طراحی سایت


تفاوت https با https

اگر شما به آدرس مرورگر خود توجه کرده باشید مشاهده می‌نمایید که آدرس برخی از وب سایت‌ها با عبارت https و برخی دیگر با https آغاز می‌شود. وظایف این پروتکل‌های https و https، انتقال اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری بین Server و مرورگر می‌باشد. امروزه وجود پروتکل‌های https و https در شبکه‌های جهانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد، که وجود آن‌ها در URL سایت از ضروریت بالایی برخوردار می‌باشد. اما تفاوت میان این دو پروتکل چیست؟ با ما همراه باشید تا به تفاوت میان این دو پروتکل بپردازیم.

طراحی سایت

تفاوت https با https

در بخش https و https با معانی این دو پروتکل آشنا شدیم. دانستیم که این دو پروتکل برای انتقال Data ها از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوتی که این دو پروتکل با هم دارند در اضافه شدن s در انتهای https است. S مخفف Secure بوده به معنای امنیت می‌باشد که با مشاهده https در آدرس سایت می‌توانید مطمئن شوید که سایت مورد نظر از امنیت بالایی برخوردار می‌‍باشد. گوگل در مصاحبه‌ای اعلام نمود: یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه دهی سایت‌ها، وجود امنیت می‌باشد. پروتکل https نیز همانند https می‌باشد، اما تنها در این روش از پروتکل http، data هایی که به Server ارسال می‌گردد رمز نگاری شده که در این صورت امکان سرقت اطلاعات و سوء استفاده از آن‌ها نمی‌باشد. همچنین dataها که از این طریق انتقال پیدا می‌کنند امکان تغییر یا خراب شدن ندارند. در شبکه‌ جهانی وب افرادی فعالیت دارند، که به دنبال سرقت اطلاعات افراد فعال دیگر در این شبکه می‌باشند، تا از آن‌ها سوء استفاده کنند. اگر صاحب سایتی می‌باشید باید حتما آن را ایمن کنید تا اعتماد کاربران را جلب نمایید. بدون https ، data هایی که از سمت کاربر به سرور ارسال می‌گردد امن نخواهند بود . اما در روش پروتکل https هم کامپیوتر کاربر ، و هم وب سایت مربوطه از کدهایی بهره مند می‌باشند که به صورت محرمانه بوده و اطلاعات مورد نظر را به صورت رمزگذاری، بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند تا شخص دیگری نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.. از این پس با وارد شدن به هر سایت می‌توانید با مشاهده آدرس URL، مطمئن شوید که آیا سایت مورد نظر از امنیت بالایی بهره مند می‌باشد یا خیر؟ HTTP تمرکز خود را بیش‌تر بر روی اطلاعات می‌گذارد، اما HTTPS علاوه بر انتقال اطلاعات، به وجود امنیت انتقال اطلاعات، هم توجه دارد. تا اطلاعات توسط افراد سودجو سرقت نشوند.

طراحی سایت

دلایلی که نشان می‌دهد لازم است تا HTTP را به HTTPS انتقال دهید:

• تاثیر بالای https بر سئو سایت
گوگل در یکی از مصاحبه‌های خود به صورت رسمی اعلام کرد، که وجود HTTPS در هر وب سایتی منجر به افزایش رتبه آن سایت می‌شود. از آن جایی که مهمترین معیار کاربران و موتورهای جستجو، وجود امنیت در سایت می‌باشد، بنابراین هر وب سایتی که ایمن باشد در نظر گوگل محبوب شده و رتبه بالایی را دریافت می‌کند.
• افزایش اعتماد کاربران به کسب و کار
یکی دیگر از مواردی که نشان می‌دهد که لازم است تا هر مدیر سایتی، سایت خود را به پروتکل HTTPS انتقال دهد این است که کاربرانی که به سایت وارد می‌شوند و قصد خرید و استفاده از خدمات مربوطه را دارند باید در مرحله اول امنیت را در آن سایت مشاهده نمایند تا با داشتن اعتماد کافی با خیال راحت اطلاعات شخصی خود را در آن قرار دهند.
• نیاز AMP به پروتکل HTTPS
در دنیای تکنولوژی، بیش‌ترین کاربران سایت را کاربران موبایلی تشکیل می‌دهند، بنابراین باید سایت را از دید آن‌ها هم ببینید. شما می‌توانید برای افزایش اعتماد کاربران موبایلی به سایتتان، همچنین افزایش سرعت بارگذاری سایت نسخه AMP را برای نمایشگر موبایل خود نصب کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید