طراحی سایت


جاوااسکریپت و چالش های سئو

شاید این موضوع را شنیده باشید که طراحی سایت با جاوا اسکریپت به راحتی توسط پایشگرها درک نمی شوند این در حالی ست که طراحی سایت مبتنی برHTML با هماهنگی CSS وPHP به راحتی توسط ربات های گوگل، کراول می شوند نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که پایشگر های موتورهای جستجو پس از آنالیز DOM به بررسی رندر صفحات می پردازند سوالی که مطرح می شود این است که آیا خزندهای گوگل می توانند محتوای سایت هایی که با جاوااسکریپت طراحی شده اند به طور کامل ارزیابی کنند یا خیر.

معرفی جاوااسکریپت

یکی از زبان های معروف برنامه نویسی جاوااسکریپت است و برای ایجاد صفحات از فریم ورک های مختلفی استفاده می کند و با کنترل اجزا در یک صفحه به طراحی سایت تعاملی کمک خواهد کرد فریم ورک های جاوا اسکریپت در گذشته بیشتر در سمت کاربر که اصطلاحا فرانت اند نامیده می شود استفاده می شد اما امروزه استفاده از این کد ها در سمت بک اند یا همان سرور نیز کاربرد دارد اما پیاده سازی کد های جاوااسکریپت به رندر صفحات سمت مرورگر کاربر متکی است.

طراحی سایت

جاوااسکریپت و موانع سئو

زمانی که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت استفاده می کنید در سه حالت ممکن است سئو و بهینه سازی سایت جاوااسکریپت شما تحت تاثیر قرار بگیرد اولین قسمت مربوط به کراول سایت است دوم قسمت در تجزیه و تحلیل محتوای سایت ممکن است مشکلی وجود داشته باشد و سوم ممکن است با کاهش سرعت بارگذاری در طراحی سایت رو به رو شوید در ادامه ی مقاله قصد داریم این روش ها را بیشتر برای شما معرفی کنیم.

کراول سایت توسط موتورهای جستجو

Robots.txt ها به منظور پایش سایت و راهنمایی بهتر موتورهای جستجو ایجاد شده اند ولی اگر دسترسی آنها را به فایل های جاوا اسکریپت محدود کنید آنچه برای موتورهای جستجو به نمایش در می آید متفاوت از نمایش صفحاتی ست که کاربران می بیند در این حالت میزان تجربه ی کاربری در طراحی سایت جاوااسکریپت به خوبی درک نمی شود بهترین کار این است که منابع سایت هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو یکسان باشد.

طراحی سایت

ایجاد لینک های داخلی

ایجاد لینک های داخلی به عنوان یکی ابزارهای موثر سئو و نیز اشاره به صفحات مهم سایت و شناساندن ساختار سایت به موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است بهترین راه برای بهره بردن از لینک های داخلی استفاده از آنها به ساده ترین روش ممکن و در قالب انکر تکست مناسب است.

توجه به ساختار یو آر ال

دیده شده در برخی سایت ها که با زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده اند از شناسه های خاصی در ساختار یو آر ال استفاده می کنند بهتر است از روش هایی استفاده شود که موجب ایجاد یو آر ال تمیز در طراحی وب سایت می شود منظور این است یورآر ال مورد موتورهای جستجو باشد و کاربران نیز به سادگی بتوانند آن را بخوانند.

طراحی سایت

امتحان کردن سایت

با امتحان کردن سایت گوگل قادر به درک انواع فرم های کد های پیچیده ی جاوا هست اما می توانیم با چک کردن صفحات در طراحی سایت اقدام به رفع مشکلات احتمالی کنیم مثلا ببینیم محتوای سایت در DOM نمایش داده می شود یا نه یا این که ببینیم صفحات به خوبی ایندکس می شوند یا خیر در مورد معرفی دام لازم است بگوییم اولین چیزی که یک مرورگر دریافت می کند کد های HTML است پس از آن نوبت به تصاویر فایل های جاوا و CSS می رسد آنچه از تجزیه و تحلیل این منابع به دست می آید دام نام دارد و می توان آن را نسخه ی سازمان دهی شده ی کد های صفحات سایت دانست.

توجه به تاخیر بارگذاری سایت

اگر در طراحی سایت برخی فایل های جاوا اسکریپت باعث کند شدن سرعت سایت شود بهتر است با استفاده از ابزارهایی که برای مشاهده و بررسی سرعت سایت وجود دارد اقدام به بررسی فایل های جاوا کرده و در صورت امکان منابع جاوا را کاهش دهید در این حالت لازم است از تیم توسعه دهنده سایت کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنند.

آیا برای استفاده از جاوا اسکریپت لازم است محتاطانه عمل کنیم ؟

برای استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت لازم نیست خیلی نگران باشید چرا که موتورهای جستجو روز به روز خود را بیشتر با آن وفق می دهند فعلا کافی ست فایل ها در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید برای جلوگیری از کاهش سرعت بارگزاری سایت تلاش کنید.

پایش در سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت چگونه ست ؟
در طراحی برخی سایت هایی که مبتنی بر جاوا اسکریپت هستند پایش گر های موتورهای جستجو ابتدا به تحلیل DOM وبعد به بررسی رندر صفحات می پردازند تا بتوانند به محتوای صفحات پی ببرند.

بهترین راه برای پایش بهتر سایت توسط موتورهای جستجو چیست ؟
بهترین راه این است که صفحات یکسانی هم برای موتورهای و هم برای کاربران ایجاد کنید تا فهم تجربه ی کاربری برای موتورهای جستجو آسان شود و به دلیل مخفی کاری جریمه نشوید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید