طراحی سایت


چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم ؟

امروزه کسب و کارهای کوچکی که به تازگی شروع به کار کرده اند برای تبلیغاتشان از هر راهی استفاده میکنند تا دیده شوند. به صورت پراکنده در شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت ها تبلیغ میکنند . یک تبلیغ اینجا و یک تبلیغ انجا ! درصورتی که خبر ندارند این راه به جایی نمی رسد و تلاش بیهوده است . شا میتوانید از تمام ابزار های موجود تبلیغاتی استفاده کنید و محدودیتی ندارد اما باید بدانید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب تر و موثر تر است.برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق باید تبلیغات را با برنامه ریزی اصولی انجام دهید.می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و قبل از شروع کار تمام جوانب را بررسی کنید و از بهترین ابزار ها و راهکار ها استفاده کنید. تبلیغات موفق رابطه مستقیم با کسب و کار موفق دارد از تبلیغات هدفمند و نتیجه بخش استفاده کنید.

طراحی سایت

مشخص کردن هدف کمپین

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مشخص کردن هدف کمپین است یعنی این که بدانید چه میخواهید و هدف تان از ایجاد این کمپین چیست ؟به طور مثال اگر هدف شما افزایش فروش است باید پارامترهایی را هم برای آن مشخص کنید . مثلا یک مقدار معینی برای محصولات تان یا خدماتی که در اختیار دارید را در یک بازه زمانی معین مشخص کنید.به طور مثال مشخص کنید که میخواهید تا 3 ماه بعد چه مقدار از محصولات را به فروش برسانید .با مشخص کردن هدف کمپین به راحتی میتوانید تاثیر این کمپین را در کسب و کارتان ببینید.

طراحی سایت

تنظیم کردن بودجه کمپین

اینکه شما چه مقدار بودجه برای ایجاد کمپین تبلیغاتی تان در نظر دارید میتواند تاثیر زیادی دررویکرد بازاریابی شما داشته باشد. توصیه می کنیم از تبلیغات رایگان استفاده نکنید و بدانید که برای بازاریابی باید هزینه کنید ، ممکن است این هزینه وقت شما باشد که رایگان است ، یا اینکه باید از سرمایه ای که در دسترس دارید استفاده کنید. تنظیم کردن بودجه کمپین و برنامه ریزی برای ان کار را برای شما راحت تر می کند.

طراحی سایت

انتخاب بستر ارتباطی مناسب

برای اینکه بدانید از چه بسترهای ارتباطی باید استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید باید بدانید که کدام یک برای بازار هدف شما بهتر است ؟ برای انتخاب بستر ارتباطی مناسب باید بررسی کنید که مخاطبان هدف شما بیشتردر کدام رسانه ها یا شبکه های اجتماعی وقت خود را می گذرانند.باید بستر های ارتباطزی را انتخاب کنید که احتمال دیده شدن تان بیشتر است و مخاطب به راحتی به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا می کند.

برنامه ریزی عملی و زمانی

زمانی که به این نتیجه رسیدید که دقیقا چه کاری را درچه زمانی انجام دهید ، ثبت شان کنید. این برنامه ریزی علاوه بر اینکه ارزیابی و بررسی را برای شما راحت میکند به موفق شدن کمپین هم کمک می کند.به طور مثال شما در حال فروش کفش های مسابقات دو که بسیار محبوب و مناسب هستند می باشید.در اینجا باید به فکر ایجاد کمپینی که ممکن است برای کسب و کارتان پیش بیاید باشید.به عنوان مثال ، قرار است در ماه آینده مسابقات محلی دو برگزار شود و شما باید قدمی برای اسپانسر شدن در نظر بگیرید . وقتی برای اولین بار قرار است حامی مالی باشید لازم است که بیانیه ارسال کنید. انتشار این بیانیه تنظیم شده را از 30 روز قبل ازمسابقه شروع کنید.باید از برگزارکنندگان درخواست کنید که شمارا به عنوان اسپانسر در شبکه های اجتماعی خود و محل های دیگر معرفی کنند و اطلاعات مربوطه را انتشار دهند.خودتان نیز در کانال های ارتباطی که دارید حضورتان را به عنوان حامی بازگو کنید.حالا شما یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی ساده دارید که برایتان نتیجه بخش خواهد بود.البته اگر بخواهید و بودجه مناسبی داشته باشید میتوانید تبلیغات را گسترش دهید و از گزینه های تبلیغاتی دیگر که بسیار متنوع و زیاد هم هستند استفاده کنید. برنامه ریزی عملی و زمانی تاثیر مهمی در تبلیغات شما دارد.

اجرای برنامه ها

با کمک محتوا نویسان و کپی رایتر ها متن های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید.در قدم بعدی تاریخ اجرای برنامه ها را که در نظر گرفته اید مشخص کنید.تبلیغات را در محل هایی که برایشان برنامه ریزی کرده اید بگذارید و شخصی را برای اداره ی این امور و پیشبرد برنامه های تعیین شده قرار دهید.تمام برنامه ریزی ها را درکنار بوجه ای که در نظر دارید بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد وهمه چیز را ثبت کنید تا در اخر ارزیابی راحت تر باشد و حین کار هم همه چیز منظم باشد.

اندازه گیری نتایج

زمانی که کمپین به اتمام رسید وقت آن است که نتایج به دست آمده را بررسی کنید و با اندازه گیری میزان موفقیت ، ببینید که آیا همان میزانی است که مد نظر شما بوده یا خیر ؟ میزان فروش محصول را نسبت به قبل از کمپین تبلیغاتی و بعد از ان مقایسه کنید و میزان فروش را در این دو بازه زمانی اندازه بگیرید.به یاد بیاورید که هدف تان از این کمپین چه بوده ؟ ایا به هدفتان رسیدید ؟برای اندازه گیری نتایج میتوانید از ابزارهای موجود در این زمینه کمک بگیرید . مثلا اینکه چند نفر از سایت بازدید کرده اند ، چند نفر کلیک کرده اند ، چند نفر ایمیلی که برایشان فرستاده بودید را دیده اند و ...ابزار های مختلفی برای این کار وجود دارد اما بهترین و جامع ترین ابزار ، گوگل آنالیتیکس است. اندازه گیری نتایج از اهمیت بالایی برخوردار است چون میتوانید با اطلاع از نقاط ضعف و قوتی که در این کمپین داشته اید ، کمپین تبلیغاتی بعدی خود را بهبود ببخشید و نتیجه بهتری بگیرید.

کمپین تبلیغاتی موفق

مهم ترین عامل برای موفقیت در کسب وکار و جذب بازار ، تبلیغات است .تبلیغات را اصولی و درست انجام دهید و سعی کنید از ایجاد یک متن طولانی برای تبلیغ خودداری کنید تا نتیجه مثبتش را ببینید . برای موفقیت در برندتان نباید از تبلیغات غافل شوید با تبلیغات حضور خود را به مخاطبان نشان میدهید و با تبلیغ مناسب ان ها را جذب می کنید.یک کمپین تبلیغاتی موفق کمپینی است که با تبلیغات هدفمند ، مخاطب مناسب با زمینه کسب وکار خود را جذب می کند و روز به روز مخاطبین خود را افزایش میدهد. با مخاطبین ارتباط موثر برقرار میکند و اعتماد انها را به دست می اورد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید