طراحی سایت


شش علت سقوط یک سایت

با رعایت نکردن دلایلی که در ادامه مقاله گفته شده است ، آسیب زیادی به سایت مورد نظر وارد می شود و باعث پایین آمدن رتبه وارزش سایت می شود . شش علت سقوط یک سایت در این مقاله گفته شده است که رعایت آن ها میتواند در کسب و کار اینترنتی شما تاثیر زیادی داشته باشد.اگر وب سایت شما روز به روز افت میکند و رتبه ی قابل قبولی در موتورهای جستجوگر ندارد با ما همراه باشید .مهم ترین کار برای اینکه همیشه صفحه اول گوگل باشید ، به روز رسانی مرتب وب سایت و رعایت الگوریتم های موتورهای جستجوگر گوگل است.روزانه محتوای به روز و جدید در وب سایت خود قرار دهید و با استفاده از ابزار ها و ترفند های موجود ، محتوای ارزشمند و هدفمند تولید کنید .در کنار این موضوع سعی کنید همیشه در زمینه الگوریتم های گوگل به روز باشید . موتور جستجوگر گوگل همیشه در حال پیشرفته تر شدن است.از الگوریتم های به روز عقب نمانید و همیشه ان ها را در نظر داشته باشید.رعایت نکردن هر یک از موارد زیر از دلایل سقوط سایت شما می باشد.بسته به نوع کسب و کاری که دارید ، هر کدام از موارد زیر میتواند برای شما متغیر باشد.

طراحی سایت

بهبود سرعت سایت

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که وقتی به یک وب سایت وارد میشوید آنقدر سرعتش باشد که از ماندن در آن وب سایت پشیمان میشوید و صفحه را می بندید و به دنبال سایتی با سرعت بیشتر می گردید.هیچکس دوست ندارد وقتش را صرف سایتی کند که برای باز کردن هر صفحه از سایت کلی از وقت خود را تلف کند.یکی از مهم ترین نکات سقوط وب سایت ، پایین بودن سرعت سایت است . در تمامی مراحل طراحی سایت و سئو این نکته را در نظر بگیرید و از ابزار ها و راهکارهای موجود برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید .میزان سرعت سایت با رتبه سایت ارتباط متقابل دارد و همیشه توجه موتورهای جستجوگر گوگل را جلب میکند.میتوانید با رعایت چند مورد ساده به بهبود سرعت سایت کمک کنید . اولین کار این است که افزونه های نصب شده ای راکه ضروری نیستند و استفاده مفیدی ندارند ، حذف کنید . حجم عکس هارا کم کنید و تصاویر موجود در سایت را بهینه کنید . کدهای سی اس اس و جاوا اسکریپ را هم بهینه سازی کنید که تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد .

طراحی سایت

بهبود فونت ها و تایپوگرافی در طراحی سایت

سایت هایی که از فونت های استاندارد استفاده نمیکنند ، مخاطب خود را از دست میدهند. فونت ها یا خیلی ریزند یا خیلی درشت و همین موضوع چشم مخاطب را خسته می کند و در نتیجه این سایت هیچ لذتی برای مخاطب نخواهد داشت و او را از سایت دور میکند .در نتیجه مدت زمان حضورش فقط چند ثانیه میباشد.هر چه قدر هم که محتوای شما مفید باشد ، رعایت نکردن این موضوع تاثیر منفی برای شما در پیش دارد.از فونت ها و رنگ های گرافیکی جذاب و خوانا استفاده کنید و رضایت مخاطب را جذب کنید . رضایت مخاطب ، رضایت موتورهای جستجوگر گوگل را در پیش دارد. بهبود فونت ها و تایپوگرافی در طراحی سایت ارتباط مستفیمی با بهبود رتبه سایت دارد. . بهبود فونت ها و تایپوگرافی در طراحی سایت را برای بهبود رتبه فراموش نکنید.

طراحی سایت

افزودن فیلم ،عکس و صدا به محتوای سایت

معمولا سایت های سقوط کرده و دارای رتبه پایین ، از لحاظ بصری جذابیتی برای مخاطب ندارند و از عکس ها و ویدئو های مرتبط و جذاب استفاده نمیکنند. مسلما جنبه های بصری زیبا برای وب سایت بسیار مهم هستند.استفاده از گزینه هایی مثل عکس ، ویدئو ، صدا و رسانه های دیگر میتواند مدت زمان بیشتری مخاطب را در صفحه شما نگهدارد . افزودن فیلم ،عکس و صدا به محتوای سایت ترافیک بیشتری را برای سایت شما خواهد داشت. وب سایت شما هرچه ترافیک بیشتری داشته باشد ، نظر موتورهای جستجوگر را جلب میکند و علاوه بر افزایش رتبه ، باعث بهینه سازی سئو میشود .در کنار محتوایی که در سایت قرار میدهید میتوانید از تصاویر و ویدئوهای مرتبط نیز استفاده کنید تا افرادی که کم حوصله هستند و مطالب رو مطالعه نمیکنند از این المان ها استفاده کنند .

تعامل با کاربران سایت تان

هیچوقت ارتباط خود را با مخاطب قطع نکنید و همیشه با ان ها در تعامل باشید . یکی از کارهایی باید برای تعامل با کاربران سایت تان انجام دهید این است که اگر در قسمت کامنت ها نظر یا پیشنهادی ثبت شده بود حتما پیگیر و پاسخگو باشید . با قرار دادن قسمت پشتیبانی آنلاین اعتماد مخاطب را جلب کنید تا بداند در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل میتواند با شما در ارتباط باشد . تعامل با کاربران سایت تان باعث می شود تا آن ها حس کنند شما قابل اعتماد و پیگیر هستید و این موضوع برای ان ها ارامش بخش خواهد بود.

داشتن لینک های داخلی در سایت

داشتن لینک های داخلی در سایت ، برای سئو لازم می باشد . میتوانید با قرار دادن لینک های داخلی مشابه با هر محتوا ، مخاطب را به صفحات مختلف سایت منتقل کنید. با این کار مدت زمانی که مخاطب در سایت حضور دارد افزایش پیدا می کند و در نتیجه این موضوع تاثیر مثبتی در سئو و رتبه سایت شما به وجود می اورد. استفاده از لینک های داخلی را طبق اصول انجام دهید و نکات لازم را رعایت کنید.

جلوگیری از سردرگمی مخاطب در طراحی سایت

امروزه سایت های شلوغ و پیچیده بسیار کم طرفدار شده اند و روز به روز در حال افت و کاهش رتبه هستند. یک سایت شلوغ حتما سایت موفق و یا حتما سایت شکست خورده نیست.مخاطب ، یک سایت با کاربری ساده اما در عین حال جذاب را ترجیح میدهد و تمایل دارد در سایت هایی که ساده هستند و همه ی کارها به راحتی انجام میشود حضور داشته باشد و وقت کمتری را صرف انجام کارهای پیچیده کند .پس سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب در طراحی سایت دسترسی ها را به یک شکل ساده و متعادل در اختیارش قرار دهید.نکات گفته شده ، نکات کاربردی و ساده ای هستند که میتوانید با رعایت ان ها از سقوط وب سایت تان جلوگیری کنید و علاوه بر آن به بهبود رتبه و سئو سایت کمک کنید که هرکدام از ان ها با توجه به نوع کسب و کارتان تغییر میکنند


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید