طراحی سایت


چارچوب های طراحی سایت

برای پیشرفت در کسب و کار و وارد شدن در دنیای مدرن تکنولوژی نیاز به ایجاد طراحی سایت داریم اما به تنهایی با سایت طراحی کردن کفایت نمی کند بلکه باید همه ی موارد ریز و درشت سایت ، که چارچوب های طراحی سایت می باشد را رعایت کنیم و بر قوانین اصولی طراحی سایت پایبند بود.اگر می خواهید که طراحی سایتی که ایجاد می کنید نتیجه ی مطلوبی را بدهد قبل از آن باید به مطالعه و بررسی بپردازید تا بتوانید یک سایت ایده ال با چارچوب های طراحی سایت برای کاربران ارائه دهید.

انواع روش های طراحی سایت

برای ایجاد سایت روش های گوناگونی وجود دارد که در این بخش به انواع روش های طراحی سایت می پردازیم عبارتند از:
•طراحی سایت استاتیک
یکی از انواع روش های طراحی سایت طراحی سایت استاتیک می باشد که به سایت ثابت هم معروف هستند فقط قابل نمایش اطلاعات وارد شده می باشد و قابل تغییر نیستند و کاربران نمی توانند به ثبت نام و یا قرار دادن نظرات خود اقدام کنند.

•طراحی سایت داینامیک
یکی دیگر از انواع روش های طراحی سایت ، که به طراحی سایت پویا هم معروف می باشد بر اساس نیاز افراد طراحی شده و بر خلاف طراحی سایت استاتیک توسط مدیر سایت قابل تغییر می باشند.

•طراحی سایت فلش طراحی سایت فلش یکی دیگر از انواع روش های طراحی سایت می باشد که به دو دسته ایستا و نیمه پویا تقسیم بندی می شوند. در نوع طراحی سایت فلش ایستا همانطور که از نامش پیداست ثابت هستند و برای تغییر آن نیاز به آگاهی از علم فلش دارند. اما در طراحی سایت فلش نیمه پویا تا حدی قابل تغییر می باشند اما این تغییرات محددود می باشد و به راحتی سایت های داینامیک نمی باشد. سایت های فلش توسط نرم افزار های خاص قابل طراحی می باشد.

طراحی سایت

روند طراحی وب سایت

روند طراحی سایت دارای مراحلی می باشد که در این بخش برای شما بیان می کنیم:
•تحقیق و بررسی کردن: اولین روند طراحی وب سایت تحقیق و بررسی کردن است که جزو مهمترین مراحل از روند طراحی وب سایت می باشد که تمرکز اصلی باید بر روی جمع آوری اطلاعات مربوطه باشد.
•برنامه ریزی کردن سایت: روند طراحی وب سایت بعدی برنامه ریزی کردن سایت می باشد که با برنامه ریزی و پیاده سازی ایده ها بر روی کاغذ می تواند در روند طراحی وب سایت بسیار کمک کند.
•طراحی : مرحله بعدی از روند طراحی وب سایت طراحی و شکل دادن به سایت می باشد که با استفاده از طرح های متنوع به زیبا سازی طراحی سایت بپردازید.
•برنامه نویسی: اگر بخواهیم در این روند طراحی وب سایت زمان بر ترین را نام ببریم مرحله برنامه نویسی می باشد چرا که در این مرحله برنامه نویسان با درج کدهای مربوطه اقدام به برنامه نویسی می کنند.
•راه اندازی: در این مرحله از روند طراحی وب سایت به راه اندازی طراحی سایت می پردازید و برای ابلا آوردن سایت علاوه بر این که به موارد سخت افزاری مانند سرور و هاست مناسب نیاز دارید باید تجربه و مهارت لازم را داشت.
•تعمیر نگهداری طراحی سایت: آخرین مرحله از روند طراحی وب سایت تعمیر و نگهداری از طراحی سایت می باشد که اگر با مشکلاتی مواجه شدید می توانید با مطرح کردن به پشتیبانان به رفع آن مشکل بیانجامید وجود پشتیبان پس از طراحی سایت کمک به سزایی در روند طراحی وب سایت می کند.

طراحی سایت

پیش نیاز طراحی سایت

قبل از ایجاد سایت باید مواردی را بدانید که جزو پیش نیاز طراحی سایت می باشد این موارد جزو مواردی می باشد که هر سایتی به این موارد نیاز دارند.
یکی از پیش نیاز طراحی سایت اول از همه شما باید هدفتان را از ایجاد سایت مشخص کنید بدانید که می خواهید به کجا برسید و در چه مسیر هایی باید قدم بردارید تا نتیجه سایت شما مطلوب باشد و پاسخ زحمات شما را بدهد.
در مرحله ی بعدی از پیش نیاز طراحی سایت باید ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورید هر ایده ای که دارید و هر طوری که می خواهید سایت خود را طراحی کنید پلان آن را بر روی کاغذ بیاورید تا راحت تر به مسائل اشراف داشته باشید.

•انتخاب نام دامنه
قبل از شروع به طراحی سایت اولین قدم با انتخاب نام دامنه شروع می شود که یکی از مهمترین پیش نیاز طراحی سایت می باشد شما باید دامنه مناسبی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید نام دامنه ای که کوتاه و در عین حال ساده باشد تا به راحتی در خاطر بازدید کننده بماند.

•انتخاب هاست مناسب
مرحله ی بعدی که در پیش نیاز طراحی سایت باید فدم بردارید انتخاب هاست مناسب است. هاست فضایی برای ورود اطلاعاتی که است که در طراحی سایت ذخیره می شود وبه صورت اجاره ای می باشد که اجاره آن دارای هزینه ی ماهانه و یا سالانه می باشد که بستگی به میزان فضا و کیفیت آن دارد انتخاب می شود.

طراحی سایت

اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت

نکاتی وجود دارد که در طراحی سایت باید دقت ویژه ای به نکات داشته و در روند طراحی سایت خود برای رسیدن به موفقیت به کار ببرید. این اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت حاوی نکاتی می باشد که هر صاحب سایتی باید به اطلاعات تسلط داشته و در سایت خود اجرا کند. بعد از طی کردن مراحل قبل خرید دامنه و هاست حال وارد مراحل جدید اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت را در اختیار ما قرار می دهد که عبارتند از:
• بهینه بودن مطالب سایت
اولین مورد مطالب سایت می باشد مطالبی که در طراحی سایت خود وارد می کنید باید بسیار مفید و برای خوانندگان اهمیت داشته باشد تا افراد با خواندن آن ها به پاسخ پرسش ذهن خود برسند شما با قرار دادن اطلاعات ارزشمند به بازدید کننده می توانید آن ها را جذب طراحی سایت خود کنید پیشرفت چشمگیری را برای کسب و کار خود رقم بزنید.

•سازگار با مرورگر های مختلف
ما صدها نوع مرورگر در دنیای اینترنت داریم که باید طراحی سایت شما سازگار با همه ی انواع مرورگرها باشد تا بازدید کننده هایی که از مرورگرهای مختلف استفاده می کنند با مشکلی مواجه نشوند.سازگار با مرورگر های مختلف یکی از اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت است که باید دقت ویژه ای به این موضوع کنید.

•سرعت طراحی سایت
طراحی سایتی که ایجاد می شود باید دارای سرعت بارگذاری بالایی باشد داشتن سرعت بالا یکی از اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت می باشد زمانی که کاربران وارد طراحی سایت می شوند در هنگام بارگذاری صفحات انتظار زیادی را نکشند در غیر این صورت اگر سرعت بارگذاری سایت پایین باشد بازدید کننده سایت را بسته و به سراغ سایت های دیگری می رود. زمان مناسب برای داشتن سرعت بارگذاری ایده ال زیر 3 ثانیه می باشد.

•گرافیک سایت
داشتن گرافیک جذاب می تواند در نظر بازدید کننده تاثیر به سزایی را بگذارد اولین موردی که بازدید کننده با آن مواجه می شود گرافیک سایت می باشد که از طریق بصری می تواند جذب سایت شود.

•واکنش گرا بودن
مورد دیگر از اطلاعات لازم در مورد طراحی سایت واکنش گر بودن یعنی با نمایشگرهای کوچک مانند موبایل و تبلت هماهنگ بودن است افراد معمولا جستو جوی خود را با موبایل و تبلت انجام می دهند پس اگر می خواهید که سایت شما نتیجه ی مطلوبی بدهد باید به طراحی آن متناسب با گوشی و تبلت توجه کنید تا بدون هیچ مشکلی در نمایشگرهای دیگر به راحتی نمایش داده شود.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید