طراحی سایت


المان های اصلی در طراحی سایت حرفه ای

یک از المان اصلی طراحی سایت حرفه ای گرافیک آن می باشد زیرا ظاهر و طرح اصلی یک وب سایت نمایانگر موضوع اصلی وب سایت می باشد و اهداف اصلی وب سایت را به نمایش می کشد. گزارش های مختلف نشان دهنده این است که کاربران و بازدید کنندگان وب سایت ها از ظاهر و گرافیک زیبا وب سایت استقبال می کنند و تاثیر گذاری سایت های زیبا بر روی کاربران بیشتر از وب سایت های معمولی می باشد ، توجه داشته باشید که اغراق در این زمینه نیز می تواند نتیجه منفی و برعکس داشته باشد به عبارت دیگر با توجه بیش از حد به ظاهر و گرافیک وب سایت ممکن است از عملکرد آن غافل شوید در نهایت این موضوع باعث می شود تا وب سایت کارایی خود را از دست دهد.
با گذشت زمان سلیقه ها و انتخاب کاربران تغییر کرده است مثلا در سایت های قدیمی در پس زمینه ها از رنگ های مختلف استفاده می شد و وب سایت ها طیف های رنگی متنوعی را داشتند. اما اکنون سایت های رنگارنگ جای خود را به سایت های ساده و خلوت داده اند به طوریکه در بیشتر وب سایت ها از پس زمینه سفید استفاده می شود و رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در وب سایت ها می باشد استفاده از این المان اصلی طراحی سایت حرفه ای یعنی فضای سفید و محتوای مناسب و جذاب جای خود را به رنگ های مختلف داده است.
یکی دیگر از مهم ترین تغییراتی المان اصلی طراحی سایت حرفه ای که در گذشته بین وب سایت ها خیلی رایج بود و به عنوان یک قانون محسوب می شد داشتن تعداد صفحات بسیار متنوع و زیاد در وب سایت ها بود اما امروزه سایت های تک صفحه ای جای خود را به سایت های شلوغ و چند صفحه ای داده اند زیرا از آنجایی که تعداد کاربران موبایلی روز به روز بیشتر می شود کاربران بیشتر تمایل دارند تا در موبایل های خود یک صفحه را اسکرول کنند تا اینکه از یک صفحه وارد صفحه بعد شوند.

طراحی سایت

اهمیت سادگی در طراحی سایت

اهمیت سادگی در طراحی سایت یکی دیگر از المان اصلی وب سایت می باشد ، اینکه سایت ساده و بدون هرگونه پیچیدگی باشد را باید از اولویت های وب سایت خود قرار دهید. یک وب سایت حرفه ای فقط با موضوع و محتوای آن می تواند حرفه ای بودن خود را حفظ کند نه با ظاهر سخت و پیچیده زیرا پیچیدگی دسترسی به وب سایت را دشوار می کند. نکته مهمی که در طراحی سایت حرفه ای باید رعایت شود این است که تمامی اصول ساده نویسی را در تجربه کاربری یا همان (UX) رعایت کنید در این بخش لازم است که همه چیز ساده و آسان باشد.
برای مثال می توانید وب سایت گوگل را در نظر بگیرید، وقتی وارد سایت گوگل می شوید ابتدا لوگوی شرکت را مشاهده می کنید و دیگر امکانات سایت که به صورت بسیار ساده و قابل فهم در کنار یکدیگیر قرار گرفته اند و دسترسی به آن برای تمامی کاربران بسیار ساده و راحت است با ذکر این مثال می توان اهمیت سادگی در طراحی سایت را به راحتی درک کرد با اینکه گوگل در اوج سادگی طراحی شده است اما در عین حال از حرفه ای ترین و پربازدید کننده ترین وب سایت های حال حاضر به حساب می آید.

طراحی سایت

اهمیت رابط کاربری در طراحی سایت

اهمیت رابط کاربری در طراحی سایت از دیگر المان های اصلی طراحی سایت می باشد. رابط کاربری یا همان (UI) مربوط به شکل ظاهری وب سایت می باشد. توجه داشته باشید که ظاهر و گرافیک وب سایت باید متناسب با عملکرد آن باشد از آنجایی که رابط کاربری مربوط به شکل ظاهری وب سایت می باشد بنابراین لازم است گاهی اوقات تصاویر و ویدیوهای مختلف را در سایت استفاده کرد و یا گاهی اوقات مجبور به استفاده از رنگ های شاد در وب سایت می شوید.
آنچه که در بخش رابط کاربری باید در طراحی سایت رعایت شود مفهوم سادگی است. رابطه بین (UI) و (UX) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ، از یک طرف طراحی سایت باید به گونه ای حرفه ای باشد که با جلوه های گرافیکی و زیبایی ظاهر بتواند به راحتی کاربران و بازدید کنندگان بیشتری را به خود جذب کند از طریف دیگر این سادگی و شکل ظاهری وب سایت نباید به گونه ای باشد که کاربر از سایت رانده شود و در باعث سردرگمی وی شود. بنابراین یکی از مهم ترین المان ها در طراحی سایت حرفه ای برقرای تناسب بین رابط کاربری و تجربه کاربری می باشد.

طراحی سایت

رابطه سئو با طراحی سایت حرفه ای

سئو سایت که از کاربردی ترین اصول طراحی سایت حرفه ای می باشد از پیچیدگی های بسیار زیادی برخوردار است. برای حرفه ای بودن و رقابت با وب سایت های دیگر باید از سئو سایت بالایی برخوردار باشید بنابراین رابطه سئو با طراحی سایت حرفه ای را به راحتی می توان درک کرد بهینه سازی و سئو سایت به شما کمک می کند تا در صفحات اول را در نتایج گوگل به خود اختصاص دهید. عوامل زیادی در رشد و بهبود سئو تاثیرگذار است که بسیاری از این عوامل به هنگام طراحی سایت و با برنامه ریزی های اصولی پیش خواهد رفت.
برای اینکه از همان ابتدا بتوانید به راحتی سئو سایت بالایی داشته باشید بهتر است به هنگام طراحی سایت با قوانین و اصول سئو پیش روید. از آنجایی که شرکت طراحی سایت نونگار پردازش تاکنون پروژه های سئو زیادی را به موفقیت رسانده است به راحتی از اهمیت این موضوع آگاه است به طوری که پروژه های زیادی را تا صفحه اول گوگل رسانده است. پس بنابراین اگر از همان ابتدا اصول سئو سایت در طراحی سایت حرفه ای را رعایت کنید با کمترین تلاش و هزینه می توانید رتبه های بالایی را در گوگل کسب کنید.

اهمیت سیستم محتوا گذاری در طراحی سایت حرفه ای

محتوای سایت شامل تمامی اطلاعاتی می شود که در سایت قرار می گیرد که این اطلاعات می تواند شامل مقالات و متن ها ، عکس و ویدئو و ... می شود. سیستم محتوا گذاری در طراحی سایت حرفه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نحوه چیدمان و قرار گیری محتوا در یک سایت باعث حرفه ای شدن آن می شود. توجه به این موضوع همچنین در رشد و بهبود سئو نیز بسیار تاثیر گذار است و کاربران با خیالی راحت تر می توانند به وب سایت حرفه ای شما توجه کنند. بنابراین از همان ابتدا همه چیز را طبق اصول قوانین سازده سازی پیش ببرید تا در مسیر کاری خود به مشکل برخورد نکنید.
اهمیت سیسم محتوا گذاری در طراحی سایت به قدری است که اگر هزینه های بسیار زیادی را برای وب سایت خود درنظر بگیرید ارزش دارد، زیرا از طریق طراحی سایت حرفه ای خود علاوه بر اینکه می توانید به کسب و کار خود ارزش داده و اعتبار خود را افزایش دهید می توانید با جذب مخاطب و مشترهای بیشتر به درآمدزایی بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید