طراحی سایت


نکات مهم در طراحی وبلاگ

اینترنت در راستای بالا بردن اطلاعات افراد و همچنین راحتی کار کاربران خدماتی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند. وبلاگ یکی از آن روش‌هایی می‌باشد که می‌تواند به افراد کمک کند از طرفی هم یکی از موارد طراحی سایت که برای بالا بردن ترافیک سایت نیز می‌باشد. وبلاگ به راحتی در اختیار کاربران قرار داده شده تا با استفاده از ابزارهای آماده و رایگان بتوانند بدون درگیری با مسائل برنامه نویسی به راحتی به ایجاد وبلاگ بپردازند اما کسانی که به وبلاگ نویسی می‌پردازند باید به نکات مهم در طراحی وبلاگ توجه کنند و آن‌ها را در وبلاگ به کار ببرند تا به جذب کاربران زیادی بیانجامند.

وبلاگ یا بلاگ چیست؟

وبلاگ واژه‌ای می‌باشد که توسط وبلاگ نویسی آمریکایی کشف شده در ابتدا به معنای دفترچه خاطرات آنلاین می‌باشد. وبلاگ weblog از دو واژه Web به معنی شبکه جهانی وlog به معنی فایل‌هایی که وظیفه آن‌ها ثبت کننده تمامی اتفاقات در کامپیوتر می‌باشد را دارد. تعریف ساده وبلاگ به این ترتیب می‌باشد که چندین صفحه اینترنتی که به صورت شخصی یا گروهی می‌باشد که افراد در آن به نوشتن مطالب در مبحث‌های مختلفی می‌پردازند.

طراحی سایت

نکات وبلاگ نویسی

ساخت وبلاگ و وبلاگ نویسی دارای نکات مهمی می‌باشد که باید به آن‌ها توجه کنید که عبارتند از:
• از فونت ریز استفاده نکنید
یکی از نکات وبلاگ نویسی پرهیز از به کار بردن فونت‌های ریز می‌باشد. توجه کنید تا درمتنی که در وبلاگ خود به کار می‌برید از فونت ریز استفاده نشود فونت‌های ریز بسیار آزار دهنده هستند تا افراد در فهمیدن آن به مشکل برنخورند و به راحتی فونت برای آن‌ها خوانا باشد.
• لینک دهی را فقط به سایت خود محدود نکنید
یکی دیگر از نکات وبلاگ نویسی لینک دهی به سایت‌های معتبر می‌باشد. از راه‌هایی که اعتبار خود را نزد کاربران از بین می‌برید این است که به منابع خارجی دیگر لینک ندهید. شما باید حتما در وبلاگ خود به سایت‌های دیگری نیز لینک دهید تا اعتماد کاربران را جلب کنید.
• به سرعت وبلاگ خود توجه کنید
سرعت وبلاگ و سایت جزو یکی از موارد بسیار مهمی می‌باشد که باید توجه کنید و کارهایی که باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌شوند را نکنید. یکی از آن موارد استفاده از جدول‌های کمتر در وبلاگ می‌باشد جدول‌ها یکی از عنصرهای به کار رفته در HTML می‌باشد. استفاده کمتر از این جدول‌ها می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری شما کمک کند.
• هر چیزی در جای خود
بازدید کنندگان انتظار دارند تا هر چیزی را در جای مختص خود مشاهده نمایند مانند اطلاعات مربوط به تماس را در قسمت بالا ، یادداشت‌ها در قسمت خود یادداشت‌ها و... پس توجه کنید تا هرچیزی را در جای مختص به خود قرار دهید.
• طراحی ساده
طراحی وبلاگ شما هرچقدر ساده باشد دسترسی به مطالب مختلف راحت‌تر بوده و ذهن افراد آمادگی بالایی را برای یادگیری و خواندن مطالب را دارد. چرا که وجود وبلاگ شلوغ ذهن افراد درگیر شده و زمانی که به راحتی نتوانند مطالب مختلف را پیدا کنند کلافه شده و وبلاگ مورد نظر می‌بندند.
• تصاویر جذاب
در وبلاگ خود باید از تصاویر جذاب استفاده کنید چرا که وجود متن‌های طولانی و بدون تصویر حوصله بازدید کننده را سر برده و نتیجه مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. تصاویری که به کار می‌برید نباید از کیفیت خیلی بالایی برخوردار باشد که سرعت سایت شما را پایین بیاورد علاوه بر آن تصاویر شما باید مرتبط با موضوع وبلاگتان باشد.
• وجود رنگ‌ها در وبلاگ
یکی دیگر از مواردی که به وبلاگ شما جان می‌بخشد وجود رنگ‌ها می‌باشد که بازدید کننده با دیدن آن‌ها شاد می‌شود از آن‌جایی که هر رنگی روانشناسی مختص به خود را دارند باید توجه کنید تا از رنگ‌های متناسب با حوزه کاری خود استفاده کنند تا تاثیرپذیری بالایی را دریافت کنید.
• عدم استفاده از موسیقی
موسیقی زیباست اما نه موسیقی که بدون خواسته افراد به طور خودکار پخش شود. پخش شدن موسیقی خودکار هم می‌تواند برای افرادی که برای پخش موسیقی در شرایط مساعدی نیستند آزاردهنده باشد و مورد دیگری این که افراد با سلایق متفاوتی وجود دارند که سلایق آن‌ها با شما کاملا متفاوت است پس برای آن‌ها پخش موسیقی خودکار خوشایند نخواهد بود.
• زمان وبلاگ نویسی کی می‌باشد؟
برای وبلاگ نویسی نمی‌توان زمان مشخصی را در نظر گرفت. در واقع هروقت مطلب مهمی را برای ارائه به افراد داشتید و احساس کردید که مطلب شما می‌تواند برای افراد مفید باشد می‌توانید آن را در وبلاگ سایت خود قرار دهید.
• برای وبلاگ نویسی از کجا باید شروع کنیم؟
اگر احساس می‌کنید که مطالب مهمی را برای ارائه دارید و می‌خواهید وبلاگ نویسی را شروع کنید می‌توانید به یکی از سایت‌های ارائه دهنده وبلاگ مراجعه کنید و وبلاگ خود را ایجاد کنید.
• برای وبلاگ نویی چه مواردی ضروری می‌باشد؟
موارد مهمی که در هنگام وبلاگ نویسی ضروری می‌باشد عبارتند از: استفاده از کامپیوتر متصل به اینترنت، آشنایی مختصر فرد با ویندوز و تایپ کردن و...