبط یک ویدئو با کیفیت بالا سینماگراف ایجاد می شود این ویدئو با برنامه فوتوشاپ ویرایش می شود و تغییرات در آن اعمال می شود. به کمک نرم افزار فوتوشاپ فریم های ثابتی ایجاد می شود که از طریق آن می توان عکس های متحرک را ایجاد کرد. ممکن است ایجاد سینماگراف برای شما کار سخت و دشواری باشد اما اصلا اینطور نیست فقط کافی است کمی با نرم افزار فوتوشاپ آشنایی داشته باشید تا با تمرین و تکرار قادر باشید یک سینماگراف حرفه ای ایجاد نمایید.
علاوه بر فوتوشاپ که یکی از ابزار های ایجاد سینماگراف می باشد ابزارهای تخصصی دیگری برای سینماگراف موجود می باشد که یکی از مهم ترین آن ها Gifzign می باشد که به کمک آن می توان بهترین سینماگراف ها را ایجاد کرد. طبق تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که هرچه حرکات چشم های شما برای دیدن یک مطلب یا تصویر بیشتر باشد تاثیر گذاری آن در مخاطب و کاربر بیشتر است.
به همین خاطر است که سینماگراف در مدت زمان اندک توانسته است علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کند. زیرا به دلیل تحرکی که در تصاویر وجود دارد خیلی بیشتر در ذهن کاربر و مخاطب ماندگار می شود. در بنرهای تبلیغاتی ، بیلبوردها و... برای جلب توجه بیشتر، صاحبان مشاغل از سینماگراف استفاده می کنند. تعدادی از مشاغلی که برای تبلیغات خود به سینماگراف روی آورده اندشرکت کوکاکولا و نتفیلیکس می باشد. همه این مزایا باعث شده است تا امروزه سینماگراف مخاطبان و علاقه مندان بیشتری را جذب کند.

طراحی سایت

سینماگراف را به سه صورت می توان در وب سایت خود پیاده سازی نمایید:

• همانطور که در بالا ذکر کردیم می توانید از طریق نرم افزارهای فوتوشاپ یا Gifzign سینماگراف با کیفیت های بالا را ایجاد نمایید و از آن ها در وب سایت خود استفاده نمایید.
• روش دوم برای استفاده از سینماگراف در طراحی سایت وب سایت های اینترنتی می باشند که تخصص این کار را دارند و در قبال این کار هزینه ای را از ما دریافت می کنند و متناسب با نیاز و خواسته شما سینماگراف مورد نظرتان را ایجاد می کنند که شما به راحتی می توانید از آن سینماگراف در وب سایت های خود استفاده نمایید.
• روش آخر برای افرادی است که نمی خواهند هزینه های بالایی را برای سینماگراف های اختصاصی داشته باشند، در روش آخر شما از طریق وب سایت هایی که سینماگراف هایی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهند میتوانید مطابق با نیاز و خواسته خود سینماگراف مورد نظر را انتخاب نمایید و در وب سایت خود استفاده نمایید. یکی از وب سایت هایی کهبه صورت رایگان سینماگراف در اختیار عموم قرار می دهد یکی از این وب سایت ها www.freecinemagraphs.com می باشد.

سینماگراف در طراحی سایت چه خصوصیاتی دارد؟

برای استفاده سینماگراف در طراحی سایت باید یک سری خصوصیات و استانداردها رعایت شود تا بتوانید به راحتی کاربران بیشتری را به وب سایت در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین استانداردهای سینماگراف در طراحی سایت آشنا کنیم:
• سینماگراف در طراحی سایت باید از ظرافت برخوردار باشد:
یکی از اصلی ترین تفاوت های ویدئو و سینماگراف ظرافت موجود در سینماگراف است. سینماگراف در طراحی سایت باید چنان با ظرافت پیاده سازی شود که مخاطب در نگاه اول فکر کند در حال مشاهده یک تصویر یا عکس است.

• استفاده کرده از تصویر های اشخاص در سینماگراف
طبق تحقیقات انجام شده استفاده کردن از عکس های اشخاص در سینماگراف در طراحی سایت تاثیرات بسیار زیادی در جذب مخاطبان و کاربران دارد. سینماگراف های معمولی نسبت به سینماگراف هایی که تصاویر اشخاص در آن ها به کار رفته است از بازدیدهای بیشتری برخوردار هستند.

• تکرار عکس متحرک در طراحی سایت
بهتر است فقط از یک تصویر متحرک در سینماگراف استفاده نکنید که پس از تحرک آن تصویر ثابت شود، سینماگراف صحیح به گونه ای است که این تحرک بارعها و بارها تکرار شود. به عبارت دیگر سینماگراف در طراحی سایت نباید لحظه ای باشد همانند یک چرخه سینماگراف باید تحرک داشته باشد.

• ایده پردازی برای ایجاد سینماگراف در طراحی سایت
بهتر است قبل از ساخت سینماگراف و استفاده از آن در طراحی سایت ایده پردازی کنید و بهترین ایده را برای آن داشته باشید، همچنین برای ایده پردازی راحت تر می توانید از سینماگراف های موجود در اینترنت استفاده نمایید و با الهام از آن ها یک ایده جدید را ایجاد نمایید و به رقبا با رقبا خود بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید