طراحی سایت


انواع هدر سایت

از آن جایی که در دوره ی اینترنت و تکنولوژی به سر می بریم ایجاد طراحی سایت برای هر کسب و کار جزو ضروریات می باشد که عوامل مختلفی در طراحی سایت دخیل می باشند. طراحان باید به همه ی عوامل توجه کنند تا در نهایت یک سایت ایده الی را تحویل مشتری دهند. همه ی جزئیات یک طراحی سایت و چطور طراحی شدن آن بسیار مهم می باشد برای شروع یک طراحی سایت باید فضای کلی آن را در نظر بگیریم.
انواع هدر سایت :
معمولا دو نوع هدر وجود دارد که عبارتند از: هدر ثابت و هدر متحرک
هدر ثابت به صورت ثابت می باشد و هیچ حرکتی ندارد. مورد بعدی هدر متحرک یا پویا می باشد که دارای حرکت و ابزارهای پویا می باشد. با ما همراه باشید تا در بخش های بعدی کامل تر راجع به انواع بخش های یک سایت صحبت کنیم.

طراحی سایت

بخش های مختلف طراحی سایت

طراحی سایت از سه بخش تشکیل شده است. بخش هدر Header بخش بدنه Content همچنین بخش فوتر Footer که با طراحان می توانند هر کدام را بر روی اصول خاص طراحی کنند.
بخش هدر که در بالای طراحی سایت قرار دارد و موارد مختلفی مانند منو لوگو و... را در آن قرار می دهند
• بخش بدنه که با قرار گرفتن مطالب اصلی و مفید در این بخش کاربران را جذب خود می کنند.
• بخش فوتر که در آخر صفحه قرار دارد و موارد مختلفی را در آن قرار می دهند مانند اطلاعات تماس و یا آدرس و نقشه گوگل.
Header سایت
یکی از مهمترین بخش سایت هدر Header سایت می باشد و به تصویری از ابتدای یک سایت گفته می شود که اطلاعات مهمی را در اختیار افراد قرار می دهند توجه کنید که چارچوب سایت به قدری باید منظم باشد تا بخش های مختلف را از هم جدا کند هدر سایت مانند بیلبورد و تابلوی ورودی برای فروشگاه و یا شرکت شما می باشد که معرفی کننده همچنین جذب کننده کاربران می باشد. یکی از موارد مهمی که در این قسمت باید توجه کنید انتخاب تصویر زیبایی برای این قسمت می باشد.اطلاعاتی که هدر در اختیار افراد قرار می دهند می تواند لوگو اطلاعات تماس و منوی اصلی باشد همچنین می توانید توضیحات مختصری راجع به این که اصلا هدف از ایجاد سایت مورد نظر چیست و یا طراحی سایت چه حرف هایی را برای گفتن دارد؟بنا بر گفته ی گوگل بازدید کننده زمانی که وارد طراحی سایت می شود فقط در دو ثانیه اول تصمیم می گیرد که سایت مورد نظر مفید بوده و فرد را به نیازشان می رساند یا نه پس سعی کنید هدری را طراحی کنید تا این احساس را به افراد بدهید.
هدر زیبا برای سایت
هدر سایت تاثیر بسیاری را بر روی نظرات افراد می گذارد. همچنین هدر جزو دسته هایی قرار دارد که طراح باید وقت زیادی را بر روی آن بگذارد تا یک هدر مناسبی را ارائه دهد. هزاران تصاویر هدر در اینترنت وجود دارند که با جستجوی ساده می توانید هدر زیبا برای سایت پیدا کنید.
فوتر زیبا برای سایت
فوتر به بخش پایینی یک سایت گفته می شود که اطلاعات مهمی را در آن قرار می دهند تا افراد به راحتی مواردی را که نیاز دارند را در آن قسمت پیدا کنند. فوتر زیبا شامل به کار رفتن مواردی می باشد که بر جذابیت سایت شما می افزاید.شما می توانید با جستجویی در گوگل با انواع فوترها مواجه شوید در بین آن ها یک فوتر زیبا برای سایت خود را انتخاب کنید.نکته ی دیگری که به فوتر زیبا برای سایت باید توجه کنید وجود گرافیک مناسب و جذاب است که باید نظر افراد را به خود جلب کند.

طراحی سایت

مواردی که باید درفوتر ها رعایت کنیم

فوتر هم یکی از بخش های مهم در طراحی سایت می باشد که در طراحی آن باید دقت ویژه ای کنید در قسمت فوتر می توانید مواردی که بسیار مورد نیاز کاربران می باشد را قرار دهید مانند:
• قرار دادن آیکن های شبکه اجتماعی
یکی از انواع موارد فوتر سایت قرار دادن آیکن شبکه های اجتماعی که می تواند در نظر بازدید کننده بسیار جذاب باشد چرا که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند همچنین فعال بودن شما هم در آن بازدید کننده را بیش تر جذب کسب و کارتان می کنید.
• قرار دادن مقررات و قوانین سایت
یکی دیگر از انواع موارد فوتر قرار دادن مقررات و قوانین سایت می باشد. هر سایتی دارای قوانین و مقرراتی می باشد که با قرار دادن آن در بخش فوتر می توانید بازدید کننده را جذب قسمت فوتر کنید.
• قرار دادن نماد الکترونیک
مورد مهم دیگری که در فوتر طراحی سایت باید توجه کنید قرار دادن نماد الکترونیک می باشد نماد الکترونیک به خصوص برای سایت های فروشگاهی بسیار حائز اهمیت می باشد که اعتماد افرادبه امنیت سایت با دیدن این نماد جلب می شود.
• تماس با ما
قرار دادن اطلاعات مربوط به تماس با ما مثل تلفن و فکس می تواند برای بازدید کننده جذاب باشد معمولا بازدید کننده ها هم در این بخش به دنبال اطلاعات تماس فروشگاه و یا شرکت شما می باشند.
• گواهینامه و مجوز ها
با قرار دادن گواهینامه و مجوزهای دریافتی می توانید اعتماد افراد را نسبت به سایت خود افزایش دهید.
• قرار دادن نقشه گوگل مپ
اگر فروشگاه یا شرکت شما دارای مکان فیزیکی می باشد و افراد می توانند به صورت حضوری به شما مراجعه کنند در سایت شما به دنبال آدرس می باشند که شما با قرار دادن آدرس و نقشه گوگل مپ خود در قسمت فوتر می توانید کار افراد را راحت کنید.
• عضویت در خبرنامه
در این بخش می توانید با عضویت در خبرنامه ، خبرهای جدید و مقالات مربوطه را از سایت مربوطه دریافت کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید