طراحی سایت


آشنایی با مفهوم سئو ویدئو

در عصر ارتباطات امروز انتقال اطلاعات از طریق ویدئو بهترین و تاثیرگذارترین شیوه ای است که می تواند تعامل شما با مخاطب را افزایش دهد. پر واضح است که یک عکس خوب 10 برابر یک متن عالی می تواند در ذهن مخاطب ثبت شده و تاثیرگذار باشد. حال در این مطلب با قاطعیت اعلام می کنیم که یک ویدئو خوب 10 برابر یک عکس عالی می تواند مفهوم مورد نظر شما را به مخاطب انتقال دهد.
با علم به این مسئله امروزه بسیاری از کسب و کار هایی که با طراحی سایت در فضای وب حرفی برای گفتن دارند به سمت ویدئو مارکتینگ یا تبلیغات آنلاین از طریق ویدئو روی آورده اند.
ویدئو مارکتینگ یکی از تازه‌ترین روش های بازاریابی دیجیتال است که تاثیر چشم‌گیری در رشد کسب و کار شما خواهد گذاشت. اما چگونگی پیاده سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تکنیک ها و نکات ریز آن مباحثی است که باید پیش از اجرای بازاریابی ویدئویی به آنها دقت کنید.
در این مطلب قصد داریم به جزئیات و تکنیک های سئو ویدئو که از لازمه های بازاریابی ویدئویی در فضای آنلاین است اشاره کنیم. با ما در وب سایت نونگار همراه باشید.

چند نکته طلایی در بازاریابی ویدئویی:

اگر برای ارتقاء وضعیت کسب و کار خود به سمت ویدئو مارکتینگ گام برداشته اید توصیه می‌کنیم نکته های طلایی این بخش از مطلب را با جزئیات بیشتری مطالعه نمایید.

1- به حجم مصرفی کاربر برای دانلود ویدئو توجه کنید.

همانطور که می دانید در حال حاضر سرعت اینترنت در ایران نسبت به گذشته بیشتر شده و همین مسئله تمایل افراد برای دانلود ویدئو را افزایش داده است. اما با این حال باز هم دانلود ویدئو های سنگین و حجیم برای اکثر مخاطبین مقدور نیست. پس در اجرای استراتژی ویدئو مارکتینگ به تولید ویدئوهای کوتاه دقت ویژه ای داشته باشید.

2- یک کاور ویدئوی جذاب طراحی کنید.

باید این فرصت را به مخاطب بدهید که قبل از دانلود ویدئو از محتویات داخل آن آگاه شود و سپس در صورت تمایل به دانلود ویدئی شما بپردازد. این مهم با طراحی یک کاور ویدئوی جذاب و کاربردی حاوی یک تیتر مرتبط میسر خواهد شد.

3- سئو ویدئو را پشت گوش نیندازید.

وقتی برای تولید یک ویدئو با هدف جذب مخاطب هزینه می‌کنید باید به تکنیک ها و نکته هایی که موجب می شوند تا ویدئوی شما بیشتر جلوی چشم مخاطب بیاید هم دقت کنید. اگر مخاطب ویدئوی شما را نبیند بی شک به مقصود خود نخواهید رسید. سئو یا بهینه سازی ویدئو کمک می‌کند تا ویدئوی شما بالاتر از رقبا به مخاطب نمایش داده شود و به طبع آن به جذب بیشتر مخاطب کمک بیشتری خواهد کرد. در ادامه این مطلب بیشتر به مفهوم سئو ویدئو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سئو ویدئو چیست؟

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید قطع به یقین تا به حال با مفهوم سئو سایت آشنا شده اید. سئو به معنای بهینه سازی است. حال سئو سایت یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو برای نمایش وب سایت در رتبه های بالاتر صفحه SERP گوگل و سئو ویدئو یعنی بهینه سازی ویدئو به گونه ای که بهینه سازی یا سئو سایت شما را با مشکل مواجه نکند. ضمنا بهینه سازی ویدئو از سویی دیگر موجب می شود تا ویدئوی شما در صفحه ویدئوهای گوگل نیز بالاتر از وب سایت های دیگر برای مخاطب به نمایش گذاشته شود.

سئو ویدئو چیست؟

اهمیت سئو ویدئو:

یکی از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت، سرعت سایت است. وب سایتی از نظر موتورهای جستجو و الگوریتم های گوگل بهینه است که زیر 4 ثانیه برای مخاطب لود شود. با توجه به اهمیت بالای این فاکتور در سیستم رتبه دهی گوگل، درج ویدئو در سایت و کاهش سرعت آن به واسطه آپلود ویدئو نکته ای است که موجب می شود بسیاری از درج ویدئو در سایت امتناع ورزند.
در چنین حالتی سئو ویدئو می تواند راه حل خوبی باشد که از یک طرف به شما اجازه می دهد تا از تاثیر 80 درصدی ویدئو در جذب مخاطب بهره مند شوید و از سویی دیگر وب سایت شما را همچنان بهینه حفظ می‌کند و اصطلاحا سئو سایت شما را با مشکل مواجه نمی کند.

تکنیک های سئو ویدئو:

در بخش قبل به اهمیت استفاده از ویدئو در وب سایت و جذب مخاطب به واسطه آن اشاره کردیم و در نهایت به اهمیت سئوی ویدئو پرداختیم. در این بخش می خواهیم شما را با تکنک های طلایی و حائز اهمیت بهینه سازی ویدئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

به کدهای اسکیما دقت کنید

از طریق کدهای اسکیما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که یک محتوای ویدئویی منتشر کرده اید تا ربات های خزنده گوگل نیز در هنگام سرچ مخاطب در بخش گوگل ویدئو راحت تر بتوانند صفحه حاوی محتوای ویدئویی شما را به مخاطب نشان بدهند. با این وصف شما گام بزرگی در نمایش ویدئو به تعداد بیشتری مخاطب برداشته اید.

لینک ویدئو را در وب سایت و خود ویدئو را در شبکه های اجتماعی بارگذاری کنید.

یکی از روش های بی نظیری که ضمن درج ویدئو در سایت، سئوی سایت شما را به خطر نمی اندازد این است که از یک بنر مشابه آنچه در ویدئو قرار است به مخاطب ارائه دهید در وب سایت با فرمت عکس قرارداده و آن را به صفحه آپلود ویدئو در وب سایت هایی نظیر یوتیوب، آپارات یا تماشا لینک کنید. با این وصف حجم سرور و هاست تان را نیز با ویدئو های سنگین پر نکرده اید. از تاثیر شبکه های اجتماعی در طراحی سایت غافل نشوید.

قابلیت اشتراک گذاری ویدئو در سایر شبکه های اجتماعی

اگر با مشکل حجم هاست دست و پنجه نرم نمی‌کنید، یکی از بهترین روش های جذب ترافیک ارگانیک برای سایت این است که یک ویدئوی جذاب در وب سایت تان آپلود کرده و در زیر آن دکمه های اشتراک گذاری را نیز قرار دهید و از مخاطب بخواهید در صورتی که ویدئو برایش جذاب بوده است آن را با سایر دوستانش به اشتراک بگذارد. این تکنیک به تعامل بیشتر سایت و سئو خارجی نیز کمک شایان توجهی می‌کند.

عنوان ویدئو را جوری انتخاب کنید که شامل کلمه کلیدی سایت تان باشد.

یکی از مهم ترین تکنیک های سئو ویدئو این است که نام ویدئو و عنوان آن را به گونه ای انتخاب کنید که کلمه یا عبارت کلیدی هدف وب سایت تان را شامل شود. با این وصف شما ضمن اینکه کمک می کنید تا به ازای سرچ ان عبارت کلیدی، ویدئوی تان در صفحه اول گوگل و بالاتر از رقبا به نمایش درآید بلکه به سئو کلی سایت نیز کمک خواهید کرد.

ویدئو های تان را دسته بندی کنید.

اگر جزء آن دسته از مخاطبینی هستید که تعداد زیادی محتوای ویدئویی دارند توصیه می کنیم از دسته بندی ویدئو ها در قالب منو یا ایجاد نقشه سایت ویدئویی غافل نشوید. این کار کمک می کند تا مخاطب در وب سایت شما سریع به نتیجه دل‌خواهش برسد و سریع سایت تان را ترک نکند. با این کار به کاهش نرخ پرش سایت کمک کرده اید.

جمع بندی

همراهان همیشگی وب سایت نونگار، در این مطلب به ارائه مفاهیمی در خصوص سئوی ویدئو، اهمیت سئو ویدئو، ویدئو مارکتینگ و اصول بازاریابی ویدئویی پرداختیم. قطع به یقین تاثیری که یک ویدئوی خوب در جذب مخاطب و انتقال مفاهیم دارد هیچ نوع دیگری از شیوه های تولید محتوا ندارد. با این تفاسیر گام برداشتن به سمت استفاده از تکنیک های ویدئو مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم که با دقت در نکته های طلایی این مقاله توانسته باشیم شما را در پیاده سازی هرچه بهتر این تکنیک ها یاری کرده و گام ارزنده ای در زمینه ارتقا کسب و کار شما برداشته باشیم. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات کاربران به اشتراک بگذارید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید