طراحی سایت


بانس ریت چیست؟

بانس ریت Bounce rate که به نرخ پرش هم معروف می‌باشد کی از موضوعاتی می‌باشد که در مبحث سئو باید به آن توجه کنیم. و اما بانس ریت چیست؟ وقتی شما صاحب سایت باشید بخواهید بازدید سایت خود را بسنجید می‌توانید با استفاده از بانس ریت متوجه شوید که عکس العمل کاربرانتان نسبت به سایتتان چه می‌باشد؟ همانطور که می‌دانید زمانی که کاربران زمان زیادی را در سایت شما سپری کنند یعنی از محتوا و سایت شما رضایت داشته‌اند. هر چه بانس ریت بالاتر باشد در واقع پرش مخاطبان هم بیش‌تر می‌شود که باعث گرفتن امتیاز منفی به سایت شما می‌شود.

بانس ریت در سئو

بانس ریت در سئو و رتبه دهی به سایت تاثیر مسقیمی ندارد. بلکه زمانی که بانس ریت کاهش پیدا می‌کند به افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن رتبه سایت کمک می‌کند. زمانی که افراد تایم زیادی را در سایت شما سپری کنند گوگل هم به سایت شما امتیاز بالایی را خواهد داد از آن‌جایی که کاربران گوگل برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد زمانی که رضایت کاربران خود را نسبت به سایتی میبیند امتیاز بالایی را به سایت مورد نظر می‌دهد.ابزارهای زیادی وجود دارد که بااستفده از آن صاحبان سایت می‌توانند گزارشات مربوط به بازدید سایت خود را در نظر بگیرند که یکی از آن‌ها گوگل آنالیتیکس می‌باشد که در آن می‌توانید به همه‌ی اطلاعات مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.

طراحی سایت

چگونه بانس ریت را کاهش دهیم؟

اگر می‌خواهید بانس ریت را کاهش دهید باید به جذاب‌تر کردن سایت خود توجه کنید و مواردی که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد را در آن قرار دهید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید از جمله مواردی که باید در کاهش بانس ریت به آن دقت کنید عبارتند از:
• محتوا سازی ارزشمند
یکی از مهمترین مواردی که باید در کاهش بانس ریت به آن توجه کنید محتوا سازی ارزشمند می‌باشد افراد برای خواندن محتوا وارد سایت شما می‌شوند و زمانی که محتوای شما دارای اطلاعات مفید باشد کاربران نیز رضایت کافی را پیدا می‌کنند به افزایش زمان ماندگاری کاربر به سایت کمک کرده و در نتیجه بانس ریت کاهش پیدا می‌کند.
• افزایش سرعت سایت
سرعت بارگذاری سایت از مهمترین عوامل در سایت و سئوی سایت می‌باشد که اگر از سرعت کمی برخوردار باشد کاربران بسیاری را از دست خواهید داد که بانس ریت نیز افزایش پیدا می‌کند بنابراین زود زود سرعت سایت خود را در کامپیوتر و موبایل وهمچنین مرورگرهای مختلف امتحان کنید تا در صورت بروز مشکلی به رفع آن بپردازید.
• سایت جذابی ایجاد کنید
سعی کنی سایت خود را جذاب طراحی کنید به تصاویری که در آن قرار می‌دهید همچنین گرافیک و رنگ بندی آن را اصولی طراحی کنید علاوه بر آن مطالب و موضوعات هیجان انگیزی در آن قرار دهید تا کاربران بخواهند در سایت شما بیش‌تر زمان بگذرانند.
• عنوان‌های جذاب بنویسید
ایجاد عنوان‌های جذاب به جذب کاربران کمک ویژه‌ای می‌کند در واقع بهتر است بگوییم که کاربران با دیدن عنوان‌های مناسب جذب سایت شما می‍شوند نوشتن عنوان همچنین متا دیسکریپشن که به توضیحات پایین عنوان صفحه در نتایج جستجو مفیدی که مرتبط با محتوای شما باشد یک روش خیلی خوبی برای افزایش ترافیک می‌باشد.
• کلمات کلیدی مناسب
یکی دیگر از مواردی که در کاهش بانس ریت باید به آن توجه کنید انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. افراد با کلمات کلیدی می‌توانند سایت شما را پیدا کنند. ابزارهایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به انتخاب کلمات کلیدی مناسب بپردازید مانند Keywordtool.io که یکی از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی می‌باشد.
• لینک سازی مناسب
یکی دیگر از روش‌های کاهش بانس ریت لینک سازی مناسب و به جا می‌باشد برخی تصور می‌کنند که هرچقدر لینک سازی اضافی و زیادی داشته باشند به افزایش ترافیک سایت و کاهش بانس ریت خود کمک کرده‌اند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می‌باشد. هر چقدر لینک سازی مناسب و در جای خود استفاده کنید می‌توانید به کاهش بانس ریت خود کمک کنید.
• واکنش گر بودن سایت
شما حتما باید به واکنش گر بودن سایت خود توجه کنید که به طور صحیح در نمایشگرهای دیگر نشان داده شود همانطور که می‌دانید نیمی از افراد موارد خود را با موبایل و تبلت خود جستجو می‌کنند که با اگر سایت شما واکنش گرا نباشد همان کاربران را از دست خواهید داد که به افزایش بانس ریت خود کمک می‌کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید