طراحی سایت


مبانی اصول وب از پایه

از آنجایی در دوره ی اینترنت زندگی می کنیم و رفته رفته کسب و کارها هم به سمت دنیای اینترنت روی آورده اند برای اقدام به طراحی سایت نیاز به دانش و تجربیاتی داریم برای این دانش مبانی اصول وب از پایه را باید بدانیم و اگر خواستیم که خودمان به آموزش به صورت تخصصی ایجاد طراحی سایت بپردازیم باید به خواندن مبانی اصول وب از پایه بپردازیم. برای اینکه برنامه نویسی وب شویم باید از اول مبانی اصول وب از پایه شروع کنیم ما در کل دو نوع وب سایت داریم.

وب سایت های استاتیک

یکی از مبانی اصول وب از پایه که باید بدانید وب سایت های استاتیک می باشد که به وب سایت هایی گفته می شود که محتوا ثابت می باشد و اگر بخواهید مجدد محتوا در سایت ایجاد کنید باید مجددا کد نویسی کنید.برای مثال فرض کنید که شما چهار صفحه دارید و اگر می خواهید که صفحه ی جدیدی ایجاد کنید با وب سایت های استاتیک با اعمال کد نویسی اقدام به ایجاد صفحه جدید و همچنین ویرایش سایر صفحات که به این صفحه پیوند داده شود به مبانی اصول وب از پایه خواهید پرداخت.

وب سایت های داینامیک

یکی دیگر از مبانی اصول وب از پایه وب سایت های داینامیک یا پویا است که بر خلاف سایت های ایستا شما فقط یک بار اقدام به کد نویسی می کنید سپس بعد از آن هر وقت که بخواهید می توانید با اضافه و یا کم کردن هر مواردی که می خواهید بر روی سایتتان ویرایش انجام دهید اکثرا افراد بعد از خواندن مقالات مبانی اصول وب از پایه به این نتیجه می رسند که از وب سایت های داینامیک استفاده می کنند.که نتیجه ی بسیار عالی می باشد.

طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی وب

برای شروع ایجاد طراحی سایت و مبانی وب باید اول به انتخاب یکی از زبان های برنامه نویسی وب موجود کنید به طور کلی دو نوع زمینه و گرایش برای زبان های برنامه نویسی وب داریم که عبارتند از: زبان های برنامه نویسی سمت کاربر •HTML اولین زبان برنامه نویسی
اولین زبان از زبان های برنامه نویسی وب HTML که مخفف عبارت Hypertext Markup Language می باشد.به منظور ایجاد ساختار و قالب صفحه مورد استفاده قرار می گیرد به کمک HTML می توانید بیابید که ساختار کلی وب چند چند بخش دارد شما هر سایتی که بخواهید طراحی کنید باید با استفاده از HTML ساختار اولیه سایت خود را آماده کنید. سپس با استفاده از زبان های دیگر به کد نویسی دیگر بخش ها بپردازید.در واقع HTML اسکلت طراحی سایت شما می باشد.

•CSS زبان استایل دهی به سایت
CSS که مخفف Cascade Style Sheets زبان بعدی که در مرحله ی دوم از زبان های برنامه نویسی وب قرار می گیرد. زمانی که با استفاده از زبان HTML ساختار کلی سایت را ایجاد کردید می توانید با استفاده از CSS به آن استایل دهید این زبان کمی پیچیده است چرا که زمانی به کد نویسی بپردازید و تغییرات و زیبا شدن سایت را مشاهده کردید با علاقه و انگیزه بیش تری به سمت آن خواهید رفت.

•جاوا اسکریپت
بعد از زبان های برنامه نویسی HTML و CSS به طور شدیدی نیاز به زبان دیگری از زبان های برنامه نویسی وب می باشد که بتواند به کارهای دیگری بپردازد و آن هم زبانی نیست جز جاوا اسکریپت که وظیفه ی آن ایجاد کارهایی مثل اعتبار سنجی فرم ها ارتباط بر قرار کردن با سرور و موارد دیگری از این قبیل ... همچنین با استفاده از این زبان می توانید بر روی سایت های دیگر کنترل داشته باشید و عملکرد بخش های دیگر آن را کنترل کند.

•jQuery
یکی از فریم ورک های معروف و کم حجم جاوا اسکریپت زبان جی کوئری jQuery می باشد که کاربرد آن برای عناصر صفحات وب و پلاگین های متعدد مناسب می باشد. در این جا هم با jQuery یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی وب آشنا شدید.

زبان های برنامه نویسی سمت سرور

•PHP
یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی سمت سرور ، PHP پر کاربردترین زبان های مورد استفاده می باشد که اکثر طراحی سایت ها با همین زبان ایجاد شده اند.

•Java
زبان های برنامه نویسی سمت سرور جاوا با زبان جاوا اسکریپت کاملا متفاوت می باشد. این زبان که یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی وب می باشد به سه دسته تقسیم می شود و امکان اجرا در تمام پلتفرم استاندارد دنیا را دارد که عبارتند از:
جاوا برای اپلیکیشن های موبایل: برای توسعه اپلیکیشن های موبایل از زبان های برنامه نویسی سمت سرور جاوا استفاده می کندد.
جاوا برای نگارش استاندارد: این مورد برای برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.
جاوا برای نگارش سازمانی: این مورد برای برنامه های سازمانی و برنامه و پروسه های خیلی بزرگ به کار می روند.

•ASP.net
زبان های برنامه نویسی سمت سرور ASP.net مخفف Active sever page یا صفحات فعال می باشد. که توسط مایکروسافت نوشته شده است بسیاری از شرکت ها بزرگ دولتی از این نوع زبان از زبان های برنامه نویسی سمت سرور برای طراحی نرم افزارهای خود استفاده می کنند.

طراحی سایت

اصول اولیه طراحی وب سایت

طراحی سایت برای هر کسب و کاری چقدر دارای اهمیت می باشد اصول اولیه طراحی وب سایت مواردی می باشد که عبارتند از:

مرحله ی اول: تعیین اهداف طراحی سایت
قبل از شروع یک طراحی سایت اول از همه باید به تعیین اهداف طراحی سایت و خواندن مقالات مربوط به اصول اولیه طراحی وب سایت را مشخص کنید با مشخص کردن هدف می توانید به راحتی به طراحی سایت ایده الی بپردازید.

مرحله ی دوم:
هدف شما از ایجاد طراحی سایت
نوع مخاطبان شما چه کسانی هستند
نوع خدمات ارائه شده چه می باشد
تحلیل و بررسی خواسته های کاربران
فضا و ویژگی های رقابتی

مرحله سوم : محتوا
یکی از اصول اولیه طراحی وب سایت که خیلی مهم مباشد محتوا و مطالبی که در طراحی سایت قرار می دهید است. محتوا مهمترین قسمت از طراحی سایت می باشد محتوایی که ارائه می دهید باید ساده قابل فهم و درک باشد و تمام موارد مربوط به تولید محتوا را بخوانید همچنین در تولید محتوا باید از نگارش صحیح استفاده کنید و به معرفی خدمات و نیاز های مخاطبان خود بپردازید

مرحله چهارم: دسته بندی اطلاعات
پس از طی کردن مراحل اصول اولیه طراحی وب سایت ، تعیین اهداف و محتوای طراحی سایت و ارائه و دسته بندی اطلاعات مفید برای کاربران نوبت به قراردادن اطلاعات در دسته بندی ها می باشد.

مرحله پنجم : گرافیک
اصول اولیه طراحی وب سایت مرحله ی دیگری به نام گرافیک دارد که یکی از مهمترین نکات در ایجاد طراحی سایت می باشد افراد به محض ورود به سایتی با اولین چیزی که مواجه می شوند گرافیک سایت می باشد شما باید دقت کنید که زمانی که طراحی سایت کسب و کار خود را ایجاد کردید باید توسط گرافیست با تجربه بهترین گرافیک را ارائه دهید و در انتخاب رنگ ها دقت کنید تا هماهنگ با کسب و کارتان باشد.

طراحی سایت

بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بعد از ایجاد طراحی سایت حتما به سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو آن که یکی دیگر از موارد اصول اولیه طراحی وب سایت می باشد توجه کنید که با استفاده از بهینه سازی برای موتورهای جستجو سایت شما به صفحات اول گوگل خواهد رفت. برای این که بهینه سازی مناسبی را داشته باشید باید موارد زیر را رعایت کنید:
•کد های HTML , CSS را استادارد سازیم
•ساختار مناسبی را در سایت ایجاد کنید تا موتور های جستجو به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
•بررسی رقیبان
•بررسی و حساسیت داشتن در مورد کلمه های کلیدی
•ایجاد لینک های مناسب برای طراحی سایت خود
•تبلیغات

آموزش طراحی سایت

یکی از پر طرفداراترین آموزش ها آموزش طراحی سایت می باشد که یادگیری این حرفه باعث می شود تا شما را در ماه به درآمد چند میلیون تومانی برساند افراد زیادی هستند که می خواهند برای خود طراحی سایت ایجاد کنند و خودشان با استفاده از دانش و اطلاعات خود و آموزش طراحی سایت به اضافه کردن موارد و همچنین ویرایش آن بپردازند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید